Més futbol

Jorge Vilda: “Ha faltat diàleg, però no per la nostra part”

Jorge Vilda, selec­ci­o­na­dor abso­lut femení, ha com­pa­re­gut per pri­mera vegada després de la renúncia de quinze juga­do­res a ser con­vo­ca­des. El madri­leny ha vol­gut defen­sar-se davant els mit­jans. “No desitjo a ningú el que estic pas­sant. Ha fal­tat clare­dat per part de les juga­do­res. Vull fer una crida a totes les fut­bo­lis­tes que he entre­nat al llarg de la meva car­rera. Si alguna no ha rebut un tracte exqui­sit o li he fal­tat el res­pecte, que surti i ho digui”, ha dit en el seu dis­curs ini­cial. Vilda ha acu­sat les juga­do­res de “tirar la pedra i ama­gar la mà” i ha dema­nat “el màxim res­pecte per a les fut­bo­lis­tes que no for­men part de les quinze que van enviar el cor­reu”. “Venir a defen­sar la samar­reta d’Espa­nya és un orgull i el màxim al qual pot aspi­rar una juga­dora. Les que venen estan fent el cor­recte”, ha con­ti­nuat.

Vilda ha asse­gu­rat que no s’ha plan­te­jat la dimissió en cap moment perquè no seria just. “Hem acon­se­guit mol­tes coses i tinc força i ener­gia per con­ti­nuar fent créixer la selecció”. El selec­ci­o­na­dor no ha vol­gut par­lar de les quinze juga­do­res que han renun­ciat a ser con­vo­ca­des, ni tam­poc d’Irene Pare­des i Jenni Her­moso, que van donar suport a les com­pa­nyes i que tam­poc han estat cita­des. “Són 15 juga­do­res que poden tenir interes­sos en què algú se sumi al seu movi­ment”. El que ha vol­gut dei­xar clar és que ell sem­pre s’ha mos­trat dia­lo­gant. “El meu telèfon està obert les 24 hores del dia. Sé escol­tar, sé assu­mir els errors. Porto 21 anys dedi­cant-me a això. Ens ho merei­xem? Estem fent el cor­recte. No sé què dema­nen les quinze juga­do­res. Ha fal­tat clare­dat. M’agra­da­ria que hagues­sin par­lat direc­ta­ment amb mi. Estic segur que no estaríem en aquesta situ­ació. Ha fal­tat diàleg, però no per la nos­tra part. Si ens hagues­sin expres­sat el seu males­tar, hauríem reac­ci­o­nat i arri­bat a un punt en comú”, ha asse­gu­rat.

Vilda també ha qua­li­fi­cat la situ­ació de “ridícul a nivell mun­dial“. “Estic dol­gut. És una situ­ació injusta, sobre­tot per al fut­bol espa­nyol. Ens ha cos­tat molt arri­bar fins aquí, podíem sen­tir-nos orgu­llo­sos de la selecció. Em fa més mal això que la cam­pa­nya de des­pres­tigi i d’atacs per­ma­nents cap a mi”. Sobre si la situ­ació té una solució, Vilda ha dit que toca mirar enda­vant. “La solució són les 23 juga­do­res con­vo­ca­des, que tenen il·lusió i estan con­vençudes del mètode de tre­ball que tenim, que és el que ha donat tants èxits a les selec­ci­ons infe­ri­ors i a l’abso­luta. Tots ens hem pogut equi­vo­car. Soc res­pon­sa­ble de molts errors, però no cul­pa­ble”. Vilda també ha negat que hi hagi un con­trol estricte en les con­cen­tra­ci­ons, tal com havien publi­cat alguns mit­jans. Final­ment, ha qüesti­o­nat l’entorn de les juga­do­res que han deci­dit renun­ciar a la selecció. “Vull el millor per elles i el seu entorn con­di­ci­ona les seves deci­si­ons. Hi ha fut­bo­lis­tes en etapa de for­mació i estan dei­xant de venir. No estan ben acon­se­lla­des”.

La llista

Res­pecte a la llista de cara als amis­to­sos con­tra Suècia (7 d’octu­bre) i els Estats Units (11 d’octu­bre), a banda de l’absència de les quinze juga­do­res que van enviar el cor­reu, de Jenni Her­moso i d’Irene Pare­des, des­taca la presència de dues juga­do­res del Barça: Nuria Rábano i Salma Para­llu­elo. El club blau­grana, però, ha anun­ciat que l’ata­cant ara­go­nesa té unes molèsties a la cuixa dreta i és baixa per al par­tit de lliga de demà con­tra el Madrid CFF i podria que­dar alli­be­rada dels com­pro­mi­sos inter­na­ci­o­nals.

La llista la com­ple­ten Misa, Sun Quiñones, Enith Salon, Sheila García, Oihana, Ivana Andrés, Ana Tejada, Rocío, María Méndez, Car­mona, Abe­lleira, Tor­rodà, Mai­tana, Maite Oroz, Irene Guer­rero, Zor­noza, Car­dona, Ane Azcona, Est­her, Alba Redondo i Athe­nea.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)