Somriure també al Mini
Barça B. El filial blaugrana, que està rendint millor lluny de Barcelona que a casa, rep l’exigent visita de l’Oviedo amb l’objectiu de millorar la imatge com a local, guanyar i apropar-se a dalt
Després de viure diumenge un cap de setmana atípic, ja que els fets de l’1 d’octubre van impedir que el Nàstic-Barça B se celebrés, el filial obre una setmana de tres partits rebent un d’aquells blocs amb quirats: l’Oviedo. El quadre que entrena Gerard López ho fa amb un objectiu clar: reprendre el bon camí després de l’ensopegada casa contra el Lugo de fa quinze dies. El Barça B és en aquest inici de lliga el viu reflex del que és un filial. Ha alternat partits en què ha enlluernat tothom amb enfrontaments decebedors en què ha desconnectat i ha pogut tastar les exigències del futbol professional. Allà on més li està costant imposar-se, paradoxalment, és al Miniestadi. Lluny de Barcelona els de Gerard encara no han perdut, però a casa han encaixat dues derrotes, tot i que hi van intercalar una senyora victòria contra el Còrdova (4-0). Aquell partit, doncs, ha de servir de referent per a un equip que, des que va començar el play-off d’ascens de la temporada passada, té un bagatge decebedor al Mini: quatre derrotes, un empat i una derrota.
Gerard López té molt clar que, en la visita de l’Oviedo, un altre equip que encara no ha trobat la bona línia, els seus han de reprendre el bon camí. “Espero recuperar sensacions de victòria en una setmana que es preveu dura, amb tres partits en sis dies”, va dir ahir el tècnic granollerí, que espera aprofitar aquest tram de calendari per fer un pas endavant: “Fa la sensació que aquesta és una d’aquelles setmanes importants, hem d’intentar encadenar tres bons resultats intentar i recuperar aquestes bones vibracions, sobretot al Miniestadi, on ens està costant una mica més.” Vèncer l’Oviedo seria un bon primer pas.
LA PRÈVIA
Les baixes, el gran maldecap de Gerard
Un dels grans condicionants de Gerard López en aquest inici de lliga estan sent els contratemps amb les lesions. El tècnic vallesà té set futbolistes lesionats, si es compta a Kaptoum, al qual no se li va fer fitxa. A tot això, se li suma la baixa d’Abel Ruiz, que està disputant el mundial sub-17 amb la selecció espanyola. Entre les baixes n’hi ha algunes de remarcables pel seu pes en l’equip. És el cas del capità, Sergi Palencia, que aquesta setmana ha renovat fins al 2020 però encara no ha pogut debutar en la lliga a causa d’un esquinç. També suposa un contratemps important la lesió de Ruiz de Galarreta, que ho havia jugat tot fins ara i era el jugador que guiava el joc de l’equip des de la medul·lar.