Esport i política

El col·legi de professionals de l’esport reclama una conselleria al pròxim govern

El Col·legi de Pro­fes­si­o­nals de l’Acti­vi­tat Física i de l’Esport de Cata­lu­nya (Coplefc) situa com a pri­o­ri­tat número 1 per exi­gir al pròxim govern català la cre­ació de la con­se­lle­ria d’esports. Ho fa en un docu­ment amb un seguit de recla­ma­ci­ons que ha fet arri­bar als par­tits amb repre­sen­tació al Par­la­ment que con­cor­ren a les elec­ci­ons del 14 de febrer.

El Coplefc creu que aten­dre aques­tes peti­ci­ons farien de Cata­lu­nya “un país espor­tiu, és a dir, salu­da­ble, orde­nat legis­la­ti­va­ment, de qua­li­tat, adap­tat als temps del segle XXI, sos­te­ni­ble i espe­ci­al­ment sen­si­ble envers les neces­si­tats de la seva gent, els seus pro­fes­si­o­nals i les empre­ses, tot des­ti­nant-hi els recur­sos neces­sa­ris i amb l’orga­nit­zació admi­nis­tra­tiva més ade­quada”.

13 punts

En con­junt, es tracta de tretze peti­ci­ons en defensa del sec­tor i de les pro­fes­si­ons de l’esport i l’acti­vi­tat física de Cata­lu­nya.

La pri­mera demanda té a veure amb l’existència de la Con­se­lle­ria de l’Esport i l’Acti­vi­tat Física, com a òrgan polític amb veu d’igual a igual davant la resta de depar­ta­ments del Govern, que es con­si­dera “abso­lu­ta­ment neces­sari per tenir un inter­lo­cu­tor del màxim nivell i res­pon­sa­bi­li­tat i que dis­cu­teixi i bus­qui el màxim de pres­su­post”, segons Pere Manuel i Gutiérrez, pre­si­dent del Coplefc.

També s’inclo­uen altres recla­ma­ci­ons:

· Decla­rar l’esport i l’acti­vi­tat física com a ser­vei essen­cial per a la salut de la ciu­ta­da­nia.

· Res­ca­tar urgent­ment les enti­tats, les empre­ses i els pro­fes­si­o­nals del sec­tor de l’esport i l’acti­vi­tat física, afec­tats per la crisi de la Covid-19.

· Garan­tir l’accés uni­ver­sal de la població a la pràctica de l’esport i l’acti­vi­tat física.

· Aug­men­tar el pes i la presència de l’assig­na­tura d’Edu­cació Física en tots els nivells edu­ca­tius.

· Reconèixer la figura dels edu­ca­dors físics espor­tius com a pro­fes­si­o­nals refe­rents de la pro­moció de la salut al sec­tor.

· Dis­po­sar d’un segell de qua­li­tat que garan­teixi la qua­li­tat del sis­tema espor­tiu català.

· Reno­var l’actual Llei 1/2000, de l’esport i l’acti­vi­tat física de Cata­lu­nya, d’acord amb la soci­e­tat del segle XXI.

· Fre­nar la pre­ca­ri­e­tat labo­ral i sala­rial dels pro­fes­si­o­nals del sec­tor espor­tiu.

· Afa­vo­rir la pro­fes­si­o­na­lit­zació i la bona gover­nança dels diri­gents de les enti­tats espor­ti­ves.

· Impul­sar l’Obser­va­tori Català de l’Esport i dotar-lo ade­qua­da­ment, com a nexe d’unió de tota la recerca i inves­ti­gació del sec­tor.

· Imple­men­tar polítiques vin­cu­la­des a l’agenda 2030.

El setè punt dels tretze (dis­po­sar d’un marc legis­la­tiu que garan­teixi la salut i la pro­tecció dels ser­veis espor­tius que reben els ciu­ta­dans) té un fort com­po­nent de defensa cor­po­ra­tiva i s’enfoca sobre­tot a eli­mi­nar el que es con­si­dera intru­sisme pro­fes­si­o­nal empa­rat per la llei 3/2008, que en el seu dia ja va ser font de polèmica entre els pro­fes­si­o­nals i les fede­ra­ci­ons a par­tir del moment que la for­mació i la titu­lació d’entre­na­dors i moni­tors van sor­tir de l’àmbit de les fede­ra­ci­ons i van pas­sar al depar­ta­ment d’Ense­nya­ment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)