Girona

El protagonista

Cristhian Stuani

Debut històric i agredolç del capità

Amenaça ofensiva. Stuani va ser l’autor de l’única rematada que va fer el Girona entre els tres pals en tot el partit

Totes les mira­des ana­ven diri­gi­des cap a Crist­hian Stu­ani, que ahir es va con­ver­tir, amb 37 anys i 342 dies, en el juga­dor de camp més veterà a debu­tar com a titu­lar en la història de la màxima com­pe­tició con­ti­nen­tal. Tal com li va pro­me­tre Míchel, el gole­ja­dor va sal­tar al Parc dels Prínceps amb el braçal de capità al braç esquerre, com a pal de paller i refe­rent màxim del Girona. Els blanc-i-ver­mells van deno­tar ner­vi­o­sisme en els pri­mers 20 minuts, i en la línia de l’equip, l’uru­guaià, a qui va cos­tar entrar en joc, va come­tre diver­ses impre­ci­si­ons a l’hora de con­tro­lar, pas­sar l’esfèrica i des­car­re­gar pilo­tes. Un cop els giro­nins es van espol­sar la pressió ini­cial, es van començar a dei­xar anar de mica en mica durant el segon tram de la pri­mera part, i el fut­bo­lista de Tala, ja sense l’ansi­e­tat de veure’s lluny de par­ti­ci­par, va pro­var d’asso­ciar-se amb els com­panys en les poques acci­ons en què l’equip va acon­se­guir ins­tal·lar-se a camp con­trari i enllaçar-hi unes quan­tes pas­sa­des.

El Girona va fer un pas enda­vant després del des­cans, i en els minuts ini­ci­als de la segona mei­tat va tenir més presència ofen­siva. I, evi­dent­ment, Stu­ani va ser la prin­ci­pal amenaça. Pri­mer, en una cen­trada des de la banda esquerra que Tsy­gankov va pro­lon­gar al segon pal i a punt va estar el capità de caçar la pilota dins l’àrea, però el seu xut mos­se­gat no va aga­far direcció cap a por­te­ria. I, tot seguit, en l’única rema­tada dels visi­tants entre els tres pals, amb un cop de cap que Safo­nov va rebut­jar amb el pal­mell de les mans. Jus­ta­ment quan començava a ento­nar-se i els com­panys li pro­por­ci­o­na­ven pilo­tes en con­di­ci­ons en zones propícies per ser rema­ta­des amb perill, Míchel va optar per refres­car les cames amb un doble canvi. El davan­ter, que va ser un dels sacri­fi­cats, va ser relle­vat per Dan­juma abans de l’hora de joc. Lluny de fer mala cara, el màxim gole­ja­dor històric del club va voler donar-li les gràcies al tècnic de Valle­cas amb una abraçada sin­cera. “No viuré prou vida per agrair el seu gest cap a mi”, va dir l’uru­guaià el dia abans del seu debut en la Cham­pi­ons Lea­gue davant dels mit­jans de comu­ni­cació. Una llàstima que l’error de Gaz­za­niga esguerrés tot el gran tre­ball defen­siu del Girona en una nit, en tot cas, històrica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.