Girona

Que no quedi un mal gust

El Girona visita el camp del Getafe (18.30 h) per tancar una sèrie de partits entre aturades de seleccions que han representat un bon maldecap per culpa d’una infermeria que s’hauria de buidar en el retorn de la competició

Els de Míchel necessiten una alegria a domicili, on només han sumat 5 punts dels 18 possibles en la lliga

Per fi. L’últim mes de com­pe­tició ha estat una ago­nia per al Girona. Des que es va repren­dre la com­pe­tició després de l’atu­rada de selec­ci­ons a l’octu­bre, els de Míchel han hagut de sobre­viure més que altra cosa. Les bai­xes que va dei­xar aque­lla atu­rada més les que s’han anat pro­duint par­tit a par­tit, han con­ver­tit el dia a dia blanc-i-ver­mell en un cal­vari. Avui, però, s’acaba aquest mal viure. Si més no, és d’espe­rar que així sigui. O més ben dit, de desit­jar. Avui el Girona visita el camp del Getafe (18.30 h, Movis­tar LaLiga) i després, tan­cant mol­tes set­ma­nes en què ha hagut de jugar cada tres o qua­tre dies, arri­ba­ran dues set­ma­nes per poder res­pi­rar, des­can­sar les cames i, sobre­tot, recu­pe­rar juga­dors. Ja res podrà can­viar el que ha pas­sat en aquest últim mes, en què les victòries con­tra l’Slo­van Bra­tis­lava en la Cham­pi­ons (2-0) i con­tra el Leganés en la lliga (4-3) han estat les úniques ale­gries –la copa, la veri­tat, és que de moment ni fred ni calor. Ara bé, si avui es gua­nya a Getafe el que és segur és que, si més no, el gust de boca que dei­xarà aquest últim mes no serà tan amarg.

Mirant el cos­tat posi­tiu, la d’avui és una molt bona opor­tu­ni­tat de posar el comp­ta­dor gai­rebé a zero en la lliga. Gua­nyant el Getafe, els giro­nins s’enfi­la­rien fins als 18 punts després del pri­mer terç de lliga i veu­rien molt més a prop les posi­ci­ons euro­pees que la zona de des­cens, que de moment és a sis punts. Seria una gran notícia per a un Girona que, a més, podria enca­de­nar dues victòries en la lliga per segona vegada aquesta tem­po­rada. L’ante­rior vegada va ser gua­nyant l’Osa­suna (4-0) i el Sevi­lla (0-2) en la ter­cera i quarta jor­nada, també just abans d’una atu­rada de selec­ci­ons. De fet, el tri­omf al Sánchez Pizjuán és l’únic que el Girona ha acon­se­guit lluny de Mon­ti­livi en les dotze jor­na­des que s’han dis­pu­tat. Si en aquell moment les dues victòries van ser­vir per des­per­tar nova­ment la il·lusió, esvaïda després en els dos últims mesos, per què ara no?

És evi­dent que per gua­nyar al camp del Getafe d’un vell cone­gut com Bor­dalás s’haurà de picar pedra. Tro­bar ritme dins del par­tit serà d’allò més com­pli­cat, i més val no anar a dar­rere en el mar­ca­dor en cap moment si no es vol anar mirant el rellotge amb angoixa cada dos per tres. Ara bé, amb l’allau de bai­xes que té el Girona i el des­gast acu­mu­lat jugant dos par­tits cada set­mana, pot ser la vegada que el ritme baix del Coli­seum Alfonso Pérez s’adapti millor a les neces­si­tats dels giro­nins, que tam­poc no és que esti­guin vivint un moment gaire bo de sen­sa­ci­ons, excepte fases pun­tu­als dels par­tits com en la pri­mera part con­tra el Leganés. La con­cen­tració, això sí, no es podrà per­dre ni un segon, perquè un sol gol pot ser deci­siu. Així ho diuen els números del con­junt madri­leny, que amb vuit gols és l’equip menys gole­ja­dor de la lliga, però també és el ter­cer que menys n’encaixa, amb deu, només dar­rere l’Atlético (7) i el Mallorca (9). No són casu­a­li­tat, doncs, els set empats que ha obtin­gut fins ara.

Un dia més, amb onze bai­xes Míchel no tindrà gaire on esco­llir per fer l’ali­ne­ació. De fet, no seria estrany que jugués el mateix onze que al camp del PSV, tot i que hi podria haver algun canvi. El més pro­ba­ble, l’entrada d’Oriol Romeu per un Van de Beek que demana a crits una mica de des­cans.

TORNAR-HI

El Girona pot encadenar dues victòries en la lliga per segon cop aquest curs

EL GOL, CAR

El Getafe és l’equip que menys marca (8) i el tercer que menys encaixa (10)

Un estadi que fa bola

Els partits al Coliseum Alfonso Pérez sempre són difícils d’empassar, i al Girona no li acostumen a anar gaire bé. La d’avui serà la setena vegada que els blanc-i-vermells visitin el camp del Getafe, i de moment el balanç és força pobre, amb només una victòria, un empat i quatre derrotes. Les últimes tres de manera consecutiva, i és que els gironins mai han guanyat al camp del conjunt madrileny a primera divisió –el triomf va ser el curs 2016/17, el del primer ascens. En la temporada 2017/18 el Girona hi va empatar (1-1), i després ha perdut 2-0 (2018/19), 3-2 (2022/23) i 1-0 la temporada passada.

Krejci, un més a l’infermeria

Les mateixes onze baixes que va tenir el Girona per visitar el PSV en la quarta jornada de la Champions seran les que tindrà avui per visitar el Getafe. Míchel no recupera cap dels lesionats: Francés, Solís, Iván Martín, Danjuma, Tsygankov, Portu, Yáser Asprilla, Misehouy, Abel Ruiz i Artero continuaran sent baixa. A més, Juan Carlos, que no va poder entrar a la convocatòria per al duel de Champions perquè no estava inscrit, haurà de complir el segon partit de sanció per l’expulsió al camp del Las Palmas. Com a nova baixa d’última hora, Ladislav Krejci ha patit una lesió al soli durant l’entrenament previ al viatge a Madrid. Serà, a priori, l’últim partit amb aquesta allau de baixes, ja que a la tornada Solís i Tsygankov estaran recuperats i Míchel comptarà amb algú més.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.