Lliga Europea

Prolongació de l'èxtasi

Reus va avançar la festa major per retre homenatge als herois de Lleida i gaudir de la vuitena copa d'Europa

La plantilla del Reus La Fira va oferir el trofeu a l'afició –uns 500 seguidors– des del balcó de l'ajuntament

Uns 500 afi­ci­o­nats van acla­mar els seus ídols del Reus La Fira ahir a la plaça Mer­ca­dal per agrair-los l'eufòria vis­cuda al Bar­ris Nord de Lleida tant en la semi­fi­nal èpica con­tra el Ben­fica com l'endemà en una final gua­nyada amb auto­ri­tat con­tra l'Oli­vei­rense. Car­les Pelli­cer, l'alcalde de la ciu­tat, va fer els honors en una recepció ofi­cial solemne i que es va trans­for­mar en eufòria des­fer­mada quan la plan­ti­lla va irrom­pre al balcó i va ofe­rir el tro­feu als segui­dors que s'espe­ra­ven a la plaça Mer­ca­dal.

No hi va haver la ger­nació que es va aple­gar en la setena. És lògic. Per dos motius. El pri­mer és que en aque­lla ocasió l'equip viat­java des de Bas­sano del Grappa i encara no havia tin­gut l'opor­tu­ni­tat de com­par­tir l'ale­gria amb els segui­dors. Diu­menge, a més de la festa a Lleida, la comi­tiva ja es va fer sen­tir a la plaça Prim –prop d'un miler d'afi­ci­o­nats–, el cen­tre emblemàtic de les cele­bra­ci­ons espontànies. Després, l'equip va anar a sopar a les Pei­xa­te­ries. I, per altra banda, l'any 2009 es va tren­car un male­fici que per­du­rava des del 1972. Una tra­ves­sia pel desert euro­peu de 37 anys. Vuit anys és poc.

La pre­si­denta del Reus, Mònica Bal­sells, estava ahir eufòrica i can­sada: “Vam començar a gua­nyar la final en la semi­fi­nal con­tra el Ben­fica. Vaig estar a Bas­sano, però gua­nyar el títol com a pre­si­denta és un somni fet rea­li­tat.” A més, va asse­gu­rar que el futur està apun­ta­lat. “Ja tenim por­ter per a l'any vinent. No hi ha tants bons por­ters i ja el tenim sig­nat. Es tracta de Càndid Ballart [Vol­tregà]”, va afir­mar als micròfons de LaNova Ràdio. També va con­fir­mar el fit­xatge de Romà Ban­cells (Vic) per un any amb un altre d'opci­o­nal i la con­tinuïtat del bloc: “Tots tenen con­tracte. Joan Sal­vat volia una ampli­ació i ens hem posat d'acord amb faci­li­tat.”

És un orgull guanyar una copa d'Europa que no ens han deixat fer a Reus
Carles Pellicer
ALCALDE DE REUS
L'afició ha estat el nostre sisè jugador. Ens ha ajudat molt. Les finals no es juguen, es guanyen
Enrico Mariotti
TÈCNIC DEL REUS
Vaig estar a Bassano el 2009, però guanyar el títol com a presidenta del Reus és un somni fet realitat
Mònica Balsells
PRESIDENTA DEL REUS
Hem guanyat el títol europeu per tres coses: il·lusió, afició i dos collons
Jordi Cervera
REGIDOR D'ESPORTS

Misericòrdia, passadís de la base, pilars i festa al Mercadal

La celebració que va arrencar diumenge a la pista –imatges inferiors– es va prolongar ahir, tot i que primer l'equip es va desplaçar al santuari de la Verge de la Misericòrdia per fer l'ofrena a la patrona de la ciutat. Va fer el tomb de Ravals amb l'autobús i va anar a peu des la Capsa Gaudi –espai gastronòmic– baixant pel carrer Monterols fins a l'ajuntament escortat per un passadís format pels jugadors de l'hoquei de base. Els xiquets de Reus van fer dos pilars coronats per enxanetes que van exhibir la samarreta roig-i-negra. Al balcó, crits, càntics i visques –el Reus i Catalunya– amb el jugador Joan Salvat d'animador principal. “Vull tornar al balcó amb aquest equip”, va sentenciar el capità Raül Marín. Els protagonistes també van signar al llibre d'honor de la ciutat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)