1a divisió

Cremant el desfici

Dinou jugadors de dinou equips de primera divisió (tots menys el Mallorca) jugaran un torneig benèfic al videojoc FIFA 2020

Sergi Roberto (Barça) i Adrián Embarba (Espanyol) participaran en la competició, que comença avui

El confinament ha portat tot el món de l’entreteniment a afinar l’enginy, i el món de l’esport no n’ha estat cap excepció. El famós caster espanyol Ibai Llanos ha reunit dinou jugadors de dinou equips de la primera divisió per organitzar un torneig benèfic al videojoc FIFA 2020 que servirà per recaptar fons per a la lluita contra el coronavirus. Ahir, al canal de Twitch (una plataforma on s’emeten partides de videojocs) el narrador basc va posar les bases del torneig, que es disputarà al llarg del cap de setmana. Sergi Roberto serà el representant del Barcelona i Adrián Embarba serà el player de l’Espanyol. Els catalans Carlos Clerc (Llevant), Edu Expósito (Eibar) i Aitor Ruibal (Leganés) també formaran part del torneig amb els seus respectius equips.

La idea va sorgir arran de l’èxit que va tenir una partida organitzada per Ibai Llanos en què es van enfrontar el Betis, amb Borja Iglesias, i el Sevilla, amb Reguilón, per reviure el derbi sevillà, i que va aplegar més de 60.000 espectadors a través de l’streaming. “Us agradaria un torneig de FIFA entre els 20 equips de primera? Busco un futbolista de cada club, però amb tots els equips. Podria trucar també a narradors de futbol perquè ho comentin. I tots els diners que generem els donarem”, va publicar el caster al seu Twitter. En menys de 24 hores, els futbolistes es van posar en contacte amb ell i va cobrir totes les places. El Mallorca, tot i això, va caure a última hora i no hi participarà. D’altres equips, en canvi, van haver de fer un torneig previ per designar el seu representant. És el cas del Madrid, que va disputar un triangular entre Courtois, Carvajal i Marco Asensio, en què el mallorquí es va imposar.

66.000 espectadors es van aplegar ahir al canal de Twitch d’Ibai Llanos per presenciar el sorteig, que també es va emetre per Movistar Deportes. El sorteig, realitzat per streaming des de casa del narrador, va determinar un duel en la fase prèvia entre l’Espanyol i l’Eibar. Si Embarba guanya la partida, jugarà contra Sergi Roberto, que conduirà el Barcelona. L’objectiu és designar el futbolista de la primera divisió que millor jugui al FIFA 2020, el videojoc de futbol més conegut, amb un rerefons benèfic. “Ja ens hem posat en contacte amb representants d’Unicef perquè pugueu fer donacions que serveixin per combatre el coronavirus”, va explicar Llanos. El torneig comença avui (19 h) amb la fase prèvia, i tindrà continuïtat demà amb els vuitens de final. Diumenge es jugaran els quarts, les semifinals i la final.

Ruibal Leganés
Porro Valladolid
Lucas Pérez Alavés
Kevin Vázquez Celta
Embarba Espanyol
Expósito Eibar
Rubén Garcia Osasuna
Reguilón Sevilla
Guruzeta Athletic
Clerc Llevant
Januzaj Real Sociedad
Llorente Atlético
Sergi Roberto Barça
Remeseiro Getafe
Borja Iglesias Betis
Morlanes Vila-real
Carlos Soler València
Martínez Granada
Marco Asensio Madrid

Comentaristes reconeguts

La iniciativa d’Ibai Llanos va tenir un ràpid suport de tota la comunitat futbolística. Els jugadors van posar el seu granet de sorra ràpidament organitzant-se per obtenir un representant, però també LaLiga mateix va voler apadrinar la competició fent-ne promoció a través de les seves xarxes socials i posant diverses accions de màrqueting a disposició. La plataforma televisiva Movistar, que ja té un canal específic per als esports electrònics, emetrà en directe tot el torneig, i reconeguts periodistes de la primera divisió com ara Miguel Ángel Román, José Sanchís, Danae Boronat, Antoni Daimiel (Movistar), Rubén Martín i Manolo Lama (COPE) comentaran els partits.

Una indústria que va tenir 495 milions d’espectadors l’any 2019

Amb el boom tecnològic que ha suposat internet i les noves tecnologies en les darreres dues dècades, els esports electrònics s’han convertit en una de les indústries de l’entreteniment que més han crescut darrerament. Encara no hi ha un consens exacte sobre com mesurar les audiències ni els ingressos per publicitat, però una de les consultores més famoses, Newzoo, va publicar en un informe que l’audiència mundial dels esports electrònics va ser de 453,8 milions de persones el 2019, 223 dels quals consumeixen el producte de manera activa, és a dir, com a mínim una vegada al mes. De fet, la competició mundial de League of Legends de l’any passat va aglutinar 205 milions de persones en xifres acumulades, la gran majoria, això sí, a la Xina. El pic el van tenir les semifinals, que van reunir 4 milions d’espectadors. Aquestes xifres estan lluny encara dels grans esdeveniments esportius, liderats per la final de la Champions League, que va tenir una audiència estimada de 350 milions d’espectadors. A Espanya, els esports electrònics van tenir una audiència el 2019 de 5,5 milions d’espectadors.

En l’aspecte econòmic aquesta indústria continua creixent de manera vigorosa: l’any 2019, les inversions van superar els 950 milions d’euros, i creixen interanualment un 25% respecte de l’any anterior. Pel 2020, la consultora preveu que se superaran els 1.000 milions d’euros en inversions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)