Gimnàstica rítmica
Clara Esquerdo, en acció
Gimnàstica rítmica. La barcelonina, integrant del conjunt sènior espanyol, s’estrenarà el cap de setmana en el mundial de Pesaro
La barcelonina Clara Esquerdo (2000) competirà amb el conjunt sènior espanyol en el mundial de gimnàstica rítmica que va començar ahir a Pesaro. Amb un equip del tot renovat respecte al que va assolir el subcampionat olímpic en els Jocs de Rio, l’objectiu del combinat estatal és guanyar-se una de les vuit places de finalista tant en l’exercici mixt (tres pilotes i dues cordes) com en el de cinc cèrcols. La jornada classificatòria serà dissabte i les finals, diumenge. Esquerdo, que ja era una gimnasta fixa en el conjunt júnior, és la primera catalana en l’equip espanyol des de la retirada de la sabadellenca Marina Fernández, a final del 2013.
Natàlia Garcia, baixa
En la competició individual no hi participarà la terrassenca Natàlia Garcia (Sant Cugat), el gran referent de la rítmica catalana, per culpa d’una lesió al maluc dret. La vallesana, dinovena en l’europeu de Budapest, va guanyar brillantment el trofeu Ciutat de Barcelona a final de maig, però poc després es va veure forçada a fer repòs per les molèsties que arrossegava al maluc. Després de les vacances, haurà de valorar el tractament a seguir.