Espanyol

L’assignatura pendent

Espanyol. El conjunt blanc-i-blau s’enfronta aquest migdia a l’Alavés, un rival directe en la lluita per la salvació, amb l’objectiu d’aconseguir la primera victòria del curs a domicili (14h)

És evident que l’Espanyol ha fet un pas endavant en els darrers partits. L’equip blanc-i-blau està demostrant un caràcter competitiu i una solidesa que no es va veure en els primers mesos de competició. Una millora que s’ha traduït en els resultats, amb nou punts sumats dels darrers 18 en joc. Ara bé, el conjunt dirigit per Manolo González encara té una assignatura pendent, que és guanyar a domicili. No ho fa des del 9 de juny passat, quan es va imposar a l’Sporting per la mínima en l’anada de les semifinals del play-off d’ascens.

Ara, ha arribat el moment de capgirar la situació. El triomf lluny de Cornellà-el Prat no es pot resistir més. Els blanc-i-blaus, que aquest curs només han estat capaços de sumar dos punts a domicili amb els empats contra l’Atlético i el Sevilla, afronten dos partits consecutius fora de casa. La primera prova de foc és contra l’Alavés (14h). Ni més ni menys que un rival directe en la lluita per la permanència. Una oportunitat d’or per fer un pas endavant i endur-se tres punts vitals de Mendizorrotza per deixar tocat el conjunt basc, a qui podrien guanyar el goal-average i distanciar-se una mica més de les posicions de descens. “És el moment d’actuar, i no de parlar. Ja no podem donar més excuses a fora de casa. Hem millorat i estem convençuts que és el dia de donar un cop sobre la taula i endur-nos els tres punts”, va assegurar el tècnic blanc-i-blau.

L’Espanyol arriba a aquest duel després d’un empat molt meritori contra l’Athletic a l’RCDE Stadium. Van tocar amb la punta dels dits la victòria, però es va escapar per un gol de Sancet en el minut 77. Per la seva banda, l’Alavés tampoc va poder passar de l’empat contra el Leganés (3-3). Els d’Eduardo Coudet encadenen quatre partits consecutius sense conèixer la victòria, i tenen millors números a domicili que a casa, on han sumat 13 punts de 33 de possibles. El darrer precedent entre tots dos conjunts es va saldar amb triomf blanc-i-blau (3-2) gràcies a un hat-trick de Javi Puado en la cinquena jornada de lliga.

Les úniques baixes de l’Espanyol per a aquest matx són les de Pacheco, Pablo Ramón i José Gragera. Pol Lozano s’ha recuperat de les molèsties al turmell amb què va acabar el darrer partit contra l’Athletic.

5 Partits guanyats 6

7 Partits empatats 6

12 Partits perduts 12

28 Gols a favor 23

38 Gols en contra 36

LA PRÈVIA

El que ens passa fora de casa és un tema de mentalitat, més que de sistema de joc. És el moment d’actuar, i no de parlar
En cas de guanyar, faríem un pas molt important. Arribem en un molt bon moment
Manolo González
Entrenador de l’Espanyol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)