3a divisió FEF

Una rivalitat ben recent

3a divisió. El Llagostera i el Figueres s’han trobat per primera vegada en la lliga. Els dos clubs han viscut una trajectòria basculant l’última dècada

El cap de set­mana que el Figue­res jugava el seu últim par­tit a segona divisió B –un 0-4 al Mini­es­tadi que cer­ti­fi­cava la per­manència al ter­reny de joc–, el Lla­gos­tera gua­nyava con­tra el Sant Celoni (2-1) i tan­cava la pri­mera tem­po­rada de la seva història a regi­o­nal pre­fe­rent amb un satis­fac­tori vuitè lloc. Era el maig del 2007, i la foto­gra­fia fa evi­dent que el club del Gironès i el de l’Alt Empordà vivien en rea­li­tats espor­ti­ves molt allu­nya­des. Aquell fatídic estiu a Vila­te­nim va aca­bar amb la refun­dació del Figue­res i la cre­ació del pri­mer equip en l’última cate­go­ria del fut­bol ter­ri­to­rial. Per con­tra, el Lla­gos­tera, ja encapçalat per Oriol Alsina, començava els millors anys de la seva història, que por­ta­rien l’equip blau­grana fins al fut­bol pro­fes­si­o­nal.

Aquest inter­canvi de cate­go­ries és l’expli­cació del fet que el Lla­gos­tera i el Figue­res, tot i com­par­tir demar­cació giro­nina, no hagin tei­xit mai cap riva­li­tat espor­tiva. I és que men­tre la Unió com­pe­tia en cate­go­ries esta­tals –a finals dels setanta va començar a des­pun­tar a ter­cera divisió, va tocar sos­tre en el canvi de dècada dels vui­tanta i noranta que­dant-se a les por­tes de pri­mera divisió i va com­pe­tir a segona divisió B fins a la seva extinció el 2007–, el Lla­gos­tera no pas­sava de la segona regi­o­nal. Per con­tra, en els últims dotze anys, l’equip del Gironès va expe­ri­men­tar un crei­xe­ment espec­ta­cu­lar a la gespa i després de tren­car diver­ses vega­des el seu sos­tre com­pe­ti­tiu es va plan­tar a la cate­go­ria de plata del fut­bol esta­tal en la tem­po­rada 2014/15. Aquesta tra­jectòria bas­cu­lant dels dos clubs ha tro­bat un punt de tro­bada aquest curs en la ter­cera divisió, cate­go­ria en què ja fa sis tem­po­ra­des que s’ha con­so­li­dat el Figue­res i en la qual l’estiu pas­sat va caure el Lla­gos­tera pro­ce­dent de segona divisió B.

El ter­cer enfron­ta­ment

A banda d’algun par­tit amistós, els enfron­ta­ments ofi­ci­als entre lla­gos­te­rencs i figue­rencs són escas­sos. El de la pri­mera volta a Vila­te­nim va ser el pri­mer en lliga, men­tre que l’altre pre­ce­dent cal bus­car-lo en la copa Cata­lu­nya de l’estiu del 2014. Aquell mes d’agost, el Figue­res –ja a ter­cera– va ser empa­re­llat amb el Lla­gos­tera en una de les pri­me­res eli­mi­natòries de la com­pe­tició. Els lla­gos­te­rencs, en plena pre­pa­ració del debut a segona A, hi van enviar el filial de segona cata­lana. El resul­tat va ser d’empat a un, i els penals van donar el pas a la Unió. En aquell con­junt blanc-i-blau hi jugava Ritxi Mer­ca­der, encara avui a les files de la plan­ti­lla figue­renca. En el Lla­gos­tera B hi mili­tava Pere Espuña, ara també fut­bo­lista del Figue­res.

Agustí, un breu pas per Llagostera

A banda de futbolistes amb passat als dos equips com és el cas dels ara llagosterencs Maik Molist, Cunill o Gil Muntadas i els figuerencs Canal, Joan Pons o Tarrenchs –entre altres noms a la Unió que també han vestit la samarreta del Llagostera B–, a la banqueta dels de l’Alt Empordà s’hi asseurà Xavi Agustí. L’ara tècnic del Figueres va començar la temporada 2013/14 al filial del Llagostera, però els mals resultats en la segona catalana van fer que la seva aventura al Gironès durés pocs mesos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.