ACB

Una victòria de resistència

Bàsquet. El Girona supera per primera vegada el Baxi Manresa en l’ACB i signa el primer triomf del curs en un partit maratonià i agredolç per les lesions de Marcos i Martínez

Bàsquet Girona 84 Baxi Manresa 80

BÀSQUET GIRONA:Iroegbu (18), Cáffaro, Pons (4), Martínez, Durham (9) –cinc inicial– Marcos, Ferrando (9), Sibande (3), Fjellerup (5), Nnaji (6) i Fernández (11), Susinskas (19). 18/41 de 2, 7/21 triples (5 Susinskas, Iroegbu i Pons), 27/37 lliures, 42 rebots (7 Fernández), 17 assistències (10 Ferrando) i 89 valoració (20 Iroegbu).BAXI MANRESA: Sagnia (2), Alston Jr. (16), Hunt (16), Pérez (3), Cate (10) -cinc inicial- Vescovi (2), Reyes (4), Steinbergs (6), Houstak, Saint-Supery (7), Obasohan (8) iBrimah (6). 17/37 de 2, 7/29 triples (2 Hunt, Obasohan, Steinbergs, Saint-Supery, Pérez i Alston Jr), 25/28 lliures, 40 rebots (13 Cate), 16 assistències (6 Hunt) i 80 valoració (21 Alston Jr.).PARCIALS:18-25, 26-13 (44-38), 18-23 (62-61) i 22-19 (84-80).

La pri­mera ja és al sac. El Bàsquet Girona va sege­llar ahir el pri­mer tri­omf del curs doble­gant el Baxi Man­resa en un par­tit mara­tonià de dues hores i mitja de durada. Els giro­nins, que van començar amb el peu esquerre, es van sobre­po­sar a les lesi­ons de Sergi Martínez (bessó) i Juani Mar­cos (quàdri­ceps) i van gua­nyar el pri­mer derbi con­tra els del Bages –en les dues tem­po­ra­des ante­ri­ors, el balanç era de 0-4 favo­ra­ble als man­re­sans.

Després d’un inici enllu­er­nant del tàndem for­mat per Der­rick Als­ton Jr. (16 punts i 9 rebots) i Came­ron Hunt (16 punts), els blanc-i-ver­mells es van sos­te­nir amb l’encert exte­rior de Min­dau­gas Susinskas (19 punts i 5/8 en tri­ples) i van reac­ci­o­nar amb l’entrada en joc de James Nnaji, que, tot i no tenir un dia espe­ci­al­ment encer­tat –els tirs lliu­res són la seva assig­na­tura pen­dent–, va inti­mi­dar de valent i va pro­pi­ciar així que el seu equip recu­perés el domini del rebot. I val a dir que l’entrada en joc del nigerià va des­en­cai­xar més d’una mandíbula després que escapcés una pilota de Fer­rando per fer una esmai­xada al vol que va esde­ve­nir una carta de pre­sen­tació al més pur estil de l’NBA.

El con­tra­temps van ser les lesi­ons: pri­mer, de Mar­cos, i, després del des­cans, de Martínez. Tot i això, Gui­llem Fer­rando, que no va dis­pu­tar ni un minut en el pri­mer par­tit de lliga, va fer una passa enda­vant amb 9 punts i 10 assistències, tro­bant amb pre­cisió els inte­ri­ors. Tot ple­gat va per­me­tre als locals enfi­lar el túnel de ves­ti­dors amb avan­tatge (44-38).

Sem­blava que el Man­resa havia per­dut el fil del par­tit i, amb el lituà afi­nant el violí des de la línia de tres, Fon­ta­jau es rela­xava veient el pri­mer par­tit a casa de la tem­po­rada. Però encara que­dava par­tit. Els man­re­sans res­sus­ci­ta­ven després d’una con­ca­te­nació d’atu­ra­des, i Der­rick Als­ton Jr. treia l’orgull per fer un 2+1 que tor­nava a impul­sar els de Man­resa. Tot seguit, era Sag­nia qui en reco­llia el tes­ti­moni i empa­tava el par­tit. Alguns dels assis­tents es posa­ven les mans al cap; era ine­vi­ta­ble reme­mo­rar els gri­sos ter­cers quarts del curs pas­sat, en què es va per­dre més d’un par­tit.

El can­sa­ment es notava en arri­bar al dar­rer par­cial. Als dos equips els cos­tava ano­tar, i les cons­tants inter­rup­ci­ons gene­ra­ven un des­gast afe­git. Entrava en joc un nou fac­tor: la resistència. El Girona apro­fi­tava aquest fet, i l’apa­rició de Susinskas tor­nava a posar un +8 que dei­xava el Man­resa esta­bor­nit. Una tècnica a Diego Ocampo per­me­tia oxi­ge­nar el par­tit i posava la soga al coll al Baxi, que que­dava sense temps per reac­ci­o­nar.

Quan fal­ta­ven dos minuts, el Girona gua­nyava de qua­tre i un llançament a cis­te­lla pas­sada de Maxi Fje­lle­rup dei­xava els rivals noque­jats. El Man­resa, fidel a la seva iden­ti­tat, no dei­xava anar del tot el par­tit i Iro­egbu assu­mia res­pon­sa­bi­li­tats i allar­gava l’ago­nia dels rivals amb dos tirs lliu­res (84-80) que, ara sí, dei­xa­ven el duel resolt. Pri­mer par­tit a Fon­ta­jau i pri­mera victòria del curs.

ELS VESTIDORS

El partit ha durat dues hores i mitja; hem de reflexionar sobre això. M’estava pixant en l’últim quart
Diego Ocampo
entrenador del baxi manresa
És la primera victòria a Fontajau, però és agredolça per les lesions de Sergi i Juani
Fotis Katsikaris
Entrenador del bàsquet girona

Homenatge a Vega Gimeno i Sandra Ygueravide

El club va fer un homenatge a les jugadores Vega Gimeno i Sandra Ygueravide durant un temps mort del primer quart. El president del Bàsquet Girona, Marc Gasol, va entregar una placa amb una il·lustració a les dues valencianes que van formar part de l’equip que va aconseguir la històrica medalla de plata en els Jocs de París en modalitat 3x3. Un equip, el d’Espanya 3x3, que és entrenat per la figuerenca Anna Junyer. Gimeno, que a finals de la temporada passada va anunciar la seva retirada del bàsquet 5x5, i Ygueravide, que és la capitana de l’Spar Girona, també formaven part de l’equip 3x3 que va impulsar el club.

Foto de família de la base

En la mitja part del partit els equips de la base van sortir a pista per fer-se la tradicional foto d’inici de temporada. Jugadores i jugadors de totes les edats omplien la pista central de Fontajau lluint l’equipament blanc-i-vermell en un cap de setmana marcat pel triomf també de l’Spar Girona i del Girona FC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.