Girona

MOHA EL YAAGOUBI

EXJUGADOR DEL GIRONA I L'OSASUNA

“La primera és un gran repte, però, per què no?”

“Els dos equips jugaran de tu a tu”

“No van ser tres anys fàcils, però es va reunir un bon equip”

Moha El Yaa­goubi serà demà al camp del Girona per pre­sen­ciar un par­tit vital per a dos dels seus exe­quips. El juga­dor de Sant Boi de Llo­bre­gat, ja reti­rat del fut­bol però que es pre­para per treure's el títol d'entre­na­dor, valora les pos­si­bi­li­tats del Girona de con­ti­nuar esca­lant posi­ci­ons i recorda els tres anys al club.

Què n'espera, del Girona-Osa­suna?
Tots dos equips es juguen coses impor­tants en aquest final de tem­po­rada i deuen haver pre­pa­rat molt bé aquest par­tit. Sumar aquests tres punts els dei­xa­ria en posi­ci­ons pri­vi­le­gi­a­des i una mica més lluny del con­trari. Tots dos juga­ran de tu a tu. Pujaré a veure el par­tit i espero que vegem un bon joc.
Amb qui anirà?
Amb qui s'ho mereixi i faci el millor fut­bol per acon­se­guir l'objec­tiu de gua­nyar.
Com veu el Girona aquesta tem­po­rada?
Després d'una tem­po­rada excel·lentíssima com la pas­sada, va pas­sar a vore­jar el des­cens en la pri­mera volta. Però el Girona no ha can­viat tant. Té el mateix entre­na­dor, la mateixa idea de fut­bol i molts dels juga­dors de la tem­po­rada pas­sada. No va començar bé, però l'equip ho ha sabut cap­gi­rar perquè la idea ja hi era i els juga­dors la tenien assi­mi­lada. I és bo que el club hagi donat con­fiança a l'entre­na­dor i al seu cos tècnic per con­ti­nuar tre­ba­llant i fent bé les coses. Els resul­tats es veuen, amb l'equip esca­lant llocs en la clas­si­fi­cació.
Com va viure l'ascens a pri­mera frus­trat del Girona?
Va ser una pena, perquè hi havia molta il·lusió a la ciu­tat. Vaig ser a Sara­gossa, després del cop de pal con­tra el Lugo. No sé si pujar a pri­mera era l'objec­tiu mar­cat a prin­cipi de tem­po­rada, però ja el tenien a la mà. Per detalls no es va acon­se­guir, tot i que va ser una tem­po­rada excel·lentíssima tant en joc com en resul­tats. Lla­vors van refer-se a Sara­gossa. Sem­blava que l'equip no estava mort i que reac­ci­o­na­ria. A la tor­nada con­fi­ava que el Girona pas­sa­ria l'eli­mi­natòria, per molt mala­ment que anés el par­tit, i no es va acon­se­guir. Quina pena! Però si s'ha fet un cop segur que es pot tor­nar a repe­tir, i espero que aquesta sigui l'espe­rança que tin­gui el club.
El seu ren­di­ment en els tres anys a Girona va ser alt, tot i que quan va arri­bar alguns deien que ja era massa veterà.
En la pri­mera entre­vista al vos­tre diari, recordo que em vau pre­gun­tar l'edat, i jo vaig dir que em veia en con­di­ci­ons de jugar i com­pe­tir. Jo no em veia dei­xant-ho. Va ser una etapa com­pli­cada, perquè en el club es vivien moments difícils, amb pro­ble­mes econòmics, tot i que espor­ti­va­ment, amb Rubi d'entre­na­dor, anava bé. No van ser tres anys fàcils, però es va reu­nir un bon equip i la gent a poc a poc es va engan­xar al club i l'afició que teníem ja era molt fidel. A par­tir de la tem­po­rada de la sal­vació, amb Kiko Ratón des del punt de penal, la gent va valo­rar que, tal com estàvem, sense cobrar a vega­des, sem­pre ho donàvem tot i que estàvem allà perquè volíem i perquè dis­frutàvem del fut­bol. Com qual­se­vol tre­ba­lla­dor sem­pre espe­res cobrar, però vam pri­o­rit­zar fer bé les coses per dei­xar el club on es merei­xia, i ho vam acon­se­guir. Tinc molts bons records, sobre­tot de la gent. Sem­pre em vaig sen­tir un més. Van ser tres anys molt bons i no n'hi va haver un quart perquè no es va escaure, tot i que m'hau­ria agra­dat con­ti­nuar.
El club té ara una situ­ació d'equi­li­bri que no tenia ales­ho­res. El veu amb capa­ci­tat de pujar a pri­mera i man­te­nir-s'hi?
Aquells tres anys em van donar l'opor­tu­ni­tat de veure mol­tes coses i una és que el Girona tenia un molt bon fut­bol de base. Tenia una for­mació molt equi­li­brada i penso que amb nois ben for­mats tant espor­ti­va­ment com per­so­nal­ment i acadèmica­ment. És un gran repte, però, per què no? No serà fàcil. La pri­mera divisió és molt com­pli­cada i ascen­dir costa molt, però man­te­nir-se, encara més. Si fan les coses amb coherència, penso que sí, que pot anar bé.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)