Girona

Sis llocs i quinze candidats

Tretze jornades abans del final de la lliga, el catorzè classificat està a només tres victòries de la zona d'ascens directe a primera

El Numància (15è) també aspira a disputar el ‘play-off' perquè té el sisè únicament set punts per sobre

Malgrat la derrota a Almeria, manté intactes les possibilitats de posar el cap entre els sis primers

Tot està per fer. L'esce­nari que tant s'havia acla­rit la set­mana pas­sada per al Girona, novè a tres punts de la zona de play-off d'ascens, s'ha embo­li­cat una mica després de veure tallada la sèrie de vuit jor­na­des invicte i que l'ha dei­xat dotzè, a sis punts del sisè. Amb des­a­van­tatge res­pecte a la majo­ria, l'equip de Pablo Machín està immers en una lluita encara molt glo­bal, car­re­gada d'inter­ro­gants per resol­dre quins seran els pri­vi­le­gi­ats que llui­ta­ran per l'ascens. Amb tretze jor­na­des al davant, la diferència que hi ha entre el catorzè clas­si­fi­cat –el Tene­rife va atra­par el Girona després de ser el pri­mer equip que gua­nyava a Butar­que l'últim any– i la zona d'ascens directe és de nou punts, senyal que tot aquest grup d'equips té tot el dret del món a con­si­de­rar-se aspi­rant. I fins i tot s'hi pot incloure el quinzè, el Numància, que mal­grat que la teo­ria diu que hau­ria d'excel·lir per bara­llar-se entre els millors, el cas és que té només set punts menys que el sisè clas­si­fi­cat.

La len­ti­tud a l'hora de fer punts del Girona en els pri­mers mesos de com­pe­tició –va arri­bar al parèntesi de Nadal havent reco­llit només 19 punts dels 54 en joc– pena­litza ara les rellis­ca­des. L'equip és a temps de tot, però també és cons­ci­ent que l'excel·lent ritme de la fase més llarga sense per­dre (18 punts de 24, amb cinc victòries i tres empats) no ha de ser l'excepció, sinó més aviat la norma. I ja no tant per la distància de punts que ha d'eixu­gar, sinó sobre­tot per la nom­brosa com­petència d'equips que hi ha enmig. El con­junt de Pablo Machín és a cinc punts (i sis posi­ci­ons en la clas­si­fi­cació) del Sara­gossa, que marca la zona de play-off, i a nou de l'ascens directe, fixada per l'Alavés.

Tres senyo­res pro­ves

El pano­rama per als giro­nins pot estar força més ben defi­nit d'aquí a tres set­ma­nes, en funció dels resul­tats que els blanc-iver­mells obtin­guin con­tra tres rivals que tenen per sobre. D'entrada, diu­menge reben a Mon­ti­livi la visita del líder, que es voldrà refer de l'enso­pe­gada con­tra el Tene­rife el dia que tenien la pos­si­bi­li­tat d'aga­far un coixí de nou punts en la zona d'ascens directe. El Leganés és l'únic equip que ha superat els 50 punts, però una victòria del Girona diu­menge tam­poc el dei­xa­ria tan lluny (a nou punts) dels madri­lenys, que con­ti­nuen tenint asse­gu­rat sor­tir de Mon­ti­livi a dalt de tot de la clas­si­fi­cació.

Els giro­nins també tin­dran un bon exa­men la set­mana que ve, ja que visi­ta­ran el Sara­gossa. I el rival següent, a Mon­ti­livi, serà l'Osa­suna, un altre equip en zona de play-off d'ascens després de superar l'Alavés a casa. En la pri­mera volta el Girona va empa­tar con­tra el Sara­gossa (0-0) i va gua­nyar a El Sadar (0-1). Fins a final de lliga, el Girona té un par­tit més a fora –a més de La Roma­reda, ha de visi­tar el Lugo, l'Alba­cete, el Còrdova, l'Elx, el Valla­do­lid i la Pon­fer­ra­dina– que a casa. A més del Leganés i de l'Osa­suna, pas­sa­ran per Mon­ti­livi l'Alavés, el Tene­rife, el Mallorca i l'Alcorcón. Deu dels tretze rivals que li que­den –tots menys l'Alba­cete, la Pon­fer­ra­dina i el Mallorca– són aspi­rants a llui­tar per l'ascens.

Distàncies ben cur­tes

Des que només els dos pri­mers llocs de segona A estan reser­vats a l'ascens directe i el ter­cer s'ho ha de jugar en eli­mi­natòries, no hi havia hagut mai tan poca diferència entre el segon i el quinzè clas­si­fi­cat, sepa­rats ara per onze punts. La con­den­sació es faria encara més evi­dent des­comp­tant el quinzè clas­si­fi­cat, que té dos punts menys que el catorzè. El tall més con­tun­dent en la clas­si­fi­cació, però, el marca la diferència de cinc punts entre el Numància (38) i l'Osca (33), que es bara­lla des de fa temps per elu­dir el des­cens a segona B.

OCASIÓ D'OR

Si venç diumenge el Leganés, el Girona s'acostarà a nou punts del líder de segona A

EL CALENDARI

Els gironins tenen més partits a fora (7) que a casa (6) i deu són contra rivals directes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.