Rugbi

MIQUEL MARTÍNEZ

PRESIDENT DE LA SANTBOIANA

“En un moment així totes les lligues aniran caient”

Rugbi. El president de la Santboiana, Miquel Martínez, justifica per què els clubs han decidit cancel·lar la competició exposant-se a sancions federatives

Els clubs de la divisió d’honor de rugbi són els pri­mers que s’han plan­tat davant la seva fede­ració i han anun­ciat la can­cel·lació de la seva lliga quan encara fal­ten cinc jor­na­des i el poste­rior play-off pel títol. “Des del moment que hi ha un decret de con­fi­na­ment, que a més s’ha allar­gat, no té cap sen­tit espe­rar més temps per la mateixa segu­re­tat dels juga­dors. Els pro­fes­si­o­nals de l’hemis­feri sud han mar­xat com és lògic pel neguit de tro­bar-se en un futur sense vols i alguns clubs faran expe­di­ents de regu­lació amb la resta de pro­fes­si­o­nals”, explica el pre­si­dent del club degà de Cata­lu­nya, Miquel Martínez, que admet que els 12 clubs s’arris­quen a san­ci­ons d’una fede­ració que va comu­ni­car que espe­ra­ria a finals d’abril a pren­dre una decisió sobre les seves com­pe­ti­ci­ons.

“No crec –hi afe­geix el pre­si­dent– que ens bai­xin de cate­go­ria a tots 12; a la llarga hi haurà d’haver una nego­ci­ació, però la nos­tra decisió és unànime i fins i tot l’equip líder (VRAC) ha renun­ciat al títol perquè con­si­de­rem que en aquests moments hi ha coses molt més impor­tants que una lliga de rugbi, la veri­tat. Els valors del rugbi van més enllà de tot això.” Les lli­gues de tots els esports ani­ran caient perquè no hi haurà temps mate­rial perquè es facin; en certa manera som uns pio­ners i el que volem també és forçar una nego­ci­ació amb la fede­ració espa­nyola, perquè ente­nem que ha de ges­ti­o­nar ascen­sos de la divisió d’honor B, que també està en joc, i des­cen­sos. El que queda clar, però, és que per nosal­tres la lliga està aca­bada fins a la tem­po­rada vinent i, tot i que podríem con­ti­nuar-la amb juga­dors del segon equip, no ho farem perquè aquest és l’acord que hem pres i és ferm.”

Tot i que els clubs van fer un comu­ni­cat la set­mana pas­sada asse­nya­lant que les seves pri­o­ri­tats en un moment d’emergència com aquest havien can­viat com­ple­ta­ment, diu­menge la fede­ració espa­nyola va res­pon­dre acu­sant-los de des­lle­ial­tat. “S’ha d’enten­dre també que estem en un procés elec­to­ral per a la fede­ració, que ara està con­ge­lat pel CSD. Hi ha un can­di­dat alter­na­tiu molt potent i la fede­ració vol mirar de fer con­tent tot­hom però al nos­tre enten­dre la comissió dele­gada, la que pren les deci­si­ons, és poc repre­sen­ta­tiva.”

Expe­di­ent de regu­lació

Per a la Sant­bo­iana aquesta crisi suposa pro­ble­mes afe­gits. “Tenim tan­cat un com­plex espor­tiu que dona ser­vei a 2.500 abo­nats, els 48 tre­ba­lla­dors ani­ran tem­po­ral­ment a l’atur i després no sabem si podrem repren­dre l’acti­vi­tat, si la gent con­ti­nuarà venint, si podrem pagar les fac­tu­res, etc. El pri­mer equip no em pre­o­cupa gaire perquè tenim un plan­ter sen­sa­ci­o­nal i podem afron­tar la futura tem­po­rada sense fit­xar ningú perquè tots ente­nem que el curs 2020/21 no serà nor­mal.” El club ja estava pre­pa­rant, de fet, el cen­te­nari de l’enti­tat, que s’ha de cele­brar el 2021.

Tele­tre­ball

Martínez, con­fi­nat al seu domi­cili, és empleat de la Seat i fa tele­tre­ball perquè la seva posició a l’empresa li ho per­met però tem que ben aviat serà inclòs en l’ERTO. “Ja ens van adver­tir que si això anava per més llarg ens hi posa­rien a tots i veig que el decret d’alarma s’ha allar­gat 15 dies més, males notícies, però el més impor­tant ja sabem què és ara”, explica el pre­si­dent.

SENSE CAMPIÓ

“És una decisió unànime i l’equip que és líder ha decidit renunciar al títol”
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)