Més esport

Pere Miró diu que els Jocs s’han de fer quan el món estigui preparat

Olimpisme. El director general adjunt del Comitè Olímpic Internacional explica que és difícil que es puguin disputar en les dates previstes i que no s’ha parlat de cancel·lació

El direc­tor gene­ral adjunt del Comitè Olímpic Inter­na­ci­o­nal, el català Pere Miró, ha afir­mat en una entre­vista a RAC1 que: “Els Jocs s’han de fer, però quan el món esti­gui pre­pa­rat”. També ha admès que veu molt difícil que es puguin dis­pu­tar en les dates que esta­ven pre­vis­tes –del 24 de juliol al 9 d’agost–, pel pro­blema del coro­na­vi­rus i que en totes les con­ver­ses que s’han man­tin­gut entre el COI, els govern japonès i els socis olímpics “mai s’ha par­lar de la can­cel·lació”. Pere Miró ha afir­mat que la res­posta arri­barà en el pro­per mes.

El direc­tor gene­ral adjunt ha expli­cat que s’estan estu­di­ant totes les pos­si­bi­li­tats per fer uns jocs: “que tot el món vol com un símbol de l’espe­rança, de poder veure a tot el món”. Pere Miró ha asse­gu­rat que l’actual: “és un pro­ble­mes glo­bal, no única­ment espor­tiu” i ha dit que tenen en compte l’opinió de les auto­ri­tats sanitàries i japo­ne­ses. En aquest sen­tit ha mani­fes­tat que en el COI cele­bren que la situ­ació en el Japó hagi millo­rat i es plan­tegi tor­nar a obrir les esco­les al mes d’abril, i que la major pre­o­cu­pació actual es cen­tra en l’aug­ment dels con­ta­gis a Europa, Amèrica i Àfrica. Pere Miró ha asse­gu­rat que el COI: “No posarà en risc la salut de ningú”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)