Espanyol

Fortalesa fora de la gespa

Economia. El club voreja la pandèmia i el descens mantenint el gruix dels patrocinadors tot creant noves estratègies de fidelització en un marc advers

L’Espanyol ha viscut una temporada dura en l’aspecte esportiu amb el descens a segona divisió. Un cop al qual cal afegir l’efecte de la pandèmia, en què els grans transatlàntics del futbol europeu han vist retallats, de manera important, els seus emoluments. El club blanc-i-blau ha fet de la necessitat virtut multiplicant les seves fortaleses per mostrar-se com un producte atractiu als ulls dels seus patrocinadors. De fet, l’entitat catalana ha mantingut el gruix de partners, un 98 per cent, amb els quals continua treballant tot i estar a segona. Hi ha una dada significativa que situa l’entitat en aquests ingressos per sobre de vuit clubs de la primera divisió. “Som un club atractiu per als nostres patrocinadors i n’hem atret de nous que han signat no només per aquesta temporada sinó per més perquè tenen clar que el nostre lloc és a primera. Signar amb l’equip a segona ens dona molta fidelització i saben que els tractarem molt bé en un futur”, explica a L’Esportiu el director de màrqueting i comercial de l’Espanyol, Toni Alegre. Per cada euro que inverteix un patrocinador té un retorn d’entre 3 i 7 euros, segons les xifres que té el club de l’auditoria Nielsen. “La clau és posar al màxim de ciència en tots els processos. Afegir elements de gestió. És a dir, buscar elements quantificables i objectius mitjançant informes independents, i després anem fent un vestit a mida del patrocinador depenent de les demandes”, hi afegeix Alegre, que subratlla: “Invertir en el nostre club els surt rendible i tenen dades objectives, els donem un gran retorn. El futbol, des del punt de vista de patrocini, és un bon negoci si tens clar el que vols fer i com ho vols fer.”

En aquest sentit, el club ha apostat per la flexibilitat en un context advers marcat per la pandèmia. “Cal tenir una gran capacitat per escoltar el que volen els patrocinadors i ser prou flexible per respondre a les seves peticions”, afirma, i té molt clar quina és l’ensenyança que ha tret la seva àrea i col·laboradors d’aquests mesos convulsos. “Hem hagut d’innovar en aquests temps de pandèmia amb moltes solucions, sobretot digitals. Des de gamificació, traslladar a les xarxes social regles del joc per captar l’atenció dels potencials clients i després capgirar activitats que eren físiques al món virtual. Per als patrocinadors la llotja és molt important perquè hi ha possibilitats de fer networking i això ho hem transportat al món virtual amb el patrocinador i grups de clients. Si ho volien amb un exjugador o un jugador i també amb socis. Hem fet accions típiques de relacions públiques però al món virtual”, explicava el mandatari blanc-i-blau, que considera que les relacions públiques en temps de pandèmia no varien a primera o segona, però sí el nivell d’exposició mediàtica, “però el que hem perdut d’una banda ho hem recuperat maximitzant tots els suports que teníem al nostre abast”.

LES CLAUS DE LA GESTIÓ

Invertir en el nostre club els surt rendible i els patrocinadors tenen dades objectives, els donem un gran retorn
Hem hagut d’innovar en aquests temps de pandèmia amb solucions, sobretot, digitals
Toni Alegre
Director de Màrqueting i Comercial de l’Espanyol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)