ACB

S’aixeca el teló del nou curs

Bàsquet. ACB. El Bàsquet Girona enceta la lliga visitant aquesta tarda (18 h / Movistar) el Martín Carpena amb les baixes de l’aler lituà Mindaugas Susinskas i del pivot nigerià James Nnaji

Arriba l’hora de la veri­tat. Avui s’aixeca el teló de la tem­po­rada 2024/25 i el Bàsquet Girona arrenca amb la com­plexa visita al Martín Car­pena de Màlaga (18 h / Movis­tar Depor­tes). Els giro­nins hi arri­ben amb les bai­xes de l’aler Min­dau­gas Susinskas i del pivot James Nnaji.

“La lliga és una marató, una marató molt dura, i ens hem d’enfo­car en cada par­tit per millo­rar”, afir­mava Fotis Kat­sika­ris ahir en la roda de premsa prèvia a l’enfron­ta­ment. L’entre­na­dor es va mos­trar satis­fet amb la plan­ti­lla que s’ha con­fec­ci­o­nat i va des­ta­car la men­ta­li­tat i el caràcter que tenen els juga­dors a l’hora de tre­ba­llar: “És el meu objec­tiu, tenir un equip amb caràcter, perquè és el que et porta a la inten­si­tat, i la nos­tra gent, la nos­tra afició, s’iden­ti­fica amb nosal­tres.” El tècnic hi afe­gia: “Estem molt con­tents de la pre­tem­po­rada i de la pro­gressió que ha fet l’equip.” I asse­nya­lava que l’esforç i l’acti­tud són les con­di­ci­ons indis­pen­sa­bles per com­pe­tir fins al final.

Un os dur de rose­gar

El rival a batre en aquest par­tit és pro­ba­ble­ment ara mateix l’equip més en forma de la com­pe­tició. La plan­ti­lla entre­nada per Ibon Navarro arriba a la cita amb tots els efec­tius dis­po­ni­bles i després d’haver gua­nyat la super­copa al Madrid i d’endur-se la copa inter­con­ti­nen­tal a Sin­ga­pur. “Dos títols aquest setem­bre els donen una ener­gia extra”, asse­nya­lava Kat­sika­ris. “Sabem amb qui ens enfron­tem, un equip amb molta pro­fun­di­tat i que juga de memòria. És el ter­cer any amb el mateix bloc, el mateix entre­na­dor, i és qui té més reper­tori de la lliga. Juga­dors de totes les carac­terísti­ques, i el més impor­tant, a banda del talent, l’experiència i el físic, és que saben gua­nyar i que quan es com­plica el par­tit tenen juga­dors per resol­dre-ho”, des­ta­cava l’hel·lè. “Per a nosal­tres és una prova molt dura i no és el millor rival per començar, però ens hem d’enfo­car en nosal­tres i és una opor­tu­ni­tat jugar con­tra el millor equip”, es resig­nava el tècnic. D’altra banda, serà un par­tit espe­cial per al pivot gironí Yankuba Sima, que enguany enceta la seva ter­cera tem­po­rada a Màlaga.

L’ambició d’Yves Pons

Una de les figu­res reve­lació de la tem­po­rada pas­sada va ser Yves Pons. La seva capa­ci­tat atlètica va dei­xar més d’un afi­ci­o­nat boca­ba­dat i en el seu segon any a l’equip és més que cons­ci­ent del repte que té el grup en l’horitzó. “La pre­tem­po­rada no deixa de ser una feina de pre­pa­ració, amb l’objec­tiu d’anar tots a l’una i anar-nos conei­xent entre nosal­tres per anar millo­rant en el dia a dia, tal com hem fet.” Pons hi afe­gia que l’equip té ambició: “Em sento bé i el que volem és gua­nyar, gua­nyar el màxim nom­bre de par­tits pos­si­ble, i tant de bo ens puguem clas­si­fi­car per al play-off. Crec que és l’objec­tiu que hem de tenir com a equip.”

LES FRASES

La lliga és una marató, una marató molt dura, i ens hem d’enfocar en cada partit per millorar
Fotis Katsikaris
Entrenador del bàsquet girona

RETROBAMENT

El pivot gironí de l’Unicaja Yankuba Sima es retroba amb l’equip de la seva ciutat
Ens enfrontem amb un equip amb molta profunditat i que juga de memòria. És el tercer any amb el mateix bloc
Volem guanyar el màxim nombre de partits possible i tant de bo puguem anar al «play-off»
Yves Pons
jugador del bàsquet girona
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)