1a femenina

Barça Femení

Diners ben invertits

La central Mapi León, que va arribar aquest estiu procedent de l’Atlético, és fixa en els esquemes de Fran Sánchez des del principi del curs

El seu fitxatge va ser el primer entre clubs de la lliga espanyola en què es pagava una quantitat per al traspàs, 50.000 euros

El seu va ser un dels seri­als de l’estiu, però l’espera va valer la pena. Després de can­viar l’Atlético de Madrid pel Barça, els dos grans domi­na­dors del fut­bol esta­tal en els últims anys, per una quan­ti­tat de 50.000 euros –el seu va ser el pri­mer traspàs pagat entre dos con­junts de la lliga espa­nyola–, Mapi León (Sara­gossa 13/06/1995) està jus­ti­fi­cant amb escreix la inversió que va rea­lit­zar el con­junt blau­grana per ella. Des de la seva arri­bada, a finals d’agost, i després de debu­tar en la segona jor­nada de cam­pi­o­nat a casa con­tra con­tra l’Alba­cete, l’ara­go­nesa ha estat una de les juga­do­res més uti­lit­za­des en els esque­mes de Fran Sánchez.

“Em vaig adap­tar molt ràpid a l’equip, i això és gràcies a les meves com­pa­nyes i al cos tècnic, que em van aju­dar molt. Ja havia com­par­tit ves­ti­dor a la selecció amb mol­tes de les juga­do­res, però n’hi havia que només conei­xia d’enfron­tar-m’hi, i també m’han aco­llit molt bé”, explica la juga­dora, que ho va tenir clar quan el Barça va tru­car a la seva porta: així, a pesar d’unes set­ma­nes de dub­tes i una llarga nego­ci­ació entre els dos clubs, el con­junt blau­grana va aca­bar abo­nant els diners i la fut­bo­lista va fer les male­tes cap a Bar­ce­lona, una ciu­tat que ja conei­xia de la tem­po­rada que va jugar en l’Espa­nyol. I la jugada ha aca­bat sor­tint rodona. Des del seu debut, la cen­tral és una de les poques juga­do­res que gai­rebé no ha entrat en les rota­ci­ons del tècnic. León, de fet, només ha des­can­sat en el par­tit de tor­nada dels vui­tens de finals de la Cham­pi­ons amb l’eli­mi­natòria ja sen­ten­ci­ada con­tra el Gin­tra i s’ha con­so­li­dat com a indis­cu­ti­ble en el per­fil esquerre de l’eix de la defensa: “El mis­ter m’està donant molta con­fiança i m’estic tro­bant molt a gust.”

El canvi

“El cos em dema­nava con­ti­nuar avançant. En la lliga tot està molt igua­lat, però mirava a Europa i després del gran paper que va fer el Barça el curs pas­sat... Què havia de fer?”, jus­ti­fica León expo­sant els motius de la seva decisió. “A l’Atlético hi vaig estar molt bé i la con­si­dero casa meva, però la vida con­ti­nua i quan se’m va pre­sen­tar l’opor­tu­ni­tat ho vaig tenir clar”, explica la defensa, que somia en la Cham­pi­ons Lea­gue. A l’estiu ja va fer un gran pas fit­xant pel con­junt blau­grana i ara, ja ple­na­ment con­so­li­dada, toca fer-lo sobre el ter­reny de joc. A Europa els espera l’obs­ta­cle més gran, el Lió, men­tre que en el cam­pi­o­nat esta­tal la blau­grana aspira repe­tir el títol que va con­que­rir l’any pas­sat pre­ci­sa­ment ves­tint la samar­reta del seu actual màxim rival.

Les xifres
1.432
minuts,
entre lliga i copa, ha disputat la central aragonesa. Sense comptar la primera jornada de lliga, León només ha descansat en la tornada dels quarts de final de la Champions amb l’eliminatòria ja sentenciada i és una de les jugadores més utilitzades pel tècnic, Fran Sánchez.
1
gol
ha anotat Mapi León amb la samarreta blaugrana. Va ser en el derbi contra l’Espanyol en la lliga i va servir per obrir la llauna en un partit en què les blaugrana es van acabar imposant per 4-0.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)