Més esport

Més de mig miler de bots, fins diumenge a Palamós

Vela. La 30a International Palamós Optimist Trophy-14 Nations Cup reuneix 580 embarcacions de 33 països, una inscripció tancada fa dos mesos

La tren­tena edició de l’Inter­na­ti­o­nal Palamós Opti­mist Trophy-14 Nati­ons Cup es dis­puta des de demà i fins diu­menge amb, un any més, una par­ti­ci­pació rècord a la badia pala­mo­sina perquè els 580 bots de 33 països van esgo­tar les ins­crip­ci­ons –el màxim permès– fa dos mesos. Fins i tot 200 embar­ca­ci­ons es van que­dar enllista d’espera per a una cita que porta, el mes de febrer i abans del car­na­val, un gran nom­bre de visi­tants a la vila perquè els par­ti­ci­pants venen amb un cen­te­nar d’entre­na­dors i 800 acom­pa­nyants. És la segona regata amb més embar­ca­ci­ons del món d’una mateixa classe –opti­mist–, només superada per la Lake Garda Mee­ting Opti­mist ita­li­ana.

“Estem un any més molt con­tents amb l’accep­tació que té i aquest any hi ha un nou rècord”, va dir Miquel Aviñó, vice­pre­si­dent del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, en la pre­sen­tació al Museu de la Pesca, en què Josep Pujols (Secre­ta­ria Gene­ral de l’Esport) va des­ta­car: “L’any que ve el club fa 75 anys i rega­tes com aquesta i la Christ­mas Race en demos­tren el poten­cial. És un refe­rent i hi han pas­sat molts rega­tis­tes que després han aca­bat par­ti­ci­pant en uns Jocs Olímpics.”

“El club ha rebut les més altes dis­tin­ci­ons”, hi va afe­gir Josep Maria Isern, vice­pre­si­dent de la Fede­ració Cata­lana de Vela, que també va remar­car la importància del club i la difi­cul­tat d’orga­nit­zar rega­tes com aquesta. David Ruiz, repre­sen­tant de Ports de la Gene­ra­li­tat, va mani­fes­tar el suport de la ins­ti­tució amb la vela: “Dona una gran pro­jecció a Palamós i a la nos­tra costa.” “Són un refe­rent espor­tiu, social i cul­tu­ral i per a Palamós tenir una regata que mou tanta gent en tem­po­rada baixa es nota molt pels car­rers i les ter­ras­ses”, va indi­car Lluís Puig, l’alcalde pala­mosí, sobre les com­pe­ti­ci­ons que orga­nitza el club.

LLISTA D’ESPERA

200
bots
han quedat fora del trofeu, que duu prop de mil persones a Palamós en temporada baixa.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)