Més esport

“No us doneu de baixa”

El complex del GEiEG a Sant Ponç queda greument afectat per les inundacions i el president fa una crida a socis i institucions perquè no el deixin de banda

Es busca una solució de mínims per tornar a obrir les portes

“Apel·lem a la com­prensió de la gent, a la paciència del soci, al sen­ti­ment de per­ti­nença a l’enti­tat i a Girona. Si us plau, aju­deu-nos”, exclama el pre­si­dent del GEiEG, Fran­cesc Cayu­ela, davant un dels des­as­tres més impor­tants de la història de l’enti­tat, que acaba de cele­brar el cen­te­nari.

El direc­tiu gru­pista gai­rebé implora que no els dei­xin de banda: “Aju­dar el GEiEG és, per als socis, no donar-se de baixa. I és ser sen­si­ble des de les ins­ti­tu­ci­ons.” La super­vivència en risc?: “No, perquè con­fio en els socis, en els giro­nins i en les admi­nis­tra­ci­ons, con­fio que ens aju­da­ran.”

Pri­o­ri­tat: el temps

El com­plex del GEiEG a Sant Ponç ha estat l’altre gran dam­ni­fi­cat pel des­bor­da­ment del Ter, dijous. La mateixa aigua que va afec­tar les ins­tal·laci­ons de l’Ins­ti­tut Català d’Onco­lo­gia, a la zona més baixa de l’hos­pi­tal Josep Tru­eta, ha devas­tat totes les ins­tal·laci­ons de l’enti­tat gru­pista a Sant Ponç, encara més a prop de la riba del Ter i amb una planta baixa, amb tot el maqui­nari, ins­tal·laci­ons de sub­mi­nis­tra­ments, i també ves­ti­dors i des­pat­xos, sota l’aigua del riu.

El GEiEG tre­ba­lla con­tra rellotge per res­ta­blir l’ús de les ins­tal·laci­ons amb uns mínims. Mal­grat tot, una actu­ació pro­vi­si­o­nal no es com­ple­tarà en dies sinó en set­ma­nes. De fet, dijous no es va poder començar a bom­bar l’aigua perquè tor­nava a entrar per efecte del nivell del riu.

Els ele­ments que s’han sal­vat són els vasos de les pis­ci­nes de 25 i 50 metres. Es tem que tota la maquinària, ins­tal·laci­ons elèctri­ques, ves­ti­dors, lam­pis­te­ria i un llarg reguit­zell d’aspec­tes menors han que­dat afec­tats. Alguns pot­ser només reque­ri­ran neteja, però els ele­ments més sen­si­bles i cos­to­sos caldrà repa­rar-los, o subs­ti­tuir els que hagin que­dat inser­vi­bles. L’enti­tat ja ha con­tac­tat amb empre­ses espe­ci­a­lit­za­des, però fins que no es bombi l’aigua no hi haurà ni pres­su­post ni pre­visió de temps.

Tot això sobre la base d’un club amb un resul­tat d’explo­tació ajus­tadíssim i que desen­vo­lupa el gruix de l’acti­vi­tat en dos grans sec­tors. El pri­mer, l’espor­tiu, que aspira a ser auto­su­fi­ci­ent finan­ce­ra­ment però que reque­reix ins­tal·laci­ons. I l’altre, l’oferta de ser­veis als socis i no socis per l’ús de les ins­tal·laci­ons, que és el que reporta ingres­sos però que haurà de dei­xar de pres­tar per un temps encara no con­cre­tat però que Cayu­ela desitja que pugui ser de poques set­ma­nes, ni que sigui amb una solució pro­vi­si­o­nal: “Podem subs­ti­tuir els ves­ti­dors per mòduls externs [com ja s’havia fet men­tre es va refor­mar la pis­cina curta i la zona ter­mal] i mirar de posar en marxa nova­ment la maquinària de les pis­ci­nes, podem mirar de reu­bi­car els usu­a­ris. Són les pis­ci­nes i també les pis­tes de ten­nis exte­ri­ors, el moll de l’os.”

Pata­cada econòmica

Moll de l’os econòmic, és clar. Cayu­ela no s’aven­tura a fer cap càlcul. Lògica­ment, si ni tan sols sap quan podrà tor­nar a obrir. Però assu­meix i reclama que cal­dran aju­des, “no pas pel GEiEG, sinó pels giro­nins, perquè no aju­dar el GEiEG és no aju­dar els giro­nins. El GEiEG és dels socis però és de Girona”.

EL PRESIDENT

Com pot ser que vingués una crescuda del riu que ens fes marxar corrents quan feia un sol espaterrant? És incomprensible
Dimecres ja ens va entrar aigua, però ho teníem tot preparat per tornar a obrir la piscina de 25 m divendres i la de 50 m en 4 o 5 dies
És un moment molt delicat, però en 100 anys n’hem viscut d’altres i som aquí. Si ens ajuden, ens en sortirem
Francesc Cayuela

L’asseguradora es remet al consorci de compensació

El primer contacte del GEiEG amb la seva asseguradora ha servit per tenir una pista del que pot passar en altres casos similars. La companyia es remet al consorci de compensació d’assegurances, un organisme creat i finançat per les mateixes asseguradores que cobreix els sinistres causats, entre altres motius, per catàstrofes naturals. Tot i que hi hauria camp per debatre –va ser l’obertura de comportes del sistema Sau-Susqueda la causant directa del desbordament–, el GEiEG sap que haurà de fer front a una contingència econòmica, ja que les indemnitzacions del consorci no solen cobrir la reparació completa del sinistre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)