Girona

Per continuar fent història

El Girona visita el camp del Granada (21 h, Movistar LaLiga) amb l’objectiu d’aconseguir una victòria que doni continuïtat al deu de dotze aconseguit abans de l’aturada de seleccions

Si els gironins puntuen al Nou Los Cármenes, signaran el millor inici de temporada de la història del club en el futbol professional

Quinze dies sense fut­bol sem­pre es fan llargs i més quan el Girona vivia un moment dolç després de sumar deu punts en les qua­tre pri­me­res jor­na­des de lliga. L’atu­rada de selec­ci­ons va posar una pausa a aquesta gran dinàmica, però els giro­nins no volen que sigui un fre. I és que els de Míchel visi­ten, aquesta nit, el camp del Gra­nada (21 h) amb l’objec­tiu de sumar un bon resul­tat més en aquest inici de lliga que ser­veixi per man­te­nir l’equip en posi­ci­ons de pri­vi­legi, molt per sobre de les expec­ta­ti­ves.

Recu­pe­rar el ritme després d’una atu­rada de selec­ci­ons mai no és fàcil, i menys tenint en compte que el Girona va cedir set juga­dors a les seves res­pec­ti­ves selec­ci­ons (un, Callens, no ha tor­nat per sor­tir cedit). Ara bé, els blanc-i-ver­mells tenen motius de sobres per suplir aquest con­di­ci­o­nant amb una moti­vació extra, perquè el Girona té l’opor­tu­ni­tat de batre dos rècords alhora. El pri­mer només depèn de pun­tuar al Nou Los Cárme­nes, men­tre que el segon depèn d’una victòria. Perquè si els de Míchel sumen com a mínim un punt aquesta nit sig­na­ran el millor inici de la història del club en el fut­bol pro­fes­si­o­nal, superant l’arren­cada de la tem­po­rada 2014/15 en 2a divisió A, en què els de Pablo Machín van fer també un deu de dotze abans de per­dre en la cin­quena jor­nada. A més, si el Girona gua­nya, acon­se­guirà enca­de­nar qua­tre tri­omfs en la màxima cate­go­ria per pri­mera vegada en la seva història, després d’haver-se enca­llat en el quart par­tit en tres oca­si­ons.

Un dels han­di­caps que haurà de superar l’equip aquesta nit és la baixa per lesió d’Arnau, una de les altres con­seqüències nega­ti­ves de l’atu­rada de selec­ci­ons, tot i que no es tracti d’una lesió de gra­ve­tat i també ser­veixi perquè el mares­menc tin­gui un des­cans neces­sari. Yan Couto serà, doncs, l’encar­re­gat d’ocu­par el late­ral dret amb la pri­mera titu­la­ri­tat del curs després dels bons minuts que va tenir con­tra el Las Pal­mas. Segu­ra­ment, la del bra­si­ler serà l’única nove­tat de l’onze ini­cial, i és que Míchel ve de no tocar ni una peça en les últi­mes tres jor­na­des. No és des­car­ta­ble, però, que Míchel també doni des­cans a Yan­gel Her­rera, que es va des­gas­tar més durant l’atu­rada amb Veneçuela i que, a més, va ser l’últim a rein­cor­po­rar-se als entre­na­ments. Pablo Torre o Portu serien els can­di­dats, endar­re­rint la posició d’Iván Martín.

Un rival neces­si­tat

El Girona es tro­barà davant un Gra­nada que en les pri­me­res qua­tre jor­na­des ha pagat la patenta en pri­mera divisió. Perquè, tot i ofe­rir una imatge més que cor­recta en tots els par­tits, els anda­lu­sos només han pogut sumar tres punts i es tro­ben en la zona baixa de la clas­si­fi­cació. Per tant, i encara més davant la seva afició, el Gra­nada es dei­xarà la pell per obte­nir un resul­tat que l’ajudi a sor­tir del pou i no faci aparèixer els pri­mers fan­tas­mes.

El que es pot espe­rar segur del par­tit, però, són gols, i és que els anda­lu­sos venen ni més ni menys que de per­dre 5-3 al camp de la Real Soci­e­dad. Amb dotze dia­nes, tot i haver jugat un par­tit menys que gai­rebé tots els equips, són l’equip més gole­jat de la cate­go­ria, una fra­gi­li­tat que els giro­nins, que fins ara han vist por­te­ria en cada par­tit, inten­ta­ran apro­fi­tar. Això sí, al davant el Gra­nada s’ha mos­trat fort i ha mar­cat els matei­xos set gols que el Girona, de manera que posarà a prova la soli­desa mos­trada fins ara dels giro­nins.

UNA FITA MÉS

El Girona pot encadenar quatre victòries en primera divisió per primer cop

YAN COUTO

El brasiler, per l’absència d’Arnau, podria ser l’única novetat de l’onze

Arnau i Ibra Kebé, baixes

En la convocatòria per viatjar a Granada, destaca l’absència d’Arnau, titular les quatre primeres jornades. El lateral es perdrà el partit per lesió, com també Ibra Kebé. “L’Arnau va patir un esquinç al turmell amb la selecció i no arriba a temps. L’Ibra té molèsties musculars. Avui, ha entrenat, però, després de tant de temps sense jugar, preferim no arriscar, i per això és baixa”, va dir ahir Míchel, que va incidir en l’estat físic d’Arnau: “És veritat que gairebé no ha tingut vacances i ho ha jugat tot. Té 20 anys. És normal que qualsevol problema sigui producte del ritme de competició que porta. Per això hem pensat que hem de parlar amb ell i millorar el seu físic perquè aviat estigui al 100% amb nosaltres.” Per contra, qui s’estrena en una convocatòria amb el primer equip en partit oficial és Jastin, recuperat de la lesió.

Míchel, amb bons números

El Girona ha perdut en les tres visites que ha fet al camp del Granada en tota la història, concretament a segona en les temporades 1940/41 (0-1), 1948/49 (3-0) i 2010/11 (2-1). Els mals registres dels gironins, però, contrasten amb els de Míchel Sánchez com a tècnic, i és que el de Vallecas mai no ha perdut contra el conjunt andalús. Hi va guanyar els dos partits del curs 2017/18 a 2a divisió A amb el Rayo Vallecano (1-0 i 0-2) i va empatar amb l’Osca al Nou Los Cármenes el curs 2020/21 en primera divisió (3-3). A més, el balanç de Míchel en els partits contra el tècnic del Granada Paco López és d’una victòria i un empat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)