Europeu

ANNA CASARRAMONA

JUGADORA DEL GENERALI PALAU I DE LA SELECCIÓ ESPANYOLA

“Creia que seria ‘hooligan’ a la grada i ara puc jugar”

L’hexacampiona havia quedat fora de la llista al maig, però la suspensió a l’estiu i el destí li han permès disputar l’europeu d’Olot

“Portugal és la selecció més bona. Itàlia, en els WRG 2019, la vam guanyar amb un gol d’or”

Anna Casar­ra­mona (Vic, 1994) serà una de les peces clau de la selecció espa­nyola de Ricard Muñoz que llui­tarà, a par­tir d’avui a Olot, per reva­li­dar el títol euro­peu con­que­rit els dar­rers sis cam­pi­o­nats, sem­pre amb la con­tri­bució de l’oso­nenca, que, pel que fa a clubs, ha ence­tat una nova etapa en el Gene­rali Palau, un cop superada una lesió d’hèrnia dis­cal que la va atu­rar vuit mesos. La maris­cal de camp i tri­cam­pi­ona mun­dial Casar­ra­mona torna per lide­rar l’equip esta­tal.

Encara té dolor?
No. El que hem queda són molèsties resi­du­als d’haver pas­sat per l’ope­ració d’una hèrnia dis­cal. Ara al desem­bre, farà un any que em van ope­rar i estic molt con­tenta de com ha anat. Els vuit mesos que he estat apar­tada de pista, sí que és cert que he tin­gut moments que he pen­sat que pot­ser no podria tor­nar a jugar. És dur pas­sar per una lesió tan llarga per què han pas­sat molt pocs espor­tis­tes, perquè no tens referències. A Palau de Ple­ga­mans, m’han por­tat molt bé les càrre­gues, i estic molt con­tenta. De mica en mica, he entrat en l’equip i he aga­fat el ritme i bona dinàmica. Ara, torno a gau­dir.
Està total­ment adap­tada al joc del Palau?
He aga­fat el joc força ràpid. Ja m’havia fixat molt en com jugava el Palau, que sem­pre ha estat un equip que m’ha agra­dat. A banda, amb mol­tes com­pa­nyes he com­par­tit selecció. A més, són molt bones i és fàcil jugar-hi. Encara m’hi puc aca­bar d’adap­tar més, però diria que l’arri­bada ha estat excel·lent.
El fit­xatge pel Gene­rali Palau arro­do­neix una car­rera de grans equips: el Vol­tregà, el Man­lleu, el Gijón…
La veri­tat és que sí. No està bus­cat expres­sa­ment. En el Man­lleu, m’ho he pas­sat molt bé i he après, però va sor­gir aquesta opor­tu­ni­tat i tenia mol­tes ganes i molta il·lusió d’afron­tar-la. L’estic gau­dint molt.
En aquest euro­peu de set equips, quin és l’objec­tiu en una pri­mera fase de tres par­tits de lli­gueta en què tot­hom es clas­si­fica: evi­tar Por­tu­gal en la semi­fi­nal, pro­gres­sar com a equip?
L’objec­tiu prin­ci­pal sem­pre és créixer com equip, perquè bus­ques arri­bar tan bé com es pugui a final de set­mana. El pri­mer par­tit és con­tra Por­tu­gal i hem d’arri­bar con­cen­tra­des al màxim i amb les idees molt clares de què hem de fer a la pista. L’objec­tiu final és gua­nyar el títol.
Por­tu­gal és el prin­ci­pal rival?
És la selecció més bona, tot i que també s’ha de tenir en compte Itàlia, que sem­pre és allí. En els World Roller Games de Bar­ce­lona 2019, les vam gua­nyar en les semi­fi­nals amb un gol d’or, i això sem­pre s’ha de recor­dar. Tenen una por­tera molt bona, es tan­quen molt bé i sur­ten bé al con­tra­a­tac. Encara que pot sem­blar que nosal­tres som supe­ri­ors, els par­tits s’han de jugar.
Ja donava aquest euro­peu per per­dut després de sis seguits.
Pen­sava que seria una hoo­li­gan més a la grada i l’endar­re­ri­ment m’ha permès ser-hi. Mai no em vaig plan­te­jar com un objec­tiu arri­bar-hi. Ha anat així, i m’estic tro­bant bé.
Hi hagut com­pa­nyes seves d’equip que han cai­gut de la llista en la segona con­vo­catòria i d’altres que hi han entrat. Com s’ha vis­cut en la plan­ti­lla?
Volem el millor per a les com­pa­nyes. A qui es queda fora li toca pas­sar el dol i nosal­tres acom­pa­nyar-la, i a l’inrevés. Som pro­fes­si­o­nals i d’aques­tes situ­a­ci­ons en sor­ti­rem més for­tes.
Espe­ren força públic?
Ens agra­da­ria molt que estigués ple. Sabem que és el pont i això fa res­pecte, però volem recor­dar que és un cam­pi­o­nat que no s’ha fet mai a Cata­lu­nya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)