Esport i política

El Tribunal Constitucional anul·la la llicència única

Política esportiva. Dona la raó a les federacions esportives catalanes i a la Generalitat, que va presentar un recurs d’inconstitucionalitat perquè la norma envaïa les seves competències

El Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal (TC) ha tom­bat part de la llei de llicència única del govern espa­nyol que obli­gava a les fede­ra­ci­ons cata­la­nes a tenir una llicència fede­ra­tiva per com­pe­tir en qual­se­vol àmbit esta­tal tot i no par­ti­ci­par-hi; a repar­tir els ingres­sos amb les homòlogues espa­nyo­les; i a comu­ni­car le dades per­so­nals dels fede­rats cata­lans. Aquesta ha estat una de les rei­vin­di­ca­ci­ons dels dar­rers tres anys de la Unió de Fede­ra­ci­ons Espor­ti­ves de Cata­lu­nya (UFEC) con­tra una norma que ha estat per­ju­di­cial per a l’esport català.

L’alt tri­bu­nal ho diu en una sentència del 12 d’abril on deroga el sis­tema de llicència única fixat per l’arti­cle 23 de la Llei 15/2014, de 16 de setem­bre, adme­tent par­ci­al­ment un recurs d’incons­ti­tu­ci­o­na­li­tat pre­sen­tat per la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya. El TC con­si­dera que el nou sis­tema d’emissió de llicències fede­ra­ti­ves que va voler implan­tar el Con­sejo Supe­rior de Depor­tes (CSD) no pot tenir els efec­tes “horit­zon­tals” que va pre­ten­dre perquè la com­petència en orde­nació de l’esport cor­res­pon en exclu­siva a les comu­ni­tats autònomes. D’aquesta manera, el TC rein­ter­preta l’arti­cle 23 impug­nat i esta­bleix quela regu­lació només és vigent per a com­pe­ti­ci­ons d’àmbit esta­tal, i que les­fe­de­ra­ci­ons cata­la­nes només hau­ran de tenir la llicència única, com­par­tir els ingres­sos i comu­ni­car els fede­rats en aquest tipus de com­pe­ti­ci­ons.

La sentència del Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal con­tra la llicència fede­ra­tiva única suposa un revés judi­cial al CSD davant d’una rei­vin­di­cació que les fede­ra­ci­ons espor­ti­ves cata­la­nes fa tres anys que fan, con­jun­ta­ment amb la majo­ria d’Uni­ons de Fede­ra­ci­ons de les altres comu­ni­tats autònomes. La llei va entrar en vigor el juliol del 2015 i la majo­ria de les fede­ra­ci­ons la van posar en pràctica la tem­po­rada 2015-2016. Ara s’haurà de fer marxa enrere.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)