Lliga de les Nacions

Alemanya, França i Portugal, a les semifinals de la Nations League

La Nations League ja té els seus primers semifinalistes després d’una emocionant ronda de quarts de final. Alemanya, França i Portugal van aconseguir el seu bitllet per a la final a quatre en tres duels intensos i plens de girs inesperats.

La selecció de Julian Nagelsmann va aconseguir el seu passi a les semifinals per primera vegada en la seva història a la Nations League. Després d’imposar-se 1-0 en l’anada, els alemanys van signar una primera meitat gairebé perfecta a Dortmund, marxant al descans amb un contundent 3-0 gràcies als gols de Kimmich, Musiala i Kleindienst.

Però Itàlia no va abaixar els braços i va protagonitzar una espectacular reacció a la segona part. Moise Kean va aprofitar un error de Sané per retallar distàncies i, minuts més tard, va signar el segon amb un gran xut. En el temps afegit, un penal revisat pel VAR i transformat per Raspadori va posar l’empat a tres. Malgrat l’empat, el global de 4-3 va donar el passi als alemanys, que a més seran amfitrions de la fase final.

França va capgirar el 2-0 advers de l’anada amb una victòria pel mateix resultat a l’Stade de France. Michael Olise va inciar la remuntada en el minut 52, i Ousmane Dembélé, aprofitant una combinació amb el jugador del Bayern al 80’, van igualar l’eliminatòria.

Ja en la pròrroga, la selecció de Deschamps va tenir més ocasions, però Livakovic va salvar els croats. En la tanda de penals, Maignan es va convertir en heroi aturant dos llançaments, mentre que Upamecano va marcar el penal decisiu que va donar la classificació als francesos. Ara, s’enfrontaran a Espanya en semifinals.

Portugal es va imposar a Dinamarca en un partit trepidant que es va decidir en la pròrroga. Cristiano Ronaldo va fallar un penal en el minut 6, però Portugal es va avançar amb un autogol d’Andersen. Kristensen va empatar el xoc en el minut 56 i instants més tard Cristiano Ronaldo va tornar a avançar els lusos. Eriksen va tornar a empatar el partit i en els instants finals, Trincao va posar el 3-2 que enviava el partit a la pròrroga.

En el temps extra, Trincao es va erigir en protagonista anotant un altre gol en el minut 91 i ja al final del partit Gonçalo Ramos va anotar el 5-2 definitiu.

Amb Alemanya, França, Portugal i Espanya a lafinal a quatre, la Nations League es prepara per a unes semifinals d’autèntic luxe el pròxim mes de juny, on la selecció Alemana serà l’amfitriona de la final a quatre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció