1a divisió

Una lliga sense Messi

Avui arrenca la 1a divisió i ho fa amb un buit gegantí per la marxa de Messi al futbol francès, que no fa res més que accentuar la fuga de talent i la devaluació d’una marca que en el passat recent ja va perdre Neymar i Cristiano

Vui­tanta-dos dies després, la pilota tor­narà a rodar a la pri­mera divisió. Mes­ta­lla fa els honors. El València-Getafe d’aquesta nit (21 h) inau­gu­rarà la lliga 2021/22. Bor­dalás con­tra el seu pas­sat.

Tan­cada la car­peta de selec­ci­ons, amb Itàlia, l’Argen­tina i el Bra­sil sub-23 com els tres grans tri­om­fa­dors dels últims dos mesos, torna el fut­bol de clubs. Totes tres selec­ci­ons van tocar el cel a Lon­dres, Rio de Janeiro i Yoko­hama. L’Euro­copa, la copa Amèrica i els Jocs de Tòquio han aca­pa­rat totes les mira­des aquest estiu i dei­xen ara pas de nou a les grans lli­gues.

La 91a edició del cam­pi­o­nat de lliga alça el teló bate­gant entre dos sen­ti­ments antagònics: la feli­ci­tat que com­porta el retorn del públic als esta­dis, encara que sigui amb un afo­ra­ment limi­tat, i la bui­dor abso­luta que ha dei­xat la marxa del millor fut­bo­lista del món al fut­bol francès. LaLiga con­ti­nua per­dent talent i valor de marca en el mer­cat. Per pri­mera vegada en més d’una dècada i mitja serà una lliga sense Leo Messi. Sense Messi ni Ser­gio Ramos. Nova era. Ni Ney­mar, ni Cris­ti­ano, ni Messi. Aquesta és la dura rea­li­tat. Fuga d’estre­lles. Els fit­xat­ges de Memp­his, Alaba i Rodrigo de Paul no tapen el forat.

El Barça post-Messi arren­carà diu­menge a casa con­tra la Real Soci­e­dad (20 h). Dis­set mesos després els culers podran tor­nar a tre­pit­jar el Camp Nou. Seran 29.803 els espec­ta­dors que podran pre­sen­ciar el debut. Aquest és l’afo­ra­ment màxim permès per les auto­ri­tats tenint en compte l’estat actual de la Covid-19. El Barça aspira a llui­tar per un títol que no gua­nya des del 2019, en l’etapa d’Ernesto Val­verde.

Pocs fit­xat­ges impor­tants també tenen l’Atlético, el defen­sor del títol, i el Real Madrid. La pandèmia con­ti­nua ofe­gant els clubs econòmica­ment. El con­text bene­fi­cia un Sevi­lla que tor­narà a pro­var sort aquest curs després de l’intent fallit de l’ante­rior.

L’Espa­nyol, el Mallorca i el Rayo aga­fen el relleu d’Eibar, el Valla­do­lid i l’Osca. Els blanc-i-blaus, després d’un any a l’infern, enyo­ra­ven la 1a divisió. Tor­nen per que­dar-s’hi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)