Girona

Comiat amarg i amb nova remuntada adversa (1-2)

El Girona s’ha aco­mi­a­dat de la Cham­pi­ons Lea­gue amb una nova der­rota, la cin­quena con­se­cu­tiva, la setena en vuit jor­na­des que haurà dis­pu­tat de la fase de grup únic. Els de Míchel s’han avançat 1-0 gràcies a una diana de Dan­juma, que ha apro­fi­tat una pas­sada a l’espai de Juanpe per superar una sor­tida a des­temps de Neto (28’). L’Arse­nal, però, ha remun­tat el par­tit en qua­tre minuts. Pri­mer, Arnau ha fet penal a Tho­mas Par­tey que Jor­ginho ha exe­cu­tat superant Pau López (38’) i després Nwa­neri, nas­cut al 2007, ha evi­den­ciat que és un dels joves valors més pro­me­te­dors i s’ha cui­nat l’1-2 que seria defi­ni­tiu res­se­guint la fron­tal fins a bus­car el forat i superar el por­ter gironí al pal llarg (42’). En la segona part, l’Arse­nal ha fallat un penal en l’afe­git i el Girona, prèvia­ment, havia mar­cat a través de Stu­ani però el VAR va anul·lar l’acció per fora de joc (77’).

En els pri­mers minuts, els dos equips no han acce­le­rat, ni de bon tros, per gene­rar perill tot i que l’Arse­nal, amb molt poc, s’ha acos­tat a la por­te­ria defen­sada per Pau López. Ster­ling, el juga­dor més inci­siu en els pri­mers com­pas­sos, s’ha regi­rat a dins de l’àrea i ha pro­vat un xut que ha mar­xat a fora per ben poc (4’). La més clara dels lon­di­nencs, però, l’ha tin­gut Tros­sard, quan una cen­trada de Nwa­neri des de l’esquerra, l’ha rema­tat el belga amb la punta de la bota però en mala direcció, ja que l’esfèrica ha pas­sat lle­pant el pal esquerre de Pau López. L’Arse­nal ha fet gol en el minut 11 però l’assis­tent, rea­fir­mat pel VAR, ha anul·lat la diana pe fora de joc de Cala­fi­ori en la paret que havia fet amb Ster­ling.

El Girona ho havia inten­tat sense gaire sort amb una gran jugada indi­vi­dual de Dan­juma, que després de des­fer-se de diver­sos juga­dors ha vist com Gabriel li blo­que­java el xut final (10’) o també amb una impre­cisió ini­cial de Neto amb els peus que Aspri­lla no ha pogut apro­fi­tar. Fins que una geni­a­li­tat de Juanpe Ramírez ha permès als giro­nins avançar-se en el mar­ca­dor i donar la sor­presa. El cen­tral, sense opo­sició, ha avançat algun metre i ha fil­trat una pas­sada a l’espai que ha apro­fi­tat Dan­juma per gua­nyar l’esquena de Tho­mas i superar un Neto venut a mitja sor­tida que no ha pogut evi­tar la diana (28’). El gol ha espe­ro­nat al giro­nins que han gau­dit d’un parell d’arri­ba­des més en una con­tra tre­nada per Iván Martín i Dan­juma que no han tro­bat com­pany ja a dins de l’àrea i una assistència de Tsy­gankov a l’extrem neer­landès, que en comp­tes de xutar de pri­me­res ha vol­gut con­tro­lar i col·locar-se la pilota en millor posició.

El penal, vida per l’Arse­nal

Quan el Girona estava tenint els millors minuts, Arnau Martínez ha comés un inno­cent penal sobre Tho­mas que Jor­ginho ha apro­fi­tat per empa­tar l’enfron­ta­ment (38’), el que neces­si­ta­ven els d’Arteta per reviure ja que Nwa­neri, cinc minuts després, ha rebut a la fron­tal, ha bus­cat el millor lloc per fer la rema­tada i ha superat Pau López al pal llarg en un xut gai­rebé impa­ra­ble per enca­mi­nar una remun­tada exprés (42’). Els blanc-i-ver­mells havien inten­tat reac­ci­o­nar amb Abel Ruiz jugant d’esque­nes i veient l’arri­bada d’un Oriol Romeu que ha xutat al cos de Neto (41’). Abans del des­cans, Tros­sard ha pogut mig sen­ten­ciar el par­tit amb una rema­tada una mica forçada que s’ha esta­ve­llat amb el tra­ves­ser, man­te­nint en el matx als blanc-i-ver­mells (44’).

En la segona part, el joc dels dos equips ha bai­xat de revo­lu­ci­ons. L’Arse­nal ha inten­tat gene­rar perill a través de la pilota atu­rada i d’un Nwa­neri que ha demos­trat al món ser un juga­dor molt pro­me­te­dor i que ha por­tat de bòlit Francés.

En el 77, una inter­nada de Portu per la dreta ha aca­bat amb una cen­trada per baix al segon pal del de Beniel que l’ha rema­tat Stu­ani afu­se­llant Neto. Mon­ti­livi ha escla­tat d’eufòria però el VAR s’ha encar­re­gat d’apa­gar-ho tot revi­sant l’acció i asse­nya­lant fora de joc, una acció que ha des­es­pe­rat a l’uru­guaià.

Amb més cor que cap, els de Míchel han inten­tat tor­nar a prémer l’acce­le­ra­dor però no hi ha hagut manera d’esgar­ra­par un sol punt. I és que, en el temps afe­git, Francés ha fet penal per mans en la millor ocasió gun­ner per ampliar l’avan­tatge, però Pau López ha atu­rat la pena màxima a l’anglès (93’).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.