Girona

Un estil adaptable al rival

Ajustos. Míchel sap que no es poden assumir riscos innecessaris al Bernabéu si no vol veure com el Girona acaba escaldat, com en la temporada passada

El Girona, repre­sen­tat pel capità del vai­xell de l’equip, Míchel Sánchez, sap que con­tra el Madrid al Ber­nabéu haurà d’apli­car diver­sos ajus­tos al seu estil de joc per tal de no dei­xar al des­co­bert les man­can­ces que per­se­guei­xen l’equip des que va començar la tem­po­rada. Dit pel mateix tècnic madri­leny, el seu con­junt és el pit­jor en pèrdues que pro­vo­quen oca­si­ons al rival, i això con­tra el Madrid equi­val a sor­tir des­tros­sat, ja que és en l’entorn que millor es mou per la tipo­lo­gia dels seus ata­cants. Mbappé, Vinícius, Rodrygo, Bra­him... i algun ele­ment més de sor­presa com Val­verde i dar­re­ra­ment Ceba­llos, poden fer estralls en la defensa blanc-i-ver­me­lla si aquesta no està ben posi­ci­o­nada, manté un to soli­dari i se sap defen­sar sense pilota i també amb aquesta –hi haurà fases per a tots els colors–. Míchel té clar que sense per­dre del tot l’essència con­tra el con­junt blanc, el Girona haurà de fer un par­tidàs en defensa i estar sem­pre con­cen­trats: “En el meu cap encara hi ha el par­tit de l’any pas­sat, en què pen­sava gua­nyar i donar un cop en la lliga. No va pas­sar, i ens van posar al nos­tre lloc, perquè el Madrid és el Madrid. Ara aca­ben de jugar con­tra el City a un gran nivell i nosal­tres venim de dos o tres par­tits que han pre­o­cu­pat l’equip i a mi mateix, tot i que l’últim no tant. Hem de fer un gran par­tit, l’esce­nari és com­pli­cat, però la nos­tra millor versió ha d’estar al camp”, comen­tava l’entre­na­dor del Girona, que sobre l’estil de joc que ha d’apli­car l’equip esmen­tava: “El resul­tat de l’any pas­sat no ens farà can­viar l’estil, però el nivell del rival sí. No podem per­dre la pilota amb molta gent mirant cap enda­vant, neces­si­tem tre­ba­llar la pressió del dar­rere cap enda­vant, ja que si no, no atra­pa­rem ni Vinícius, ni Mbappé, ni Rodrygo, ni ningú.”

Míchel va adme­tre en la prèvia del par­tit con­tra el Madrid que excep­ci­o­nal­ment ha pre­pa­rat el matx pen­sant més en el rival que no pas en el seu equip: “Amb les males rat­xes apa­rei­xen els dub­tes, fins i tot en mi. Tinc dub­tes si l’habi­tual és la millor idea en aquests moments, tot i que faci tres anys que l’esti­guem tre­ba­llant. Som el pit­jor equip que amb pèrdua de pilota el con­trari ens genera oca­si­ons. Nosal­tres som dels millors en alguna faceta però el pit­jor en un apar­tat que pena­litza i per pri­mera vegada la major pre­o­cu­pació és el rival, tot i que sem­pre dic que nor­mal­ment som nosal­tres”, ha sen­ten­ciat el tècnic del con­junt blanc-i-ver­mell.

MÍCHEL SÁNCHEZ

Necessitem treballar la pressió del darrere cap endavant, ja que si no, no atraparem ni Vinícius Júnior, ni Mbappé, ni Rodrygo, ni ningú
Fins i tot jo tinc dubtes si l’habitual és la millor idea o estil en aquests moments, encara que faci tres anys que l’estiguem treballant

Yangel, l’única baixa confirmada

Tot i que Krejcí, Arthur Melo i Miguel Gutiérrez no van saltar a la gespa de la ciutat esportiva de La Massana, el tècnic del Girona, Míchel Sánchez, va assegurar que tota la plantilla arriba disponible al duel contra el Madrid al Santiago Bernabéu. A dos dies vista del partit, la càrrega física de l’entrenament baixa i els futbolistes en qüestió es van quedar fent gimnàs per recuperar el to. També hi serà Danjuma, que ha deixat enrere la tendinitis rotular que l’ha obligat a ser baixa en els dos últims partits, i l’únic que es quedarà segur a casa serà Yangel Herrera, sancionat amb un partit de suspensió per la seva expulsió en la darrera jornada contra el Getafe a Montilivi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.