Girona

Reptes i transformació

El Girona inicia uns últims quinze dies de mercat clau per suplir les baixes per competir al màxim nivell

Les restriccions de la UEFA per inscriure-hi jugadors afecten la llista A del Girona, que només inclourà 23 futbolistes

L’èxit del curs ante­rior ha por­tat un estiu intens per al Girona. La direcció espor­tiva, lide­rada per Qui­que Cárcel, ha hagut de reforçar la plan­ti­lla després de bai­xes des­ta­ca­des com Savinho, Couto, Aleix Gar­cia i Dovbyk. Amb un total de nou incor­po­ra­ci­ons i nou sor­ti­des, l’equip de Míchel Sánchez ha expe­ri­men­tat una pro­funda trans­for­mació. Hi han arri­bat juga­dors com Abel Ruiz, Donny van de Beek, Bryan Gil, Ale­jan­dro Francés, Oriol Romeu, Pau López, Bojan Miovski, Ladis­lav Krejci i Gabriel Mise­houy –aquest últim, amb fitxa del filial.

El Girona afronta una tem­po­rada insòlita, amb la par­ti­ci­pació en la Cham­pi­ons Lea­gue, cosa que exi­geix una plan­ti­lla àmplia i com­pe­ti­tiva per man­te­nir el nivell tant en la lliga com a Europa. Aquest repte implica ges­ti­o­nar les rota­ci­ons amb cura per evi­tar el des­gast i les lesi­ons, amb alter­na­ti­ves sòlides en totes les posi­ci­ons. Míchel Sánchez i Qui­que Cárcel s’han com­promès a un mer­cat con­ser­va­dor, espe­rant opor­tu­ni­tats que sor­gei­xin per poder-la encer­tar.

Llista A, reduïda

La nor­ma­tiva de la UEFA per a la Cham­pi­ons Lea­gue exi­geix que els clubs hi ins­cri­guin una llista A amb un màxim de 25 fut­bo­lis­tes, dels quals almenys dos han de ser por­ters. Aquesta llista de 25, n’ha d’incloure vuit amb for­mació local, és a dir, que entre els 15 i els 21 anys hagin jugat almenys tres tem­po­ra­des en un club afi­liat a la mateixa fede­ració (en aquest cas, l’espa­nyola). A més, qua­tre d’aquests juga­dors s’han d’haver for­mat específica­ment al mateix club, en aquest cas, el Girona. Actu­al­ment, el Girona només dis­posa de dos juga­dors que com­plei­xin aquest requi­sit: Arnau Martínez i Valery.

La limi­tació d’aquests juga­dors for­mats al club suposa un pro­blema per al Girona, ja que impe­deix que pugui ins­criure els 25 juga­dors a la llista A. Amb les sor­ti­des, com la d’Ibra Kébé, cedit al Lom­mel SK, la situ­ació s’ha com­pli­cat encara més. El Girona només en pot ins­criure 23: 21 juga­dors estàndard i els dos for­mats al club. Aquesta man­cança limita la pro­fun­di­tat de la plan­ti­lla de cara a la Cham­pi­ons.

Per con­tra­res­tar-ho, el Girona pot recórrer a la llista B, on poden ins­criure juga­dors menors de 21 anys que hagin estat al club durant almenys dos anys con­se­cu­tius. Això podria donar cabuda a joves talents com ara Gabriel Mise­houy i altres juga­dors del filial, però només per ampliar la pro­fun­di­tat de la plan­ti­lla de cara a la Cham­pi­ons. Aquesta llista B és dinàmica i per­met la ins­cripció de juga­dors fins a la mit­ja­nit del dia ante­rior a un par­tit.

Fit­xat­ges pen­dents

Quan va aca­bar el par­tit al Benito Villa­marín, Míchel va recor­dar que encara fal­ten figu­res per fit­xar. Les pri­o­ri­tats són reforçar l’extrem –si és versàtil i pot jugar amb les dues cames, millor– i la posició de mit­ja­punta, un juga­dor capaç de fer pujar la pilota i jugar entre línies a prop de l’àrea. Amb l’arri­bada de Pau López, el Girona tanca defi­ni­ti­va­ment la por­te­ria. En espera de veure quins seran els nous fit­xat­ges, els giro­nins han de tan­car una altra qüestió impor­tant, les sor­ti­des, ja que encara n’hi ha unes quan­tes per con­fir­mar, ja sigui en forma de res­cissió o cessió. El mer­cat s’acosta cada cop més al final.

DOS JUGADORS, FORA

En la lliga, el club hi podrà inscriure 25 fitxes, però a Europa n’haurà de deixar dues fora

LLISTA A DE 23

Arnau i Valery són els únics jugadors que s’han format al club i això fa que es redueixi la llista A

LLISTA B, UN REFORÇ

La normativa de la UEFA permet inscriure-hi joves del filial nascuts a partir del 2003
Porters
Gazzaniga Estranger
Juan Carlos Local
Pau López Local
Defenses
Arnau Club
David López Local
Blind Estranger
Krejci Estranger
Miguel Local
A. Francés Local
Juanpe Local
Migcampistes
Yangel Herrera Estranger
Jhon Solís Estranger
Iván Martín Local
Oriol Romeu Local
Van de Beek Estranger
Misehouy Estranger
Davanters
Toni Villa Local
Tsygankov Estranger
Valery Club
Portu Local
Stuani Estranger
Miovski Estranger
Abel Ruiz Local
Bryan Gil Local
Manu Vallejo Local
Oscar Ureña Local
Ilyas Chaira Local
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)