Mundial

Viatge a la meca

L’Aldo Cantoni, coliseu de San Juan, és per sisè cop l’escenari del mundial, amb Portugal (vigent campiona), l’Argentina i Espanya de favorites

L’equip estatal defensa el títol conquerit als WRG Barcelona 2019

L’Aldo Can­toni de San Juan, inau­gu­rat el 1967 i con­si­de­rat el tem­ple de l’hoquei sobre patins, per la mag­ni­tud que té aquest esport a la ciu­tat argen­tina, capi­tal de la província de San Juan i un dels bres­sols mun­di­als, i perquè el recinte –8.000 espec­ta­dors– s’omple sem­pre a ves­sar en les grans cites, és la seu per sisena vegada del mun­dial (1970, 1978, 1989, 2001 i 2011). Aquest cop, igual que el dar­rer jugat a Bar­ce­lona, emmar­cat en els World Skate Games, la nova deno­mi­nació dels World Roller Games, el mun­dial de mun­di­als del pati­natge. Al recinte li han ren­tat la cara amb una remo­de­lació a fons que inclou ves­ti­dors nous. Fa pocs mesos va ser la seu del cam­pi­o­nat sud-ame­ricà per equips.

Els cata­lans van gua­nyar el títol en qua­tre de les cinc edi­ci­ons pre­ce­dents, la dar­rera el 2011. L’ara con­vo­cat por­ter del Barça Sergi Fernández apa­rei­xia a la foto­gra­fia de l’equip campió. El selec­ci­o­na­dor Gui­llem Cabes­tany, que arriba amb l’aurèola d’haver gua­nyat l’euro­peu a Por­tu­gal en el debut, també va assa­bo­rir de juga­dor el gran èxit del 2001, un dels títols més reco­ne­guts de l’equip esta­tal, que va superar en la final una de les millors selec­ci­ons argen­ti­nes de la història, amb figu­res com els ger­mans Páez o Panc­hito Velázquez. Dos anys abans, a Reus (1999), l’Argen­tina havia pres el pa del cis­tell als amfi­tri­ons amb el gol de Gaby Cairo.

Com sem­pre, els favo­rits són Por­tu­gal, l’Argen­tina i Espa­nya. Per aquest ordre van aca­bar a Bar­ce­lona. França va ser quarta i Itàlia cin­quena. No ha can­viat gran cosa i molts dels pro­ta­go­nis­tes seran els matei­xos, tret que els fran­ce­sos, lide­rats pels tres ger­mans Di Bene­detto, van ser sub­cam­pi­ons d’Europa i és cada cop més difícil batre’ls. Tant Por­tu­gal com l’Argen­tina, que té el valor afe­git de jugar a casa i amb les gra­de­ries ple­nes de gom a gom, pre­sen­ten les seves grans figu­res. Els locals man­te­nen la vella guàrdia amb els exblau­grana Pablo Álva­rez i Lucas Ordóñez, l’actual juga­dor del Barça Matías Pas­cual i el veterà del Ben­fica Car­los Nicolía. La teòrica infe­ri­o­ri­tat dels seus por­ters res­pecte dels cata­lans és un debat recur­rent de fa dècades. A Reus el 1999 es deia que era fluix i van gua­nyar la final per 1-0. A Bar­ce­lona el 2019 van forçar els penals amb un 0-0 en una final des­es­pe­rant. Els por­tu­gue­sos, amb els blau­grana João Rodri­gues i Hélder Nunes i el seu millor por­ter de sem­pre Ângelo Girão, defen­sen el títol. Espa­nya, amb vuit dels onze juga­dors cata­lans –una pro­porció més petita que altres vega­des–, ha apos­tat nova­ment per algu­nes figu­res que mili­ten en la lliga por­tu­guesa. Les grans nove­tats són l’entrada dels juga­dors del Reus Sergi Ara­gonès i Marc Julià i el del Liceo Dava Tor­res.

Les cam­pi­o­nes

La selecció espa­nyola feme­nina va bri­llar a Bar­ce­lona amb una final ino­bli­da­ble con­tra l’Argen­tina (5-8), que bus­carà la revenja a casa i que s’entre­veu com la prin­ci­pal rival. L’extècnic del Barça Ricard Muñoz, que també va debu­tar amb títol en l’euro­peu, manté la base de juga­do­res del Palau, amb cinc con­vo­ca­des, i el Tele­ca­ble, amb tres. La vete­rana i líder Anna Casa­ra­mona (Man­lleu) i la jove por­tera Anna Sal­vat (Vila-sana) com­ple­ten un grup molt expe­ri­men­tat a pesar de la seva joven­tut i amb una gran qua­li­tat. Sobre el paper, l’equip esta­tal mirarà de tor­nar a con­tra­res­tar amb l’orga­nit­zació defen­siva i tàctica i el poder físic l’habi­li­tat de les argen­ti­nes.

Selecció espanyola masculina
Porters: Sergi Fernández (Barça) i Xavi Malián (Porto). Jugadors: Ignacio Alabart i Pau Bargalló (Barça); Sergi Aragonès i Marc Julià (Reus); Ferran Font (Sporting), Toni Pérez (Sporting), Xavi Barroso (Porto), Dava Torres (Liceo) i Nil Roca (Benfica). Tècnic: Guillem Cabestany.
Grup A:
Portugal, França, Itàlia i Xile.
Grup B:
Argentina, Espanya, Angola i Moçambic.
Calendari
Argentina - Espanya dia 8 (2 h)
Espanya - Moçambic dia 8 (23.45 h)
Angola - Espanya dia 9 (22.30 h)
Selecció espanyola femenina
Porteres: Laura Vicente (Generali Palau) i Anna Salvat (Vila-sana). Jugadores: Berta Busquets, Laura Puigdueta, Aina Florenza i Mariona Colomer (Palau); Sara Lolo, Marta Piquero i Sara Roces (Telecable); i Anna Casaramona (Manlleu). Tècnic: Ricard Muñoz.
Grup A:
França, Portugal, Xile i Espanya.
Grup B:
Colòmbia, Alemanya, Itàlia i Argentina.
Calendari
Espanya - Xile dia 7 (18 h)
Portugal - Espanya dia 8 (18 h)
França - Espanya dia 9 (18 h) *Els quarts es jugaran el dia 10, les semifinals el dia 11 i la final el 13. Tant en masculí com en femení.

El Reus i el Barça, tres seleccions

Tant el Barça com el Reus aporten jugadors a tres de les seleccions participants en el mundial. Els blaugrana tenen Fernández, Bargalló i Alabart amb Espanya; João Rodrigues i Hélder Nunes amb Portugal, i Matías Pascual ha estat convocat per ‘El Negro’ Páez amb l’Argentina. El Reus aporta Aragonès i el cridat a darrera hora Marc Julià a la selecció espanyola. El jove Diego Rojas, descobriment del curs passat, jugarà amb Xile, i l’italià Checco Compagno és un dels components de la selecció italiana, que va ser cinquena a Barcelona el 2019 i espera millorar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.