Més esport

Es posa en marxa ESPORTCAT.TV, la plataforma de continguts digitals de l’esport català

Es volen instal·lar càmeres a 1.300 equipaments esportius i arribar a 1,5 milions d’usuaris en 5 anys

  • Els participants en l’acte de presentació EFEC.
  • VÍDEO: La digitalització de l'esport

L’esport català compta a par­tir d’avui amb una pla­ta­forma de con­tin­guts digi­tals pròpia. S’ha pre­sen­tat ESPORT­CAT.TV, el nou pro­jecte de la Unió de Fede­ra­ci­ons Espor­ti­ves de Cata­lu­nya (UFEC) i el Govern, que pretén ins­tal·lar càmeres a 1.300 equi­pa­ments espor­tius cata­lans per al segui­ment en directe de qual­se­vol com­pe­tició. El con­tin­gut es faci­li­tarà als usu­a­ris de la pla­ta­forma ESPORT­CAT.TV i serà acces­si­ble des de qual­se­vol dis­po­si­tiu. De moment, 12 fede­ra­ci­ons –ten­nis, pati­natge, fut­bol ame­ricà, natació, pàdel, volei­bol, rugbi, hand­bol, hoquei, acell, beis­bol i gimnàstica–, han apos­tat per la nova pla­ta­forma, que vol arri­bar als 1,5 mili­ons d’usu­a­ris al llarg dels pri­mers 5 anys.

El pro­jecte de les fede­ra­ci­ons espor­ti­ves i la UFEC compta amb la col·labo­ració de la Con­se­lle­ria de Polítiques Digi­tals i Admi­nis­tració Pública. El pre­si­dent de la UFEC, Gerard Esteva ha mani­fes­tat en la pre­sen­tació: “És una opor­tu­ni­tat per impul­sar un sec­tor de vital importància”, i ha dit que el pro­jecte aporta “pro­jecció al sec­tor, més capa­ci­tat de cre­ació de recur­sos i un plus tècnic per a clubs i espor­tis­tes per millo­rar el seu ren­di­ment”. Pere Vilà, direc­tor de la Fun­dació UFEC, ha expli­cat que s’en podran bene­fi­ciar: “els fami­li­ars i afi­ci­o­nats, que gau­di­ran d’una experiència espor­tiva a través de qual­se­vol dis­po­si­tiu alhora que fan créixer el vin­cle que els uneix amb les seves enti­tats espor­ti­ves”.

El sec­tor de l’esport ha patit direc­ta­ment per l’emergència sanitària i s’ha posat de mani­fest la seva vul­ne­ra­bi­li­tat i neces­sita tro­bar refor­mes que impul­sin el seu paper econòmic i social. Dani Marco, Direc­tor Gene­ral d’Inno­vació i Eco­no­mia Digi­tal ha dit que aquest pro­jecte “aporta llum al sec­tor. I ho fa a través de la necessària digi­ta­lit­zació de l’acti­vi­tat per a la recu­pe­ració econòmica i social”.

En l’acte també hi han par­ti­ci­pat Pere Hernández, pre­si­dent de la Fede­ració Cata­lana de Pàdel; Xavier Adell, pre­si­dent de la Fede­ració Cata­lana d’Hoquei; Ignasi Pla­nas, pre­si­dent de la Fede­ració Cata­lana de Rugbi; Mari­bel Zamora, pre­si­denta de la Fede­ració Cata­lana de Volei­bol; i Fran­cesc Cayu­ela, pre­si­dent del GEiEG.

L’aposta de les fede­ra­ci­ons i els clubs és ferma i no es limita a Cata­lu­nya. L’objec­tiu és esten­dre’s sobre 6 mili­ons d’usu­a­ris en prop de 9.000 ins­tal·laci­ons de la resta de l’estat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)