Més hoquei

Partit de nivell continental

Hoquei sobre patins. El Barça, que doblega l’eficient Girona impulsat per Alabart, i el Lleida, botxí del Reus en les faltes directes, juguen avui (13 h/E3) la final de la Lliga Catalana

LLEIDa 3 (2) REUS 3 (1)

LLEIDA LLISTA:Lluís Tomàs, Cañelñas, Bruno di Benedetto, Oruste i Andreu Tomàs -equip inicial-, Roberto di Benedetto, Creus i Candanedo;REUS DEPORTIU:Ballart, Salvat, Carballeira, Àlex Rodríguez i Marc Julià -equip inicial-; Bancells, Cristian Rodríguez i Escala.GOLS:0-1 (8’) Àlex Rodríguez. 1-1 (18’) Roberto di Benedetto. 1-2 (29’) Àlex Rodríguez. 1-3 (41’) Salvat. 2-3 (41’) Bruno. 3-3 (47’) Bruno.ÀRBITRES:Ribó i Escobar. Blava a Bruno di Benedetto i Àlex Rodríguez.

BARÇA 4 GIRONA 1

BARÇA LASSA:Fernández, Gual, Pascual, Bargalló i Álvarez -equip inicial-; Alabart, Rodrigues i Roca.CITYLIFT GIRONA:Llaverola, Manel Garcia, Gómez, Palau i Torner –equip inicial–, Palazón i Oriol Garcia.GOLS:0-1 (12’) Oriol Garcia. 1-1 (18’) Alabart. 2-1 (40’) Álvarez. 3-1 (44’) Rodrigues.4-1 (48’) Alabart.ÀRBITRES:Gómez i Buixeda.

El Barça Lassa, que va impo­sar la llei del des­gast con­tra l’eficiència defen­siva del City­lift Girona, i el Lleida, que va eli­mi­nar el Reus, campió de les dues últi­mes edi­ci­ons, en la tanda de fal­tes direc­tes, juga­ran avui a les Comes (13 h /E3) la final de la XIV Lliga Cata­lana. El par­tit enfron­tarà el fla­mant campió de la lliga euro­pea con­tra el millor Lleida de la història, que va alçar per pri­mer cop la copa de la CERS. El Reus, que encara no pot dis­po­sar del por­tuguès Tiago Rafael i que espera tenir-lo a punt per a la super­copa, va aca­ro­nar la seva ter­cera final con­se­cu­tiva abans de la reacció dels de la Terra Ferma quan per­dien per 1-3.

Sal­vat va mar­xar tot sol (11’) i Bruno di Bene­detto el va tra­var i va veure la blava. Julià va llançar la directa amb un doble ganxo. Lluís Tomàs va atu­rar la bola però va come­tre penal i Ban­cells tam­poc no va mar­car. En canvi, Roberto di Bene­detto va enga­nyar Ballart en una directa arran d’una blava a Àlex Rodríguez con­sul­tada i rati­fi­cada pels col·legi­ats amb el vide­o­ar­bi­tratge. En el dar­rer minut del pri­mer temps, Julià va entrar fins a la cuina però el pal va evi­tar el gol. La pala d’Àlex Rodríguez va tor­nar a avançar el Reus de falta indi­recta per tot l’escaire (1-2). Creus va tenir a l’estic l’empat del Lleida en una directa –10a falta– però Ballart li va ende­vi­nar la intenció. El con­junt d’Albert Fol­guera va come­tre la desena a 11:08 del final. Lluís Tomàs, d’esque­nes, va fer una gran atu­rada en la directa d’Àlex Rodríguez. Sal­vat, amb un gran cacau, va encar­ri­lar el par­tit (1-3) però el Lleida va treure de cen­tre i Bruno di Bene­detto va sor­pren­dre Ballart també de lluny. Ell mateix, apro­fi­tant una pas­sada genial d’Oruste a dins del qua­dre va empa­tar el par­tit a 2;35 del final i va forçar la tanda de fal­tes direc­tes –en els quarts de final, en canvi, hi va haver pròrroga–, en la qual el Lleida va sege­llar l’accés a la final amb els gols d’Andreu Tomàs i Creus –cinquè llançament–, heroi també en la copa de la CERS quan va mar­car el penal deci­siu. El gol del Reus el va fer Julià.

Una fei­nada

El Barça, sense Pana­dero per un procés febril, va tenir una fei­nada. Una acció per­so­nal d’Oriol Gar­cia, que va entrar al qua­dre per dar­rere de la por­te­ria i va batre Fernández, va fer pos­si­ble la sor­presa pro­vi­si­o­nal (0-1). El Barça va millo­rar la velo­ci­tat de cir­cu­lació i va empa­tar mit­jançant Ala­bart, que va rema­tar una pas­sada pre­cisa de Bar­galló, que va aga­far l’esquena del mar­ca­dor. Lla­ve­rola va man­te­nir viu el girona en l’inici del segon temps davant un Barça ben impul­sat per Ala­bart. Els de Ramon Benito, no obs­tant això, van crear perill al con­tra­a­tac, tot i que la tendència del joc era cada cop més accen­tu­a­da­ment blau­grana. Una pas­sada inte­rior del cla­ri­vi­dent Bar­galló va aca­bar amb el gol d’Álva­rez, que obria de nou la llauna. Tot i que Palau i Manel Gar­cia van dis­po­sar de bones oca­si­ons, Ala­bart va tro­bar altre cop l’esquena de la defensa i va assis­tir Rodri­gues (3-1). El gallec va cul­mi­nar el seu gran par­tit mar­cant el quart.

Aplicació de les noves normes i test del VAR

La federació catalana ha posat en pràctica en la final a quatre de la Lliga Catalana les recents modificacions normatives d’àmbit internacional, en què destaca el fet que un equip mai podrà acumular dos jugadors de pista expulsats. No es podrà veure, per tant, un quatre contra dos. En el pitjor dels casos, hi haurà un quatre contra tres. A més, l’equip que tingui inferioritat no podrà jugar amb passivitat i serà sancionat. Els partits d’ahir també van ser un banc de proves per a l’aplicació del VAR perquè els àrbitres van tenir a la seva disposició un vídeo per consultar les jugades confuses. Els equips ho van poder demanar un cop per part.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)