ACB

Torna Darryl Middleton, que serà l’ajudant de Fotis Katsikaris al Bàsquet Girona

El Bàsquet Girona ha anun­ciat avui el retorn a la ciu­tat del gran Darryl Midd­le­ton (Que­ens, Nova York, 1966) , que va jugar i delec­tar l’afició a Girona en diver­ses eta­pes durant deu tem­po­ra­des a l’ACB, LEB Or i LEB Bronze a l’Akas­vayu Girona i el Sant Josep i que torna per exer­cir d’aju­dant de del tècnic grec Fotis Kat­sika­ris. Midd­le­ton, que té el dor­sal 7 reti­rat a Fon­ta­jau en un acte que es va fer el 2013 durant la dis­puta de la Lliga Cata­lana ACB, es va reti­rar en el curs 2013/14 en el Beni­dorm. Pel que fa als clubs cata­lans, també va jugar al Barça (1994-1996) i a la Penya (1998-1999). For­mat al bas­quet uni­ver­si­tari nord-ame­ricà, també va jugar les lli­gues turca, ita­li­ana, grega i russa. Es va reti­rar el 2014 amb 47 anys.

Sigui com vul­gui, en la ter­cera tem­po­rada a l’ACB, el club con­ti­nua tre­ba­llant per man­te­nir una estruc­tur espor­tiva capi­ta­ne­jada per gent del club jun­ta­ment amb per­so­nes que apor­tin experiència i qua­li­tat a mitjà i llarg ter­mini. L’objec­tiu és seguir pro­gres­sant per asso­lir rep­tes espor­tius més ambi­ci­o­sos posant el focus en el dia a dia i el crei­xe­ment del juga­dor.

Midd­le­ton ha desen­vo­lu­pat la seva car­rera com a entre­na­dor aju­dant des del 2014 fins al 2022 en un dels equips més impor­tants del con­ti­nent, el CSKA de Mos­cou, com a aju­dant de Dimi­tris Itou­dis. “Estic molt feliç de tor­nar a Fon­ta­jau després de tants anys fora, després d’haver estat al CSKA Mos­cou durant 7 anys i a la Xina durant 1 any. És molt bo estar de tor­nada a casa, poder veure els afi­ci­o­nats i venir aquí com a entre­na­dor aju­dant per aju­dar l’equip tant com pugui. Crec que el meu objec­tiu prin­ci­pal és aju­dar aquests nois a gua­nyar tants par­tits com sigui pos­si­ble. Tenim un equip jove, però crec que podem acon­se­guir mol­tes coses junts i faré el millor per aju­dar els nois a millo­rar.”

Així, l’incor­po­ració de Midd­le­ton se suma al lide­ratge de Jesús Escosa i Fer­nando San Eme­te­rio. Escosa, un dels cofun­da­dors del club, encapçala l’àrea, San Eme­te­rio s’afe­geix aquesta tem­po­rada amb llarg bagatge en el bàsquet pro­fes­si­o­nal d’alt nivell i compta amb la con­si­de­ració de la grada de Fon­ta­jau per la seva etapa com a juga­dor. Al seu cos­tat, Erick Moleiro, que con­tri­bu­eix en tas­ques d’scou­ting.

Defi­nit la resta del cos tècnic

A la ban­queta, el club ha asse­gu­rat la con­tinuïtat de Fotis Kat­sika­ris al cap­da­vant del pri­mer equip. El grec repre­senta aquesta volun­tat de sumar qua­li­tat i experiència per un crei­xe­ment espor­tiu sos­te­ni­ble. Jun­ta­ment a ell i Midd­le­ton, seguei­xen com entre­na­dors assis­tents: Àlex For­mento, un dels fun­da­dors de club que va tor­nar l’any pas­sat i Miquel Fuen­tes que apor­ten conei­xe­ment i pro­fes­si­o­na­li­tat amb l’afe­git que for­men part del club des del pri­mer dia.

El Bàsquet Girona té la plan­ti­lla pràcti­ca­ment embas­tada. Han reno­vat Maxi Fje­lle­rup i Jaume Soro­lla, d’una banda, i han estat fit­xats Juani Mar­cos i Sergi Martínez, un cop aca­bada la seva cessió del Barça, de l’altra. Ike Iro­egbu, Min­dau­gas Susinskas i Yves Pons van sig­nar com­pro­mi­sos de més d’un any en els quals hi havia clàusu­les de sor­tida que el cali­fornià amb pas­sa­port de Nigèria i el lituà no han exe­cu­tat. L’aler pivot haitià, tam­poc. Els fit­xat­ges arri­bats de fora són el base Gui­llem Fer­rando (València); els escor­tes Aljami Dur­ham (Ham­burg) i Nike Sibande (Merke­ze­fendi) i el pivot Juan Fernández (Río Breogán).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.