Girona

Més complicat que mai

El Girona no perd la fe de poder retenir Stuani, però el club té clar que és una missió quasi impossible

A més de convèncer-lo per jugar un any més a 2a A, el límit salarial es presenta ara com el gran obstacle

Queda menys d’un mes per al 5 d’octu­bre, el dia que es tan­carà el mer­cat d’estiu més estrany que es recorda, a causa de tot el que ha pro­vo­cat la pandèmia de la Covid-19. Per al Girona encara és tot més com­pli­cat, i és que fa quinze dies que va aca­bar la tem­po­rada amb la decepció de no pujar, i es veu obli­gat a afron­tar la recons­trucció més impor­tant dels últims anys. Un gali­ma­ties d’entra­des i sor­ti­des al qual mai abans el direc­tor espor­tiu, Qui­que Cárcel, s’havia hagut d’afron­tar des que va ater­rar a Mon­ti­livi. I tot, o pràcti­ca­ment tot, està con­di­ci­o­nat per una sola decisió. La més com­pli­cada pos­si­ble. Un debat en el qual ningú es vol veure immers, però no hi ha més remei. I és que saber si Stu­ani con­ti­nuarà ves­tint de blanc-i-ver­mell és el que ho pot can­viar tot. De moment, però, la incer­tesa és màxima i tro­bar un final feliç per a totes les parts sem­bla un equi­li­bri pràcti­ca­ment impos­si­ble.

D’entrada, i això ningú ho dubta, la con­tinuïtat del màxim gole­ja­dor de la història del Girona en el fut­bol pro­fes­si­o­nal es pre­senta més com­pli­cada que mai. “Té tres anys més de con­tracte amb nosal­tres, però és com­pli­cat tenir un juga­dor amb els números que té ell. En el fut­bol, el més bus­cat és el gol, i altres clubs segur que inten­ta­ran fit­xar-lo. No hem acon­se­guit pujar, i ara la con­tinuïtat de Stu­ani un curs més és molt com­pli­cada. Des­car­tar-lo total­ment no ho farem, ja que ell se sent iden­ti­fi­cat amb el club i el pro­jecte, però serà difícil que con­tinuï”, va dir el mateix Qui­que Cárcel en la roda de premsa que va fer dies després de la decepció con­tra l’Elx. El dis­curs és clar, i no només de la direcció espor­tiva, sinó també dels pro­pi­e­ta­ris. “El curs pas­sat, després de bai­xar, vam dir que faríem tots els esforços per rete­nir-lo i molta gent ho va qua­li­fi­car d’impos­si­ble, però ho vam acon­se­guir. Aquest any no ens enga­nya­rem, Stu­ani és qui és. La il·lusió la tenim i les dues parts tindríem ganes d’inten­tar-ho, però veu­rem els esde­ve­ni­ments. No tan­quem la porta, però la rea­li­tat és la que és”, va dir Pere Guar­di­ola dos dies després del dis­curs de Cárcel.

Difi­cul­tats crei­xents

El repte de man­te­nir Stu­ani no és nou. A l’uru­guaià li han sor­tir pre­ten­dents sense parar des que va arri­bar a Mon­ti­livi pels seus regis­tres, i és que amb 71 gols en tres tem­po­ra­des el 7 del Girona és el davan­ter que tot­hom vol­dria tenir. De fet, des que va ater­rar a Mon­ti­livi ha mar­cat més de la mei­tat dels gols de l’equip, que han estat 135. Per aquests motius l’estiu pas­sat, després de bai­xar de pri­mera amb un tram final de lliga lamen­ta­ble, sem­blava del tot impos­si­ble convèncer Stu­ani per jugar a 2a A. El Girona ho va acon­se­guir, i és que el davan­ter uru­guaià va voler assu­mir el repte de guiar l’equip en el retorn a pri­mera. No va ser un camí fàcil, i és que l’afició va patir de valent. De fet, en la pre­tem­po­rada –es va incor­po­rar tard després de la copa Amèrica– només va jugar un par­tit i en les dues pri­me­res jor­na­des de lliga no va jugar per unes molèsties que feien témer el pit­jor, però tres dies abans de tan­car-se el mer­cat va arri­bar l’anunci.

A diferència del curs pas­sat, ara Stu­ani arren­carà amb la resta del grup des del pri­mer dia, i de fet ahir ja va pas­sar el test PCR amb la resta de com­panys. El gran pro­blema que té el Girona, però, no és convèncer Stu­ani per que­dar-se. Aquest pas, si es fa, cos­tarà segur, perquè a punt de com­plir els 34 anys l’uru­guaià tindrà poques opor­tu­ni­tats més enllà d’aquest estiu per fir­mar un gran con­tracte amb un club de l’elit, però el que cen­tra ara els grans esforços del Girona és ges­ti­o­nar què implica que Stu­ani es quedi. I és que el límit sala­rial és una llosa que pesa una bar­ba­ri­tat sobre la plan­ti­lla del Girona, i l’uru­guaià és, lògica­ment, qui més pes té en la massa sala­rial de l’equip.

Per tot això la decisió de rete­nir el màxim gole­ja­dor de la història del club en el fut­bol pro­fes­si­o­nal és una arma de doble tall. Si es queda, el Girona s’asse­gura el davan­ter que vol­drien tots els equips de 2a A i fins i tot la mei­tat dels de pri­mera, però a canvi hau­ria de pres­cin­dir de mol­tes altres peces clau per qua­drar els números. Si la decisió, en canvi, és sepa­rar els camins, el Girona podria rete­nir algun altre juga­dor amb un pes impor­tant dins la plan­ti­lla i, fins i tot, podria acon­se­guir un traspàs que fes créixer el límit sala­rial encara més. Enmig d’aquest dilema d’extrems és on es troba Qui­que Cárcel, bus­cant un equi­li­bri que ningú vol­dria haver de bus­car perquè sor­tir-hi gua­nyant sem­bla, ara mateix, d’allò més com­pli­cat.

O ELL O ELS ALTRES

Si Stuani es queda es retallarà molt el marge per retenir les altres peces importants

ELS NÚMEROS DE STUANI AMB EL GIRONA

71
gols
en 105 partits de lliga ha marcat l’uruguaià. 40 dels quals a primera i els 31 del curs passat a 2a A.
52,3%
dels gols
del Girona en les últimes tres temporades els ha marcat Cristhian Stuani (71 de 135).
A diferència del curs passat, Stuani començarà la pretemporada amb l’equip
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)