1a femenina

Un final ben dolç

Copa femenina. El Barça supera amb contundència l’Atlético de Madrid en una final rodona i acomiada el tècnic Xavi Llorens amb un títol

BARÇA 4 ATLÉTICO 1

BARÇA:Paños, Marta Unzué, Ruth, Marta Torrejón, Leila (Melanie, 66’), Gemma Gili (Aitana, 66’), Patri, Vicky Losada, Mariona (Bárbara, 91’), Jenni Hermoso (Olga Garcia, 91’) i Alexia.ATLÉTICO:Gallardo, Kenti Robles (Alexandra, 59’), Beltrán (Sosa, 46’), Sonia, Esther (Cazalla, 82’), Amanda, Priscila (Anita, 90’), Meseguer, Maria León, Menayo i Pereira.GOLS:1-0 (41’) Jenni Hermoso. 2-0 (49’) Jenni Hermoso. 2-1 (58’) Sonia. 3-1 (70’) Alexia. 4-1 (84’) Aitana.ÀRBITRE:Hernández Maeso.T.G.:cap.PÚBLIC:Uns 1.300 espectadors.

El final somiat. Xavi Llo­rens es va aco­mi­a­dar de les ban­que­tes amb el títol de copa en una final molt com­pleta en què el Barça va pas­sar per sobre de l’Atlético. Un doblet de Jenni Her­moso i els gols d’Ale­xia i Aitana van ser sufi­ci­ents per superar el con­junt colc­ho­nero, que va fallar un penal amb 0-0 en el mar­ca­dor.

Cons­ci­ents que era l’última opor­tu­ni­tat d’acon­se­guir un títol després de dues tem­po­ra­des en blanc, el Barça va sor­tir a totes en els pri­mers minuts, en què va dis­po­sar d’opor­tu­ni­tats clares per obrir la llauna. Patri va rema­tar massa cen­trat després d’una gran pas­sada de Jen­ni­fer Her­moso (8’), i uns minuts després, a Ale­xia se li va fer de nit quan es va que­dar sola davant la por­tera rival. I com en la lliga fa menys d’un mes al Mini­es­tadi, les madri­le­nyes, un cop sobre­vis­cut el tem­po­ral ini­cial, van fer un pas enda­vant i van fer mal en la pri­mera arri­bada. Aquesta vegada, però, la for­tuna va estar del cos­tat culer i Sonia Bermúdez va des­a­pro­fi­tar un penal comès per Gemma a la mitja hora de joc. Un ensurt que va fer reac­ci­o­nar de nou el Barça, que va tro­bar en l’encert de Jenni Her­moso, la seva millor arma.

Tot i que l’Atlético havia dis­po­sat de l’opor­tu­ni­tat més clara, el Barça havia estat supe­rior en el pri­mer temps i per fi el premi va arri­bar en una jugada embo­li­cada i plena de coratge i habi­li­tat de Jenni i Mari­ona, que va aca­bar amb l’1-0 de la davan­tera madri­le­nya (41’). Un gol psi­cològic que encara va obte­nir més valor quan, tot just començar la segona, la mateixa Jenni va fer el 2-0 (58’). Tot i la supe­ri­o­ri­tat blau­grana, l’Atlético no es va ren­dir i Sonia es va refer de la seva errada a la pri­mera mei­tat per reta­llar distàncies amb una rema­tada seca (58’). Però el gol no va fer peri­llar la victòria del Barça i Ale­xia, després d’una errada defen­siva, i Aitana van sen­ten­ciar per donar el cinquè títol de copa al con­junt blau­grana i tan­car la tem­po­rada amb una ale­gria.

LES FRASES

L’equip ha competit molt bé i cal felicitar les jugadores pel treball i l’esforç fets
Xavi Llorens
entrenador del barça
Hem fet un partit de deu. L’equip ha estat excel·lent i ens ho mereixem després d’un any tan dur
Jenni Hermoso
jugadora del barça

Xavi Llorens tanca un cicle d’onze anys

Si la final tenia un protagonista clar aquest era el tècnic Xavi Llorens, que, fos quin fos el resultat, vivia el seu últim partit a les banquetes. I l’equip el va acomiadar de la millor manera possible amb el cinquè títol de copa (1994, 2011, 2013, 2014 i 2017), la quarta amb ell com a entrenador. “Me’n vaig amb la satisfacció del deure complert”, va dir Llorens, que tanca així una etapa triomfal d’onze temporades com a màxim responsable del femení i de gairebé trenta al Barça. En aquests onze anys, el tècnic barceloní ha vist com l’equip ha passat de ser un conjunt que lluitava per mantenir-se a la màxima categoria del futbol estatal –de fet, l’equip va baixar a segona amb Llorens ja a la banqueta– a competir entre els millors del futbol europeu i arribar a unes semifinals de la Champions. Després de quatre lligues, quatre copes i set copes de Catalunya amb el femení, Llorens serà ara el responsable dels esports femenins al nou projecte Masia 360: “Entreno des dels trenta anys; me n’alegro per la meva dona i els meus fills, que per fi em coneixeran.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.