Carles Pérez
jugador del Barça b
Llum en l’hora més fosca
Carles Pérez va marcar un ‘hat-trick’ a Tenerife que va ser clau perquè el Barça B respiri
L’extrem granollerí de 19 anys va ser titular per primer cop aquesta temporada
En el negoci del futbol costa tenir paciència. I hi ha contextos que alimenten les presses. Per exemple, no ha de ser fàcil per a una jove promesa, acostumada a tenir protagonisme en els equips de base d’un club universal com el Barça, haver de veure molts partits des de la banqueta o des de la grada. La realitat, però, és que entre el futbol juvenil i la segona divisió hi ha un abisme. Hi ha futbolistes fets d’una pasta especial que fan el salt com si res, i al filial blaugrana n’hi ha uns quants, però la majoria de jugadors han de saber esperar. Tenir paciència és una virtut. I, si es persisteix, tard o d’hora es recull alguna recompensa. Ho poden preguntar a l’home més feliç de la plantilla del Barça B, l’extrem Carles Pérez. Tres gols seus en 25 minuts a l’Heliodoro Rodríguez López, on va jugar el seu primer partit com a titular aquesta temporada, van permetre al conjunt de Gerard López aconseguir un triomf bàsic per acostar-se a la permanència, que ara és a dos punts. L’atacant granollerí va posar llum en l’hora més fosca i el panorama s’ha esclarit una mica.
“Estava esperant una oportunitat i no m’imaginava que la meva primera titularitat fos així, estic molt content”, explicava el jugador de 19 anys just després del partit. I és que fins diumenge Carles Pérez només havia jugat nou estonetes, de manera que no havia pogut tenir la continuïtat que un jugador necessita per rendir plenament. Respecte a això, precisament, el tècnic, Gerard López, creu que el hat-trick li anirà de meravella. “És el debut com a titular somiat, el Carles és un jugador que ha de tenir confiança per anar creixent, perquè té unes qualitats brutals i ho demostra a la Youth League, i l’any passat amb el juvenil”, reflexionava el vallesà, que va donar-li l’oportunitat davant l’allau de baixes en atac: “[Carles Pérez] no havia disposat d’aquest partit d’inici, que jo sabia que en un moment o un altre li havia de donar. L’ha tingut i l’ha aprofitat al cent per cent. Me n’alegro molt per ell, que és de Granollers i el conec des que era un nen molt petit.”
L’extrem dret, amb tot, es reivindica en una temporada en què el club li ha anat portant competència, ja que a l’estiu va arribar David Concha i ara està a punt de tancar la cessió de Nahuel. Ell, en tot cas, pensa batallar, sobretot per evitar que la temporada acabi amb un descens de categoria: “Feia bastants partits que treballàvem per aconseguir la victòria, n’hem sumat una i ara hem de seguir en aquesta línia. Tot arribarà.”