Més esport

El Japó rep la flama olímpica amb incertesa

Olimpisme. S’ha fet una cerimònia reduïda. El president del COI diu que s’estudien diferents escenaris per als Jocs i que ara no és moment de decidir

La flama olímpica dels Jocs de Tòquio va arri­bar al Japó envol­tada d’incer­tesa i va tenir una ben­vin­guda reduïda ja que per culpa del coro­na­vi­rus es va fer una cerimònia amb les auto­ri­tats i poc públic. El foc olímpic va arri­bar a la base mili­tar de Mat­sus­hima, al nord-est del país, i estarà expo­sada al públic durant una set­mana en diver­ses loca­li­tats d’aquesta zona, que va ser la més cas­ti­gada pel ter­ratrèmol i el tsu­nami de l’any 2011. El dijous 26 de març ini­ciarà el recor­re­gut pel Japó, que ha de durar 121 dies, fins a arri­bar a l’estadi de Tòquio per a la cerimònia d’inau­gu­ració pre­vista per al 24 de juliol.

El comitè orga­nit­za­dor dels Jocs ja va fer una crida perquè no hi hagi aglo­me­ra­ci­ons de públic per veure pas­sar la torxa i va dir que podria variar el recor­re­gut per motius de segu­re­tat. En els japo­ne­sos hi ha un sen­ti­ment dis­par entre la il·lusió i l’orgull de ser la seu dels Jocs i fer-los en les dates pre­vis­tes, i la inqui­e­tud de si s’hau­rien d’ajor­nar o can­cel·lar. Una enquesta publi­cada per l’agència local Kyodo diu que set de cada deu japo­ne­sos no veuen pos­si­ble que es dis­pu­tin del 24 de juliol al 9 d’agost. Al Japó també recor­den que els Jocs Olímpics de Tòquio de l’any 1964 es van dis­pu­tar del 10 al 24 d’octu­bre, i ara també podrien endar­re­rir les dates.

El COI hi tre­ba­lla

El pre­si­dent del Comitè Olímpic Inter­na­ci­o­nal, l’ale­many Tho­mas Bach, va adme­tre en una entre­vista al New York Times que estan estu­di­ant dife­rents esce­na­ris per als Jocs Olímpics de Tòquio, però també va afir­mar que, quan encara fal­ten qua­tre mesos per a la cerimònia d’inau­gu­ració del 24 de juliol, seria irres­pon­sa­ble pren­dre en aquests moments la decisió. Tho­mas Bach va des­ta­car que altres orga­nis­mes espor­tius mun­di­als són opti­mis­tes res­pecte a l’evo­lució de la crisi sanitària del coro­na­vi­rus i estan ajor­nant les seves com­pe­ti­ci­ons per als mesos d’abril o maig, men­tre que els Jocs Olímpics s’han de dis­pu­tar a finals del mes de juliol. El que va voler dei­xar molt clar el pre­si­dent del COI va ser que la decisió sobre el futur dels Jocs Olímpics de Tòquio es prendrà segons els cri­te­ris sani­ta­ris, i mai “per interes­sos finan­cers”.

EL PROTAGONISTA

Estem considerant diferents escenaris, però, al contrari que altres organitzacions esportives o lligues, som a quatre mesos dels Jocs
Seria irresponsable establir una data o prendre una decisió en aquests moments
Thomas Bach
president del coi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)