Patinatge

Corominas reclama més implicació de la FEP i el CSD

Patinatge artístic. Diu que són els màxims beneficiaris dels èxits del CPA Olot, i que per això podrien pagar els desplaçaments de les patinadores

Josep Maria Coro­mi­nas, l'alcalde d'Olot, va fer una piu­lada crítica després del desè títol mun­dial del CPA Olot en grups de xou grans: “Ens embo­li­quen amb la ban­dera i l'himne espa­nyols i no són capaços ni de pagar el viatge de les pati­na­do­res.” Sense citar-los, Coro­mi­nas es refe­ria a la poca impli­cació tant de la Fede­ració Espa­nyola de Pati­natge (FEP) com del Con­sell Supe­rior d'Esports (CSD), sobre­tot en mun­di­als ante­ri­ors dis­pu­tats en altres con­ti­nents que reque­rien des­plaçaments molt més cars. “Aquest any no era gaire pro­blemàtic, perquè el mun­dial era rela­ti­va­ment a prop, però han hagut d'anar a l'Argen­tina, a Austràlia... i sem­pre amb l'esforç de la gent del club, de les empre­ses de la Gar­rotxa i de les famílies. Com a mínim, la FEP podria pagar el viatge a les pati­na­do­res”, insis­tia ahir Coro­mi­nas en aquest diari. L'alcalde d'Olot va expli­car que havia trac­tat aquest tema per­so­nal­ment amb el pre­si­dent de la FEP, Car­melo Pani­a­gua, però que no li havia donat cap res­posta: “En una ocasió li ho vaig dir al pre­si­dent, amb qui tinc una bona relació. No volen que por­tem la ban­dera espa­nyola i soni l'himne espa­nyol? Doncs que com a mínim aju­din l'equip. La FEP és qui més es bene­fi­cia del que fa el CPA Olot, i per això podrien posar-hi més esforç.”

Els pro­ble­mes per a l'Olot i la resta de clubs que deci­dei­xin par­ti­ci­par-hi es podrien repe­tir l'any que ve en els World Roller Games, que ini­ci­al­ment havien de tenir lloc a Bar­ce­lona, però que s'aca­ba­ran dis­pu­tant a la loca­li­tat xinesa de Nan­jing. Es tracta d'un des­plaçament molt més car que el d'Itàlia i, pro­ba­ble­ment, obli­garà l'Olot a repe­tir, com ha fet ante­ri­or­ment, cam­pa­nyes de mece­natge. “Sort dels empre­sa­ris i dels par­ti­cu­lar, que fan que puguin viat­jar i com­pe­tir”, con­clou Coro­mi­nas.

L'alcalde també es va mos­trar molt orgullós dels èxits del CPA Olot, que va acon­se­guir el seu desè títol mun­dial: “Estic molt agraït al club per la difusió que fan d'Olot, per com pati­nen, per com pres­ti­gien el nom de la nos­tra ciu­tat arreu del món. Qual­se­vol esforç que fem a l'Ajun­ta­ment serà poc com­pa­rat amb el que fan les pati­na­do­res.”

L'alcalde que fa de missatger

Josep Maria Corominas va comentar també l'anècdota de què va ser protagonista accidental. Les cartolines que duien les patinadores, indispensables per fer la seva coreografia, es van extraviar a l'aeroport del Prat. “Hi havia regidors de l'Ajuntament al mateix avió que sabien que jo hi anava en cotxe. Em van trucar quan just acabava de sortir d'Olot. Vaig recular i vaig recollir uns cartrons de recanvi. Quan vaig arribar a Novara, en el mateix moment arribaven els cartrons extraviats, que ja havien estat localitzats.” El que hauria pogut ser un trasbals i ensorrar les possibilitats de victòria de l'Olot va acabar amb final feliç, gràcies a la ràpida reacció de la companyia que va perdre els cartrons, però també a la bona voluntat de l'alcalde, que va fer de missatger per un dia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.