Esport i política

El CAR de Sant Cugat s’obre als esports d’hivern

Política esportiva. El centre d’alt rendiment se suma al projecte olímpic i invertirà uns tres milions d’euros per construir un mòdul de gel i una pista d’acceleració per a ‘skeleton’, ‘bobsleigh’ i ‘luge’

El CAR de Sant Cugat ampliarà la seva oferta espor­tiva amb un mòdul de gel i una pista de sor­ti­des per a ske­le­ton (tobo­gan), bobs­leigh i luge, entre altres infra­es­truc­tu­res vin­cu­la­des als esports d’hivern i que supo­sa­ran una inversió d’entre 2,5 i 3 mili­ons d’euros. El secre­tari gene­ral de l’Esport i de l’Acti­vi­tat Física, Gerard Figue­ras, ho va anun­ciar ahir un cop apro­vat el pla estratègic del cen­tre d’alt ren­di­ment. “El CAR de Sant Cugat és del 1992 i avui, 27 anys després, tenim l’opor­tu­ni­tat d’incor­po­rar altres infra­es­truc­tu­res per tec­ni­fi­car i pre­pa­rar també els futurs meda­llis­tes cata­lans per als esports d’hivern. No es tracta de treure esports ja exis­tents sinó d’ampliar-los i de sumar-los als ser­veis com­ple­men­ta­ris i inte­grals que ja tenim del cen­tre, com la medi­cina espor­tiva o la bio­dinàmica. Això ens per­metrà pre­sen­tar-nos al món com un dels únics cen­tres de titu­la­ri­tat pública que per­me­ten pre­pa­rar la glo­ba­li­tat de l’oferta espor­tiva tant d’estiu com d’hivern”, remarca Figue­ras.

El secre­tari gene­ral de l’Esport va asse­gu­rar que les infra­es­truc­tu­res es tira­ran enda­vant inde­pen­dent­ment de si con­ce­dei­xen o no els Jocs d’hivern a la pro­posta dels Piri­neus-Bar­ce­lona 2030. “És una aposta de futur i el pla estratègic del CAR així ho con­si­dera. En tot cas, els Jocs serien una palanca per agi­lit­zar-ho i impul­sar futu­res inver­si­ons”, subrat­lla. En aquest sen­tit, insis­teix: “Pen­sem en el lle­gat; no només en els 15 dies dels Jocs sinó sobre­tot en els 15 anys que vin­dran després. És una opor­tu­ni­tat per com­ple­tar l’oferta amb esports que ara no tenim cent per cent tec­ni­fi­cats.”

Dife­rents esce­na­ris

Des de l’ofi­cina tècnica de Piri­neus-Bar­ce­lona 2030 s’estan estu­di­ant les millors ubi­ca­ci­ons per a les infra­es­truc­tu­res que es volen impul­sar al CAR. La pista de gel, per exem­ple, pre­senta dues pos­si­bi­li­tats: l’antic pavelló de gimnàstica, ara en desús des que es va impul­sar el nou mòdul el 2012, o l’han­gar on hi ha les pis­tes de ten­nis cober­tes. Pel que fa a les sor­ti­des de ske­le­ton, el lloc més pro­ba­ble és rere la tanca de la pista d’atle­tisme, tal com va expli­car el mateix pilot català Ander Miram­bell, que també es va afe­gir a la tro­bada amb els peri­o­dis­tes. Encara no hi ha ter­mi­nis fixats, però els nous pro­jec­tes del CAR podrien començar a cami­nar el 2020, segons Gerard Figue­ras.

LA FRASE

El CAR de Sant Cugat és del 1992 i avui, 27 anys després, tenim l’oportunitat d’incorporar altres infraestructures per tecnificar i preparar també els futurs medallistes catalans per als esports d’hivern
Gerard Figueras
secretari general de l’esport i de l’activitat física
Pavelló de gel
Tindrà els requeriments de l’entrenament d’alt nivell de 4 disciplines olímpiques (patinatge de velocitat ‘short track’, patinatge artístic, cúrling i hoquei) i dues de paralímpiques (cúrling amb cadira de rodes i hoquei paralímpic). Una pista de 60x30 m i una pista de cúrling, de 45,72x5 m
Circuit d’esquí de rodes
Estarà vinculat al circuit de pentatló per a entrenament d’esquí de fons i biatló, biatló paralímpic, ‘snowboard’ paralímpic i esquí de fons paralímpic.
Pista de sortida per a ‘skeleton’, ‘bobsleigh’ i ‘luge’
Serà a l’aire lliure (entrenament i laboratori biomecànic, amb els centres d’Àustria i els EUA com a referents)
Zona de sortida de ‘snowboard-boardercross’
Servirà per entrenar l’arrencada a l’aire lliure (entrenament i laboratori biomecànic)
Zona de salts a l’aire lliure
Entrenament de surf de neu (mig tub i ‘big air’), així com l’esquí artístic (‘aerials’ i ‘bams/moguls’) amb dos o tres trampolins de diferents inclinacions més un fossar de cubs d’escuma
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)