2a divisió FEF

Una progressió ascendent

Olot. Davanters. Els atacants del conjunt garrotxí han tingut un protagonisme important, sobretot, en el tram final que es va disputar abans que la Covid-19 ho aturés tot. En l’inici, a l’equip li va costar enlairar-se per la falta de punteria de tota la línia

Que l’Olot pas­sava un moment dolç en la lliga (nou jor­na­des sense per­dre) quan la pandèmia del coro­na­vi­rus ho va atu­rar tot és una evidència que queda encara més demos­trada amb l’estat de gràcia que vivien els seus davan­ters. Álvaro Sali­nas i Jordi Xume­tra, ben secun­dats per Kilian Grant, Peque i Moha, vivien en un nivell de con­fiança òptim per als ata­cants, i és que en les dar­re­res jor­na­des la por­te­ria s’havia fet cada vegada més gran –havien fet 14 dels 34 gols en total en les últi­mes cinc jor­na­des i havien acon­se­guit mar­car en els nou par­tits de la segona volta.

Pit­xitxi com­par­tit

Jordi Xume­tra i Álvaro Sali­nas hau­ran de com­par­tir l’honor de ser els màxims gole­ja­dors de l’Olot del curs 2019/20. Els dos fut­bo­lis­tes s’han enfi­lat fins als set gols, unes xifres gens menys­pre­a­bles pels regis­tres que hi ha habi­tu­al­ment en el grup 3. I és que el pit­xitxi ha estat Moha, de l’Espa­nyol B, amb tretze dia­nes.

Xume­tra ha fet la millor tem­po­rada des que va arri­bar a l’Olot. Amb una posició fixa com a segona punta de l’atac, acom­pa­nyat per Kilian, Nata­lio i al final per Sali­nas, el de l’Estar­tit ha estat titu­lar en 22 dels 27 par­tits que ha jugat, ha acu­mu­lat 1.793 minuts i ha apor­tat tot el que se li demana en atac, velo­ci­tat, asso­ci­ació i deter­mi­nació. Xumi, sobre­tot, s’ha com­ple­men­tat molt bé amb Sali­nas, soci a la davan­tera en els últims par­tits. El d’Alba­tera ha mar­cat una tra­jectòria accen­tu­ada de menys a més (set de les dotze titu­la­ri­tats en total en les últi­mes set jor­na­des dis­pu­ta­des i cinc de les seves set dia­nes en la segona volta).

Sali­nas ha mar­cat un gol cada 135 minuts de joc i, després dels dub­tes de l’inici de la tem­po­rada, s’ha con­ver­tit en una peça indis­pen­sa­ble per a Raúl Gar­rido. De fet, tant ell com Xume­tra s’han gua­nyat la reno­vació, ja ofi­ci­a­lit­zada pel mateix club.

Kilian Grant ha per­se­guit el gol des de la seva tor­nada a la Gar­rotxa. El figue­renc ha par­ti­ci­pat molt en l’equip, pun­tu­al­ment com a car­ri­ler, però sobre­tot, de davan­ter. Tot i que va tenir una lesió al novem­bre, Kilian ha sumat 1.281 minuts en 22 par­tits de lliga i ha fet dues dia­nes, totes dues en un final de par­tit bri­llant a la ciu­tat espor­tiva Dani Jar­que con­tra l’Espa­nyol B, un matx que va per­me­tre a l’empor­danès treure’s l’espina, encara que ha apor­tat altres aspec­tes com ara pressió, tre­ball defen­siu i penals pro­vo­cats.

En un esglaó per sota hi ha hagut Car­los Javier Polo, Peque, que en el seu pri­mer any com a sènior ha par­ti­ci­pat en 18 par­tits de lliga i ha acu­mu­lat 670 minuts. L’ata­cant cedit pel Barça ha tin­gut bones esto­nes de joc i, fins i tot, ha estat titu­lar en sis enfron­ta­ments, i va mar­car un gol deter­mi­nant que va per­me­tre als de la Gar­rotxa empa­tar a un con­tra el lla­vors líder, el Saba­dell.

