ACB

Juan Fernández, el primer fitxatge del Bàsquet Girona

ACB. El jugador interior argentí de 21 anys prové del Río Breogán –8,5 punts, 4,1 rebots en 34 partits–, on ha estat designat millor pivot jove de la lliga d’aquesta temporada 2023/2024

El Bàsquet Girona ja té la pri­mera incor­po­ració del curs 2024/2025. Es tracta del pivot argentí de 21 anys Juan Fernández (2’10m) que prové del Río Breogán, equip que va suar per sal­var-a a l'ACB. El juga­dor nas­cut a Santa Fe va tenir una pri­mera experiència a l’ACB amb el Fuen­la­brada on hi va estar dues tem­po­ra­des, del 2020 fins al 2022, en aquesta última, Fernández ha explo­tat més el seu rol ofen­siu tant a la posició d’ala-pivot com de pivot: “Soc molt versàtil, puc jugar en les dues posi­ci­ons i puc treure avan­tatge en el joc inte­rior. Inten­taré apor­tar tot el que pugui i espero que aquest any l’afició esti­gui molt intensa amb nosal­tres que ens ho pas­sa­rem bé”, va dir l’argentí al club.

Fernández, diu­menge va exe­cu­tar la clàusula de sor­tida que s’espe­ci­fi­cava al seu con­tracte per fir­mar amb el con­junt gironí, des del mes de maig, el Breogán ja conei­xia l’interès del club de Marc Gasol per fer-se amb el jove juga­dor de for­mació. De fet, Tito Díaz, direc­tor espor­tiu del Breogán, ja va dir públi­ca­ment que el fit­xatge cap a Girona era imme­diat.

Un bon curs a Lugo

Juan Fernández va arri­bar al Breogán amb un rol que ini­ci­al­ment sem­blava ser secun­dari. No obs­tant això, a mesura que la tem­po­rada avançava, les bai­xes i altres difi­cul­tats que va haver d’afron­tar l’equip de Lugo van fer que l’inte­rior argentí anés adqui­rint més pro­ta­go­nisme, ja fos jugant com a ala-pivot o com a ’cinc’. Amb el dor­sal ’21’, Fernández va par­ti­ci­par en els 34 par­tits de la Lliga Endesa, regis­trant una mit­jana de 8,5 punts per par­tit amb un 58% d’encert en tirs de dos punts. A més, va apor­tar 4,1 rebots, 0,9 assistències, 0,7 taps i 9,1 crèdits de valo­ració per par­tit.

El bon ren­di­ment de Fernández amb el Breogán, sumat a la seva joven­tut i el fet que sigui un juga­dor de for­mació naci­o­nal, han cri­dat l’atenció d’altres equips com ara la Penya que es va interes­sar en el seu fit­xatge. L’ apor­tació de l’argentí ha estat essen­cial per al Breogán durant aquesta tem­po­rada a l’ACB. La seva capa­ci­tat per man­te­nir-se tots els par­tits del curs demos­tra la seva con­sistència física, demos­trant també ser un juga­dor poli­va­lent i efec­tiu, amb un futur pro­me­te­dor a l’elit. Mal­grat tot, l’argentí encara té molt marge de millora i el Girona bus­carà tro­bar-lo aquest any a Fon­ta­jau

UN OBJECTIU CLAR

El club ha anat per feina lligant un jugador inclòs en les quotes de formació
Juan Fernández
Pivot 2,10 m
Santa Fe (Argentina)
21/11/2002 21 anys
Trajectòria
2021/22 Urbas Fuenlabrada (ACB)
2022/23 Carplus Fuenlabrada (ACB) 2023/24 Río Breogán (ACB)
ACB
Punts 6,5
Tirs de dos 58%
Tirs lliures 61,4%
Rebots 3,1
Assistències 0,6
Minuts 16
Partits 74
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)