2a divisió A

Galons al darrere

Un pilar. Amb companys més joves a l'eix de la defensa, Richy assumeix que ha d'anar agafant pes i responsabilitat en el quart curs a Montilivi

Va tri­gar a reno­var, però l'entesa per con­ti­nuar a Mon­ti­livi con­ver­teix Richy en un dels juga­dors més vete­rans de la plan­ti­lla. I sense un altre dels juga­dors a qui el club volia man­te­nir –Chus Her­rero, que se n'ha anat al Valla­do­lid–, el gallec està cri­dat a ser un dels pilars de l'equip a la defensa. Perquè Pablo Machín el va con­ver­tir en un fix en l'eix i perquè com­par­teix zona amb juga­dors força més joves i inex­perts, com ara Jonas Ramalho, Flo­rian Lejeune i Car­les Mas. “No sóc el més veterà però faré 30 anys, i de la línia de cen­trals seré el més gran. Ja són qua­tre anys aquí, i s'ha d'anar aga­fant pes dins l'equip”, assu­meix l'exju­ga­dor del Còrdova. Richy fins i tot s'ofe­reix a ser un dels capi­tans: “Si ho he de ser, ho seré. Però tam­poc és una cosa a què doni gaire importància”.

Richy, que feia temps que no tenia vacan­ces tan llar­gues –“les he dis­fru­tat i ara estic patint, però és el que ens toca”– va valo­rar la bona experiència a Mon­ti­livi per que­dar-s'hi un any més “Estic con­tent amb el club, la gent i la ciu­tat”. Fa set­ma­nes, tot estava molt verd, però de mica en mica l'àrea espor­tiva hi ha anat posant llum. “Crec que l'equip està aga­fant forma. Fal­ten juga­dors per arri­bar, però crec que Qui­que Cárcel està fent un tre­ball bas­tant bo, sabent que no és fàcil amb l'eco­no­mia del club. Estic segur que es farà un bon equip. A par­tir d'aquí, bus­ca­rem la per­manència com més aviat millor i, si es pot somiar, somi­a­rem”. El gallec va voler des­ta­car l'acord per la con­tinuïtat de Jan­dro, Juanlu i David Gar­cia, que s'han rebai­xat el sou. “Són part de la columna ver­te­bral. Els con­si­dero tots tres molt impor­tants, pel paper al camp i perquè fan ves­ti­dor”.

El Girona està pen­dent d'incor­po­rar un altre cen­tral. Richy no ho veu mala­ment, però defensa el paper dels joves, començant per Car­les Mas: “L'any pas­sat, ell jugava al prin­cipi i jo no; té qua­li­tats per jugar a segona A i ho ha demos­trat”.

MÉS CENTRALS?

“Si en ve un altre, benvingut. Però també hi ha joves que treballen molt bé”

AMB OPTIMISME

“L'equip va agafant forma i estic segur que es farà un bon grup. El treball és bo”

TRES MÉS

“Jandro, Juanlu i David són molt importants, per a l'equip i perquè fan vestidor”

Pablo Machín prova David Garcia com a central

La nòmina de centrals del Girona és més aviat escassa –sobretot si Pablo Machín continua utilitzant-ne tres en les alineacions– amb quatre jugadors: Richy, Jonas Ramalho, Florian Lejeune i Carles Mas. La intenció del director esportiu, Quique Cárcel, és fitxar-ne un altre, però també hi ha alguna alternativa a la mateixa plantilla. És David Garcia, un dels tres jugadors que acaba d'acceptar una rebaixa de sou. El manresà té molt cara la presència al carril, perquè David Juncà ja li va guanyar el lloc la temporada passada, però sembla un luxe tenir-lo només per als partits que es perdi el de Riumors. I Machín ja l'ha estat situant com a central esquerrà aquesta pretemporada. No és la seva posició, però ja hi ha jugat alguna vegada. “El mister l'ha estat provant i, amb la veterania que té, segur que s'adapta perfectament a aquesta posició”, va comentar Richy.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.