Champions

Que sigui merescut

El Liverpool i el Madrid s’enfronten a l’Stade de France en la final d’una Champions League marcada per les remuntades inversemblants en les eliminatòries prèvies del conjunt blanc, que aspira al seu catorzè títol

Aquesta nit el món del fut­bol s’atu­rarà amb un únic punt d’interès: l’Stade de France de Saint-Denis. Allà, en una gespa aca­bada de col·locar, cosa que no acaba d’agra­dar als equips, el Liver­pool i el Madrid dis­pu­ta­ran la final de la Cham­pi­ons Lea­gue (21 h, Movis­tar Liga de Cam­pe­o­nes). Només un, després de 90 minuts si és que no hi ha pròrroga ni penals, podrà tocar el cel d’Europa i asso­lir el gran objec­tiu de la tem­po­rada: aixe­car ben amunt la copa ore­lluda.

És un dia en què els grans noms dels dos equips s’han de dei­xar veure, i en aquest sen­tit el Liver­pool pot donar les gràcies. I és que després de veure com en les últi­mes set­ma­nes diver­sos juga­dors impor­tants com Van Dijk, Salah, Fabinho i Thi­ago han tin­gut pro­ble­mes físics, sem­bla que tots arri­ben a la final d’aquesta nit en con­di­ci­ons de jugar el par­tit. Els dos últims, però, són els que hi arri­ben més jus­tos i podria ben ser que com a mínim un dels dos no jugui des de l’inici al mig del camp i qui ho faci sigui el capità Jor­dan Hen­der­son. L’anglès ja sap què és aixe­car el títol de campió de la Cham­pi­ons, perquè ho va fer el 2019 després que el Liver­pool superés el Tot­ten­ham en la final, però somia tor­nar-ho a fer. I és que el con­junt red podria estar vivint una de les seves últi­mes nits de glòria abans de començar a patir una revo­lució en la plan­ti­lla, ja que en les últi­mes hores s’ha espe­cu­lat molt amb la pos­si­ble sor­tida de Salah i, sobre­tot, de Mané. Avui, però, l’egipci i el sene­galès no es per­dran la cita. Una cita que també té un com­po­nent de revenja per al Liver­pool, ja que és la reva­li­dació de la final del 2018 dis­pu­tada a Kíiv, en què el Madrid va gua­nyar 3-1 en una nit en què es va lesi­o­nar Salah, i recor­dada sobre­tot pels errors gar­ra­fals del por­ter Loris Karius.

Camins ben dife­rents

El que tot­hom espera és que qui gua­nyi la Cham­pi­ons sigui qui més s’ho mereixi després de la final d’aquesta nit. És a dir, que si un equip és clara­ment supe­rior al rival, acabi acon­se­guint el premi. I és que aquesta edició de la Cham­pi­ons ha vis­cut capítols de tota mena, sobre­tot amb el Madrid de pro­ta­go­nista. El con­junt blanc ha arri­bat a la final després d’eli­mi­nar el PSG en els vui­tens de final, el Chel­sea en els quarts i el Manc­hes­ter City en la semi­fi­nal. Tres eli­mi­natòries en què fut­bolísti­ca­ment ha estat infe­rior en el còmput glo­bal de l’eli­mi­natòria, però que ha gua­nyat per orgull, per rauxa i per alguna cosa més que abso­lu­ta­ment ningú seria capaç de defi­nir i qua­li­fi­car, que és el que li ha permès cap­gi­rar totes les eli­mi­natòries en els trams finals de par­tit. I a això, lògica­ment,s’hi ha d’afe­gir el ren­di­ment de Ben­zema, que, amb quinze gols, és –i serà, perquè el segon de la final és Salah, amb vuit dia­nes– el màxim gole­ja­dor de la Cham­pi­ons 2021/22.

Aquest fac­tor que té el Madrid i que li ha permès fer totes les remun­ta­des inver­sem­blants que ha acre­di­tat en aquesta edició de la Cham­pi­ons, també és el que fa que veure’l en una final sigui, pràcti­ca­ment, un sinònim de gua­nyar el títol. I és que els blancs, que a més hi arri­ben amb tota la plan­ti­lla a dis­po­sició després que Alaba s’hagi recu­pe­rat de la lesió i s’entre­vegi com a titu­lar, han gua­nyat les últi­mes set finals de la Cham­pi­ons Lea­gue que han dis­pu­tat. L’última der­rota la van encai­xar la tem­po­rada 1980/81, fa més de 40 anys, i va ser, pre­ci­sa­ment, con­tra el Liver­pool.

BALANÇ IGUALAT

És la tercera final entre el Liverpool i el Madrid, amb un títol per a cadascun

INFAL·LIBLES

El Madrid ha guanyat les últimes set finals que ha jugat i no perd des del 1981
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.