Patinatge

Pere Marsinyach guanya la plata i Carla Escrich, el bronze

Patinatge. El cardoní repeteix el subcampionat mundial de l’any passat, i només el supera l’italià Luca Lucaroni, que aconsegueix el seu quart títol consecutiu

Els cata­lans Pere Mar­si­nyach i Carla Escrich van pujar al podi al Palau Sant Jordi en el lliure del mun­dial davant un públic entre­gat. El de Car­dona va gua­nyar la meda­lla de plata i la de Cal­des d’Estrac es va pen­jar la de bronze. Pere Mar­si­nyach va repe­tir el sub­cam­pi­o­nat mun­dial que va acon­se­guir l’any pas­sat, men­tre que Carla Escrich va pujar per pri­mera vegada al podi, millo­rant la quarta plaça de fa un any.

Amb un pro­grama llarg molt emo­tiu ins­pi­rat en La volta al món en vui­tanta dies, Pere Mar­si­nyach va sumar 225.84 punts i només va ser superat per l’italià Luca Luca­roni, el gran favo­rit, que es va empor­tar el seu quart títol mun­dial de manera con­se­cu­tiva amb 247.72 punts. El pati­na­dor del Foment Car­doní va millo­rar una posició res­pecte al pro­grama curt, en què va ser ter­cer, i va superar al madri­leny Ser­gio Cana­les, del Reus Depor­tiu, que va aca­bar en la ter­cera plaça amb 207.72, i per pri­mera vegada va pujar a un podi mun­dial, l’any pas­sat va ser quart. La cin­quena posició la va ocu­par el ter­ras­senc Llo­renç Álva­rez (CP Ripo­llet) amb 188.61 punts, amb el qual va millo­rar les dues sise­nes pla­ces que va acon­se­guir en els dos dar­rers mun­di­als.

Carla Escrich va gua­nyar bri­llant­ment la meda­lla de bronze, millo­rant la quarta posició que va acon­se­guir en el dar­rer mun­dial de l’any pas­sat. La pati­na­dora del CP Cal­des d’Estrac defen­sava la ter­cera plaça que havia acon­se­guit en el pro­grama curt, i ho va acon­se­guir. Amb un pro­grama llarg ins­pi­rat en el mite de Joana d’Arc va sumar un total de 144.06 i va man­te­nir al dar­rere la ita­li­ana Mic­hela Cima, que es va que­dar amb 142.26 punts. En el pro­grama llarg Cima va sumar un punt més (91.83 per 90.85), però la cata­lana va man­te­nir l’avan­tatge de més de dos punts que tenia des del curt. Les dues pri­me­res posi­ci­ons van ser per a pati­na­do­res ita­li­a­nes. El títol mun­dial el va gua­nyar Rebecca Tar­lazzi amb 167.07 punts superant la seva com­pa­tri­ota Leti­zia Ghi­roldi, que va arri­bar als 165.17 punts. La cata­lana Núria Gas va fina­lit­zar en la novena posició (98.68), men­tre que la gallega Nadia Igle­sias del Reus Depor­tiu va ser dot­zena (89.52). Sara Cas­ti­llo, de Parets del Vallès i que com­pe­teix pel Bra­sil, va ser sisena (104.11).

Lliure masculí
1r. Luca Lucaroni (Itàlia) 247.72
2n. Pere Marsinyach 225.84
3r. Sergio Canales (Espanya) 207.72
5è. Llorenç Álvarez 188.61
Lliure femení
1a. Rebecca Tarlazzi (Itàlia) 167.07
2a. Letizia Ghiroldi (Itàlia) 165.17
3a. Carla Escrich 144.06
9a. Núria Gas 98.68
12a. Nadia Iglesias (Espanya) 89.52
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.