Territorial

Més en verd que en vermell

A la meitat. El lideratge del Girona C és la nota més destacada d’una primera volta en què tots els equips de la demarcació han rendit a un bon nivell excepte el Farners, encallat en el descens

En una com­pe­tició tan igua­lada al ter­reny de joc i en la clas­si­fi­cació com està sent el grup 1 de pri­mera cata­lana, és difícil extreure con­clu­si­ons fins gai­rebé a l’última jor­nada, però el pas de l’equa­dor de la lliga sí que és un bon moment per començar a veure tendències. Així doncs, supera­des les pri­me­res dis­set jor­na­des, la foto­gra­fia del moment mos­tra que dels set equips de la demar­cació giro­nina –són gai­rebé la mei­tat dels inte­grants d’una lliga de divuit–, només un es troba en zona de des­cens –el Far­ners– i els altres sis han ofert un bon ren­di­ment que els ha situat més o menys amunt en la taula però sem­pre en un lloc que els per­me­tria seguir un curs més en la pri­mera cata­lana.

A l’estela del Girona C

Si es tracta de detec­tar sen­sa­ci­ons, la pri­mera volta del segon filial del Girona evi­den­cia que els d’Àxel Vizu­ete són els prin­ci­pals can­di­dats al títol. Arri­bats a l’equa­dor, només han per­dut un par­tit –sor­pre­nent­ment con­tra un Argen­tona que ago­nit­zava a la cua de la taula–, i en onze de les dis­set jor­na­des con­su­mi­des fins ara els blanc-i-ver­mells han ocu­pat la pri­mera posició. Mal­grat aquest ren­di­ment tan ele­vat, el marge res­pecte al segon clas­si­fi­cat és de només tres punts. I és que el Vilas­sar també ha com­pe­tit amb una marxa més i fa que giro­nins i mares­mencs s’hagin esca­pat en soli­tari en les dues pri­me­res posi­ci­ons.

Inten­tant escurçar diferències amb els dos equips cap­da­van­ters i també amb les posi­ci­ons que ara mateix dona­rien opció a l’ascens de cate­go­ria hi tro­bem el Palamós. El pro­jecte del degà era total­ment nou i arri­bava mar­cat per una clara aposta per la joven­tut. De la mà d’un gat vell a les ban­que­tes com Javi Sala­mero, la plan­ti­lla pala­mo­sina va saber res­guar­dar-se de la tem­pesta ins­ti­tu­ci­o­nal que va sac­se­jar l’enti­tat al començament de lliga i de mica en mica ha anat crei­xent. El Palamós tanca la pri­mera volta en la quarta posició però en mol­tes jor­na­des ha ocu­pat el ter­cer lloc. En aquest ren­di­ment hi ha tin­gut un paper des­ta­cat Pepu Soler. El davan­ter suma 16 gols després d’haver dis­pu­tat setze par­tits de lliga.

En aquesta zona alta de la clas­si­fi­cació també s’hi han con­so­li­dat dos equips més de la demar­cació giro­nina, com són el Llo­ret i el Banyo­les. En el cas dels llo­re­tencs, és clau expli­car l’arren­cada de lliga dels d’Albert Bat­llo­sera per enten­dre la seva cin­quena posició al final de la pri­mera volta. L’equip de la Selva va enca­de­nar un empat i qua­tre victòries en els cinc pri­mers par­tits del curs. El coixí ini­cial, de 13 punts, sumat als dotze que ha pogut arre­ple­gar en les següents dotze jor­na­des el deixa en una posició còmoda, però l’experiència del curs pas­sat, en què es van sal­var a l’últim sos­pir, no els per­met cap tipus de rela­xació.

A Banyo­les, el pro­jecte encapçalat per Adam Fon­tes ha madu­rat i en aquesta pri­mera volta se n’han vist els fruits. La plan­ti­lla fa temps que tre­ba­lla junta, i el ren­di­ment defen­siu –només han rebut 13 gols– els ha permès sumar punts en una llarga llista de par­tits. En la zona mit­jana de la clas­si­fi­cació hi tro­bem el Lla­gos­tera B i la Jon­quera. En el cas del filial lla­gos­te­renc, l’equip ence­tava una etapa amb mol­tes nove­tats i això va pas­sar fac­tura a l’inici. En els pri­mers 10 par­tits, van rebre 24 gols en con­tra i en els últims 7, només 5. La cor­recció defen­siva ha coin­ci­dit amb el crei­xe­ment al camp. Pel que fa a la Jon­quera, el bagatge com a local –on només hi han per­dut un par­tit– xoca amb el poc perill a domi­cili, on hi han gua­nyat un duel, n’han empa­tat un altre i n’han per­dut sis. Els jon­que­rencs es tro­ben a tres punts del des­cens.

La reacció final

El Far­ners va enca­de­nar un empat i vuit der­ro­tes a l’inici que el van con­dem­nar a la cua de la taula. Amb l’arri­bada de Lluís Padrós a la ban­queta, les xifres dels de Santa Coloma han millo­rat –3 victòries, 4 empats i només una der­rota–, amb la mala for­tuna que la resta de rivals en la zona baixa de la clas­si­fi­cació també s’han espa­vi­lat. Enge­guen la segona volta en llocs de des­cens però amb el con­ven­ci­ment que la plan­ti­lla té capa­ci­tat i qua­li­tat per cap­gi­rar la situ­ació i con­ti­nuar una tem­po­rada més a pri­mera cata­lana.

EL LLORET

Van fer una arrencada de curs perfecta i això els ha donat força

EL PALAMÓS

El bloc ha anat creixent dia a dia i el degà s’ha situat a la zona alta

EL GIRONA C

Ha fet evident el potencial que s’esperava i és el líder sòlid de la lliga

EL BANYOLES

La fortalesa en defensa, clau per sumar en la majoria de jornades

EL LLAGOSTERA B

De menys a més, han millorat quan han ajustat la defensa

LA JONQUERA

A casa s’han fet forts però a fora els està costant sumar punts

EL FARNERS

Arrosseguen un mal inici però ja han ensenyat les urpes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.