Girona

Exposats a una altra lluita

Després de perdre sis dels deu partits, el Girona no pot ni pensar en el ‘play-off’ fins que no sigui capaç d’enllaçar bons resultats i sortir del pou

Cap dels 33 equips que han sumat vuit punts o menys en les primeres deu jornades ha acabat aspirant a l’ascens i gairebé la meitat han descendit

La millora en la imatge i les sen­sa­ci­ons que va trans­me­tre el Girona en el par­tit de dis­sabte con­tra l’Osca no van ser­vir per tren­car la mala dinàmica, ja que després de per­dre sis dels pri­mers deu par­tits i d’haver enca­de­nat tres der­ro­tes en dues oca­si­ons, als giro­nins els toca fer un canvi de xip. La il·lusió que va supo­sar l’arri­bada de Míchel i les seves pri­me­res decla­ra­ci­ons, mar­cant-se l’objec­tiu d’acon­se­guir l’ascens, han que­dat enrere. Els pri­mers dub­tes ja van començar a aparèixer un cop es va donar per tan­cada la plan­ti­lla i s’entre­ve­ien algu­nes man­can­ces, però ara ja comença a sem­blar que l’únic que es pot fer és tocar de peus a terra i cen­trar-se en la lluita per sor­tir de la zona baixa. Si més no, aquesta ha de ser la men­ta­li­tat en les pròximes jor­na­des.

Mirar de man­te­nir les sen­sa­ci­ons de dis­sabte a Mon­ti­livi, millo­rar l’encert de cara a por­te­ria, no donar més faci­li­tats al rival, recu­pe­rar la soli­desa defen­siva i sumar. Com sigui, però sumar. En resum, toca posar-se la gra­nota de feina, bai­xar al fang i tirar enda­vant aquesta situ­ació com abans millor, començant pel par­tit de dijous con­tra el Mirandés.

La història, en con­tra

Lògica­ment, quan només s’ha jugat una quarta part del curs, donar per fet res del que pot pas­sar a final de tem­po­rada és absurd. I encara més en una cate­go­ria com la 2a divisió A, en què la igual­tat en la clas­si­fi­cació fa que les bones dinàmiques supo­sin un salt impor­tant en la taula, de manera que sobre el paper encara ningú pot des­car­tar el Girona de cap lluita. La rea­li­tat, però, és que tots els pre­ce­dents van en con­tra del con­junt de Mon­ti­livi, perquè per arri­bar amb pos­si­bi­li­tats d’acon­se­guir l’ascens al final de tem­po­rada, si més no en el play-off d’ascens, hau­ria de fer el que fins ara no ha acon­se­guit fer cap equip des que la tem­po­rada 2010/11 es va crear el for­mat actual de dues pla­ces d’ascens directe i una més en la pro­moció entre el ter­cer i el sisè clas­si­fi­cat.

El resum és clar. Cap dels 33 equips que després de la dis­puta de les deu pri­me­res jor­na­des havia sumat vuit punts –els que ara té el Girona– o menys ha aca­bat en posi­ci­ons d’ascens directe ni de play-off al final de la tem­po­rada. Entre aquests casos n’hi ha un del mateix Girona, que la tem­po­rada 2011/12 sumava només set punts i va aca­bar el curs en la quin­zena posició. De fet, entre tots aquests 33 casos només hi ha hagut un equip que hagi arri­bat a somiar amb la pos­si­bi­li­tat de dis­pu­tar la pro­moció. Va ser el Cadis la tem­po­rada 2018/19, quan després d’un inici idèntic a l’actual dels giro­nins va aca­bar la tem­po­rada en la setena posició –és l’únic cas en què un equip ha aca­bat entre els deu pri­mers. Això sí, tot i man­te­nir pos­si­bi­li­tats fins a les últi­mes jor­na­des els anda­lu­sos van aca­bar a qua­tre punts del sisè clas­si­fi­cat, que va ser el Depor­tivo. Per tro­bar un cas que per­meti man­te­nir la fe al Girona cal remun­tar-se a la tem­po­rada 2012/13, quan Las Pal­mas va aca­bar jugant el play-off tot i que en la jor­nada deu estava en zona de des­cens i només havia sumat nou punts, un més que els giro­nins ara. Els cana­ris no van aca­bar pujant, i és que els dos equips que han pujat a pri­mera amb un pit­jor inici de curs són l’Osa­suna i el Leganés, que van acon­se­guir l’ascens directe després de sumar 12 punts en el pri­mer quart de tem­po­rada.

Els números no són opti­mis­tes per man­te­nir les espe­ran­ces d’aca­bar dis­pu­tant l’ascens, però és que el pit­jor de tot és que històrica­ment són pre­o­cu­pants per aca­bar el curs patint per evi­tar el des­cens. Dels 33 casos amb vuit punts o menys en la desena jor­nada n’hi ha hagut 15 que han aca­bat amb el drama del des­cens a 2a divisió B –ara seria a 1a divisió FEF–. Dels altres 18, a més, molts han hagut de patir fins al final, ja que la majo­ria s’han aca­bat sal­vant en les últi­mes jor­na­des.

DES DEL DESCENS

En el curs 2012/13 Las Palmas tenia 9 punts en 10 jornades i va jugar el ‘play-off’

UN ‘TOP 10’

Només un equip amb 8 punts en aquests moments ha acabat entre els deu primers
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)