Champions

Europa, Pep i el Real Madrid

Pep Guardiola torna a veure’s les cares amb el conjunt blanc, a qui com a entrenador s’ha enfrontat 25 vegades i l’ha guanyat en 13 ocasions

Aquesta és la setena eliminatòria europea, la quarta en els últims quatre anys, en què el de Santpedor rivalitzarà amb els madridistes

Avui (21 h) a Manchester, i tots dos amb problemes, se citen en l’anada dels ‘play-off’ d’accés als vuitens de final de la competició

Tot just ha arrencat el mes de febrer i dos colossos ja es juguen el futur a la Champions League. I és que la setmana que ve el Real Madrid o el Manchester City estaran fora d’Europa. La mala fase lliga, en la renovada competició, que van protagonitzar, n’és la responsable. Cap dels dos conjunts, a priori ferms candidats al títol –els blancs són els vigents campions i els sky blue, el millor equip de l’últim lustre, campions fa dos anys–, va ser capaç d’acabar l’esmentada primera fase entre els vuit primers classificats i, per accedir als vuitens de final, es veuen en la tessitura de superar un play-off que els enfronta en una doble eliminatòria que comença avui (21 h) a l’Etihad Stadium i finalitza dimecres vinent dia 19 (21h) al Santiago Bernabéu.

És aquest l’enèsim enfrontament de Pep Guardiola amb el Real Madrid. I el tècnic de Santpedor ha demostrat tenir la fórmula per imposar-s’hi repetidament. Són 25 partits els que l’entrenador català ha disputat dirigint un equip (Barça, Bayern i Manchester City) contra el conjunt blanc, amb un bagatge més que positiu de 13 victòries, 7 empats i 5 derrotes. És un dels tècnics que més li han guanyat, amb episodis inoblidables com el 2-6 (en la lliga 2008/09) i el 5-0 ( en la lliga 2010/11), tots dos amb el Barça, i el 4-0 (en les semifinals de Champions League 2022/23) amb el Manchester City. Representa, irremeiablement, un contrincant temible. Això i que Pep sigui una de les llegendes més importants del Barça, l’etern enemic blanc, fa que aquesta rivalitat tingui una aura especial.

Malgrat tot, a Europa, les vegades que s’han trobat, les alegries i els desencisos s’han repartit. La que avui enceten és la setena eliminatòria de lliga de campions en què es veuen les cares, i, en les sis anteriors, tres es van decantar cap al costat de l’equip que Pep entrenava en aquell moment i les altres tres, cap al Madrid. En aquest sentit, l’antagonisme s’ha reproduït molt darrerament i, de fet, tres d’aquests encreuaments han estat en els últims tres anys. Aquest, doncs, és el quart consecutiu. “Sembla un clàssic ja”, van coincidir a dir Guardiola i Ancelotti. L’últim, el del curs passat, va ser per als madridistes, que van superar els citizens en els quarts de final, amb un desenllaç increïble. I és que la tornada a l’Etihad Stadium, que com l’anada va acabar en empat (1-1), va decidir-se en els penals, després que l’equip entrenat per Carlo Ancelotti sobrevisqués, tancat dins de la seva àrea, a 120 minuts de domini i ocasions del Manchester City.

Problemes en els dos

Aquesta nit, en terreny mancunian, doncs, es tornen a veure les cares. Cap dels dos està en el millor moment. D’una banda, el Manchester City està en un camí tortuós aquesta temporada i, fins i tot, per ser en aquesta situació en la Champions League va haver de serrar ben fort les dents en l’última jornada de la fase lliga i guanyar (3-1) el Bruges. En la Premier League és a 15 punts del lideratge; de la copa de la lliga està eliminat, i en la FA Cup continua viu, tot i patir dissabte passat per superar el Leyton Orient, de tercera categoria. Les baixes, sobretot la de Rodri, li han pesat, i en aquest mercat d’hivern els citizens s’han reforçat amb els fitxatges d’Omar Marmoush, Abdukir Khusanov, Vitor Reis i Nico González. Els dos primers s’entreveuen titulars avui, el tercer no està inscrit i el quart està lesionat. “L’eliminatòria serà dura. Intentarem fer dos bons partits. El fet de ser favorit o no, canvia poc”, va dir ahir Guardiola.

A l’altre bàndol, el Real Madrid està en una situació més còmoda: és líder en la lliga i les semifinals de copa, però el seu joc és inconstant, ha tingut períodes de no rutllar i, és per això que el seu pas per la Champions ha estat lluny de ser brillant. Avui, a més, Ancelotti té baixes en defensa i l’eix de la rereguarda l’ocuparan Raúl Asencio i el reconvertit Aurelien Tchouameni. “Aquest partit podria ser una final”, va indicar Ancelotti. “Enfrontar-se a Guardiola, és un malson perquè sempre té idees que et fan pensar”, va completar.

LA PRÈVIA

L’eliminatòria serà dura. Intentarem fer dos bons partits. El fet de ser favorit o no, canvia poc
Pep Guardiola
TÈCNIC DEL MANCHESTER CITY
Enfrontar-se a Guardiola és un malson perquè sempre té idees que et fan pensar
Carlo Ancelotti
TÈCNIC DEL REAL MADRID
2010/11:
Semifinals
R. Madrid-Barça
02
Barça -R. Madrid
1-1
Una eliminatòria que va començar en la prèvia, amb aquella llegendària roda de premsa de Guardiola al Bernabéu i en què el Barça va imposar-se.
2013/14:
Semifinals
R. Madrid- Bayern
1-0
Bayern-R. Madrid
0-4
El primer curs de Guardiola al Bayern va quedar marcat per la tornada d’aquell desenllaç en la Champions.
2019/20:
Vuitens
R. Madrid-M. City
1-2
M. City -R. Madrid
2-1
La primera victòria del City contra el Madrid, ja amb Pep Guardola, va ser doble, tant al Bernabéu com a l’Etihad.
2021/22:
Semifinals
M. City -R. Madrid
4-3
R. Madrid- M. City
3-1
El Madrid estava eliminat en el minut 90 per un City molt superior, però dos gols seguits de Rodrygo van forçar la pròrroga, on un penal va dur els blancs a la final.
2022/23:
Semifinals
R. Madrid-M. City
1-1
M. City -R. Madrid
4-0
Abans d’alçar la Champions, el City es va desfer el Madrid amb un 4-0 impactant a l’Etihad
2023/24:
Quarts
R. Madrid-M. City
3-3
M. City -R. Madrid
1-1
El Madrid va sobreviure a l’allau de joc ofensiu del City i el va eliminar en la tanda de penals.
13
victòries:
9 amb el Barça i 4 amb el Manchester City.
5
derrotes
2 amb el Barça, 2 amb el Bayern i 1 amb el Manchester City.
7
empats:
4 amb el Barça i 3 amb el Manchester City
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)