Vela

Torna la mítica Sydney-Hobart, la regata de l’infern

La 76a edició de la mítica Rolex Syd­ney-Hobart, amb un recor­re­gut de 628 milles nàuti­ques (1.164 km) entre el port aus­tralià i la capi­tal de Tasmània, començarà diu­menge i reu­nirà a 95 embar­ca­ci­ons en una edició espe­cial perquè l’any pas­sat no es va dis­pu­tar per pri­mer cop en tota la seva història. La regata és més oberta que mai per l’absència del Comanche, que té el rècord de la prova i dels Wild Oats, nou vega­des gua­nya­dor, en diver­ses edi­ci­ons amb el català Joan Vila a bord, la dar­rera el 2018. El Law Con­nect (exInfo­Track) aus­tralià de Chris­tian Beck, és el prin­ci­pal favo­rit junt al Dovell100 Scallywag de Hong Kong de Seng Huang Lee, patro­ne­jat per l’aus­tralià David Witt, amb una tri­pu­lació inter­na­ci­o­nal fogue­jada en la Volvo Ocean Race. El Reic­hel&Pugh100 Black Jack (YC Mónaco) del aus­tralià Peter Har­burg, capi­ta­ne­jat per Mark Brad­ford, –ven­ce­dor el 2009–, ter­cer el 2017 i segon en 2018, tanca la llista de favo­rits.

La deno­mi­nació de regata de l’infern prové del fatídic 27 de desem­bre de 1998, quan una forta tur­menta, amb vent de més de 100 km/h i ona­des de 10 a 15 metres, va asso­tar la flota en el temi­ble estret de Bass, que separa Austràlia de Tasmània. El balanç va ser de sis tri­pu­lants morts, set embar­ca­ci­ons aban­do­na­des, cinc d’enfon­sa­des. De les 117 embar­ca­ci­ons que van ini­ciar la regata, només 44 van arri­bar a Hobart. La inter­venció dels ser­veis de res­cat de la marina i de sal­va­ment marítim aus­tra­li­ans van evi­tar una tragèdia major.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)