Girona

La primera és especial

El Girona va aconseguir contra l’Slovan els primers tres punts en la Champions, que el situen en ‘play-off’ d’accés a vuitens

Juanpe, amb dos ascensos a primera amb el club, va debutar en la competició continental com a titular fent un gol de falta directa i ajudant a fer possible la primera porteria a zero

Després de dos pri­mers par­tits en què els juga­dors i l’afició giro­nina van aca­bar frus­trats per culpa d’un cúmul de desgràcies que van impe­dir a l’equip sumar algun punt, el Girona va aca­bar amb un som­riure el par­tit con­tra l’Slo­van de Bra­tis­lava a Mon­ti­livi, que va ser l’esce­nari del pri­mer tri­omf de la història del club en la Cham­pi­ons Lea­gue. La victòria que per­met a l’equip de Míchel Sánchez situar-se en zona de play-off d’accés a vui­tens i afron­tar el doble duel a domi­cili en la com­pe­tició –con­tra el PSV i l’Sturm Graz– amb més opti­misme i espe­rança. A més, el club blanc-i-ver­mell va ingres­sar 2,1 mili­ons d’euros per la victòria, una xifra que aviat és dita però que suposa el sou ínte­gre d’un dels deu juga­dors de la plan­ti­lla més ben pagats. Per valo­rar.

El mateix Míchel i els juga­dors havien cata­lo­gat el par­tit com a molt impor­tant per a les aspi­ra­ci­ons en la com­pe­tició, sobre­tot després de dues decep­ci­ons ini­ci­als amb gols en pròpia por­te­ria de Gaz­za­niga, en l’1-0 al Parc dels Prínceps de París, i els de Yan­gel Her­rera i Krejci con­tra el Feye­no­ord, en l’estrena a Mon­ti­livi. La frus­tració es va trans­for­mar en ale­gria con­tra els eslo­vacs, sobre­tot perquè un dels pro­ta­go­nis­tes va ser una lle­genda viva del club com Juanpe Ramírez. El canari va debu­tar en la màxima com­pe­tició con­ti­nen­tal com a titu­lar i va ser l’autor del 2-0 que seria defi­ni­tiu gràcies a l’exe­cució d’una falta directa des de la fron­tal de l’àrea. El debut somiat per a un fut­bo­lista que és el segon que més vega­des s’ha enfun­dat la blanc-i-ver­me­lla en la història del club en el fut­bol pro­fes­si­o­nal (249) dar­rere de Stu­ani (258). A més, en tas­ques defen­si­ves, el cen­tral va con­tri­buir a asse­gu­rar la pri­mera por­te­ria a zero en la lliga de cam­pi­ons, i fer que la diferència de gols a favor i en con­tra esti­gui igua­lada per als giro­nins, un aspecte que serà impor­tant al final de la fase de grups.

Defen­ses gole­ja­dors

El Girona ha encai­xat qua­tre dia­nes en la Cham­pi­ons Lea­gue, les matei­xes qua­tre que ha pogut fer. El pri­mer gole­ja­dor de la història de l’enti­tat en el tor­neig va ser el cen­tral David López, en el que era l’1-0 momen­tani con­tra el Feye­no­ord. En aquell par­tit Van de Beek també va fer un 2-2 que dura­ria ben poc, i con­tra l’Slo­van de Bra­tis­lava dos defen­ses més com el late­ral esquerre Miguel Gutiérrez i el també cen­tral Juanpe Ramíre van veure por­te­ria, un fet curiós que eleva a tres els gols fets per defen­ses blanc-i-ver­mells en la com­pe­tició. De fet, cap davan­ter ha pogut per­fo­rar la por­te­ria rival després que Stu­ani i Miovski, de penal i a través d’un parell de cops de cap, n’esti­gues­sin molt a prop. En l’apar­tat assis­tent, Dan­juma ja ha repar­tit dues dia­nes als com­panys, demos­trant que el seu ren­di­ment és ascen­dent, tot i estar lluny del desit­jat.

PREMI EXTRA

A més dels tres punts, el Girona ingressa 2,1 milions per la victòria en la Champions

EN LA CHAMPIONS

A part de Van de Beek, els defenses David López, Miguel i Juanpe han vist porteria

Pendents d’Iván Martín i Van de Beek

Míchel va mostrar per primera vegada una preocupació evident sobre l’estat de la plantilla i el gran nombre de lesionats que arrossega. Si bé el de Vallecas havia apostat per anar partit a partit assegurant que els seus futbolistes estan preparats sempre, en el postpartit contra l’Slovan, el tècnic del Girona tocava fusta pendent del resultats de les proves mèdiques que han de passar Iván Martín, substituït en el 24, i Van de Beek, en el 83, tots dos per problemes físics a la part posterior de la cuixa. La participació com a mínim del primer a Las Palmas és impossible. Míchel podria recuperar Blind i Abel Ruiz.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)