Moha Chab­boura ha sorprès a tot­hom gràcies al ren­di­ment imme­diat que ha mos­trat en els pocs mesos que ha estat a l’Olot. Arri­bat en el mer­cat d’hivern pro­ce­dent del Prat, equip en què no va poder fer cap gol en la pri­mera volta, el de l’Armen­tera ha fet dues dia­nes com a gar­rotxí en només 96 minuts de joc repar­tits en cinc par­tits –a més, va donar una assistència a Kilian en un dels cinc gols al camp de l’Espa­nyol B–. En la recerca de davan­ter durant l’hivern i amb diver­sos noms en la llista de Sergi Raset, Moha sem­blava que no era l’opció pre­fe­ren­cial, però ha demos­trat tenir olfacte i adap­tar-se bé al joc de l’Olot.

Mar­xen a l’hivern

En un altre nivell, pel que fa a les pres­ta­ci­ons, però sobre­tot al pro­ta­go­nisme, hi ha juga­dors com Nata­lio Lorenzo. Cri­dat a ser el davan­ter de referència, l’exju­ga­dor del Bada­lona va fer només una diana (al camp de la Nucia) en els quinze par­tits que va jugar com a olotí (801 minuts). L’ata­cant va aca­bar fent les male­tes coin­ci­dint amb l’ober­tura del mer­cat d’hivern per fit­xar per l’Avilés, del grup asturià de ter­cera divisió.

Un altre dels fut­bo­lis­tes que van sor­tir per la porta del dar­rere és Joel Ari­many, actu­al­ment al Depor­tivo Aragó. El davan­ter de Quart no va ofe­rir el ren­di­ment espe­rat (vuit par­tits i 153 minuts) i es va que­dar sense fer cap diana. L’estat de forma va pas­sar fac­tura a l’exju­ga­dor del Pera­lada, el Màlaga i el Girona, que no es va adap­tar bé al club ni a l’equip.

Una menció espe­cial mereix Albert Julià. El fut­bo­lista for­mat a les cate­go­ries infe­ri­ors del club s’ha entre­nat gai­rebé tot el curs amb el pri­mer equip tot i tenir fitxa amb el filial, el Sant Jaume de Lli­erca (segona cata­lana). En el matx con­tra la Nucia, el d’Anglès va poder debu­tar a segona B amb onze minuts que el van dei­xar ben satis­fet.

JORDI XUMETRA

PARTITS 27
TITULARITATS 22
MINUTS 1.793
GOLS 7
TARGETES GROGUES 2
TARGETES VERMELLES 1

KILIAN GRANT

PARTITS 22
TITULARITATS 13
MINUTS 1.281
GOLS 2
TARGETES GROGUES 4
TARGETES VERMELLES 0

ÁLVARO SALINAS

PARTITS 20
TITULARITATS 12
MINUTS 950
GOLS 7
TARGETES GROGUES 4
TARGETES VERMELLES 0

NATALIO LORENZO

PARTITS 15
TITULARITATS 9
MINUTS 801
GOLS 1
TARGETES GROGUES 2
TARGETES VERMELLES 0

C.J. ‘PEQUE’ POLO

PARTITS 18
TITULARITATS 6
MINUTS 670
GOLS 1
TARGETES GROGUES 2
TARGETES VERMELLES 0

JOEL ARIMANY

PARTITS 8
TITULARITATS 1
MINUTS 153
GOLS 0
TARGETES GROGUES 0
TARGETES VERMELLES 0

MOHA CHABBOURA

PARTITS 5
TITULARITATS 0
MINUTS 96
GOLS 2
TARGETES GROGUES 0
TARGETES VERMELLES 0

ALBERT JULIÀ

PARTIT 1
TITULARITATS 0
MINUTS 11
GOLS 0
TARGETES GROGUES 0
TARGETES VERMELLES 0
Patrocini
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.