Territorial

L’hegemonia està en joc

Divisió d’honor juvenil. Després d’un any rodó, en què va guanyar el títol de lliga i la Youth League, un Barça amb molts canvis i un tècnic nou espera mantenir el domini en la categoria

Després de gua­nyar la Youth Lea­gue i impo­sar-se la tem­po­rada pas­sada en la lliga amb un coixí de sis punts res­pecte al segon, el Barça serà una tem­po­rada més el rival a batre en el grup ter­cer de divisió d’honor. D’aquell con­junt diri­git pri­mer per Gabri i després per Gar­cia Pimi­enta que va impo­sar la seva llei fa uns mesos, això sí, en que­den poques peces. Noves gene­ra­ci­ons, nou entre­na­dor –Denis Silva–, però ambició intacta. El segell de la Masia vol man­te­nir una hege­mo­nia que s’ha repar­tit amb l’Espa­nyol els últims anys. De fet, en les dar­re­res dues dècades, només els blau­grana i els blanc-i-blaus han acon­se­guit aca­bar pri­mers. La resta, com a molt, han hagut de con­for­mar-se amb un lloc a l’ombra.

El juve­nil blanc-i-blau, pre­ci­sa­ment, afron­tarà el curs amb ganes de rei­vin­di­car el seu poder. I és que la tem­po­rada pas­sada va aca­bar cinquè i va veure com el Sara­gossa, el Mallorca i el Girona aca­ba­ven la tem­po­rada més ben situ­ats que ell. Per mirar d’asso­lir aquesta fita, el club bar­ce­loní ha can­viat d’entre­na­dor: arriba l’exju­ga­dor del pri­mer equip Moisés Hur­tado, i Luis Blanco ha pas­sat a diri­gir el juve­nil B. També hi ha molta ambició a Girona. La gran actu­ació que el club blanc-i-ver­mell va fer la tem­po­rada pas­sada fa que el llistó hagi pujat. Es manté el tècnic però can­vi­a­ran molts noms. Tot i això, en una estruc­tura cada dia més pro­fes­si­o­na­lit­zada, el club ha tre­ba­llat per dis­po­sar d’un juve­nil amb poten­cial perquè les pro­me­ses amb més pro­jecció puguin desen­vo­lu­par el seu talent.

Lliga amb absències

La gran absència d’aquesta tem­po­rada a la divisió d’honor juve­nil serà la Damm. El con­junt cer­ve­ser, un històric que havia estat sem­pre en aquesta cate­go­ria, va viure un desen­llaç tràgic el curs pas­sat i va bai­xar. El van acom­pa­nyar el Sant Andreu, la Uni­fi­cació Bell­vitge i la Peña Depor­tiva. Tot ple­gat ha fet que enguany hi hagi un repre­sen­tant català menys en la cate­go­ria, ja que hi va haver dos ascen­sos d’equips d’aquí: el del Reus i el de l’Europa. La fita de la resta de cata­lans, amb tot, és con­so­li­dar-se en la màxima divisió del fut­bol juve­nil, si bé hi ha clubs com el Cor­nellà –que fa molts anys que poten­cia el fut­bol de base– que tenen argu­ments més que sufi­ci­ents per pen­sar a asso­lir cotes més altes.

AMB AMBICIÓ

El Girona va fer un gran paper la temporada passada i espera consolidar-lo

PÈRDUA DE QUOTA

Hi ha un equip català menys i, per primer cop, la Damm no jugarà a divisió d’honor

PLANTAR CARA

L’Espanyol vol recuperar el rol de favorit alternatiu després d’un curs irregular
l’anàlisi

Una categoria, dues realitats

Miguel Ángel Samprón

La divisió d’honor juvenil és una categoria en què els filials dels equips professionals acostumen darrerament a acaparar les posicions més altes de la classificació. La seva capacitat econòmica i d’atracció els permet disposar de futbolistes de més qualitat. Després, hi ha la resta de clubs, que hem d’intentar aproximar-nos-hi a còpia de fer una bona feina. Aquesta és la nostra il·lusió. Nosaltres no disposem dels mateixos recursos, però intentem competir amb els filials dels equips professionals mirant de potenciar els nostres jugadors tant individualment com en els aspectes col·lectius. Volem buscar la nostra línia, treballant dia a dia i setmana a setmana. En tot cas, pel que fa a objectius, quan comença la temporada, els planters dels equips professionals estan obligats a acaparar les primeres posicions, mentre que la resta aspirem a estar-hi a prop o, fins i tot, intentar posar-nos a la seva altura. I és que la divisió d’honor juvenil és diferent d’altres categories de formació, com l’alevina, la infantil o la cadet, en què els filials dels conjunts professionals sempre guanyen els seus partits. Aquí hi ha moltes jornades en què algun d’aquests equips no aconsegueix la victòria.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)