Girona

Efemèride

El canvi d’estadi del Girona

El relleu fa mig segle

El Girona va jugar fa 50 anys l’últim partit a l’estadi de Vista Alegre, amb una golejada contra el Vilafranca (7-2) en la penúltima jornada de tercera divisió, abans de traslladar-se a Montilivi

Inaugurat vuit anys abans de la fundació del club, va ser l’escenari dels partits del conjunt blanc-i-vermell durant quatre dècades

El Girona encara va fer la presentació oficial de la temporada 1970/71 a Vista Alegre, el 21 de juliol, però ja va jugar la lliga a Montilivi

El Girona cele­brarà aquest estiu, en tres set­ma­nes de diferència i en un con­text que ningú hau­ria pogut ima­gi­nar, el 90è ani­ver­sari de la fun­dació del club i el 50è de la inau­gu­ració de Mon­ti­livi. El nou estadi va viure l’estrena el 14 d’agost de 1970, amb un amistós con­tra el Barça (1-3) que va pre­ce­dir el nai­xe­ment, l’endemà, del tro­feu Costa Brava. L’ater­ratge al nou esce­nari –ini­ci­al­ment deno­mi­nat Estadi del Girona CF, segons es va apro­var en una assem­blea– va ser­vir per tan­car una llarga etapa a Vista Ale­gre, on avui fa just 50 anys l’equip blanc-i-ver­mell va jugar el seu últim par­tit ofi­cial.

Era la penúltima jor­nada del grup quart de ter­cera divisió (1969/70), i el Girona va gole­jar el Vila­franca (7-2), amb gols de Morchón (2), Moi, Curta, Vivo­las, Llo­be­ras i Corona. El con­junt de Martín Ven­ces va jugar aquell par­tit sense tenir la cer­tesa que seria l’últim en aquell camp, pen­dent de si es dis­pu­ta­ria la copa Pre­si­dent. També s’havien pro­gra­mat un parell d’amis­to­sos, con­tra el Que­ens Park Ran­gers i el Sut­ton, però abans del duel d’avui fa 50 anys. I després de tan­car la lliga al camp del Sant­boià (0-5) i aca­bar ter­cer la lliga, ja no hi va haver més par­tits. El Girona, això sí, encara va fer la pre­sen­tació ofi­cial de la plan­ti­lla de la tem­po­rada 1970/71, el 21 de juliol, a Vista Ale­gre. La lliga, però, ja la va començar al nou estadi, amb una victòria con­tra l’Acero (2-0), el 6 de setem­bre.

El Girona va viure una llarga etapa de qua­tre dècades a Vista Ale­gre, però no va ser el club que el va estre­nar. L’estadi el va inau­gu­rar el 1922 –com a Mon­ti­livi, amb la visita del Barça (2-5)– la Unió Depor­tiva Girona, que s’havia con­ver­tit en l’equip de referència de la ciu­tat després de diver­sos pre­ce­dents. La Unió, fun­dada el 1921 i amb els colors groc i blau marí a la samar­reta, va començar jugant a la Devesa, va gua­nyar popu­la­ri­tat i va fer el salt a Vista Ale­gre. S’hi va estar vuit anys, fins que els pro­ble­mes econòmics –deri­vats entre altres coses per l’endeu­ta­ment per la cons­trucció del camp– el van abo­car a la des­a­pa­rició, el 1930. Va ser el pre­ludi del nai­xe­ment del Girona FC, el juliol del 1930. El club blanc-i-ver­mell va jugar durant 40 anys a Vista Ale­gre com a arren­da­tari i va tenir diver­sos con­flic­tes amb el pro­pi­e­tari del ter­reny. Tot ple­gat va fer deci­dir la direc­tiva, el 1967, a impul­sar la cons­trucció d’un nou estadi, fet rea­li­tat fa 50 anys. Amb el pri­mer equip com­pe­tint a Mon­ti­livi, a Vista Ale­gre hi van con­ti­nuar jugant el filial i equips de base, fins que va aca­bar en desús.

90
anys
farà el pròxim juliol de la fundació del Girona FC
8
anys
va jugar a Vista Alegre la Unió Deportiva Girona, que va desaparèixer el 1930
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)